2.Bölüm

36 8 0
                                    

Karar ne olacak....

Aşiret toplantısı

"Ağalar buraya toplanma sebebimiz bellidir Vedat ağanın oğlu Alparslan ağa Ferzan ağanın kızı berivanı kaçırmıştır onlar için hüküm verilecektir..!!

"Hüküm bellidir ağir ağa ya ölüm ya berdel Vedat ağanın iki kızı vardır elif ve mavi
Elif Çakıroğlu aşiretinin ağası ateş ağa ile evlidir bir kızı kalmıştır oda kızı mavidir Ferzan ağanın oğullarından biri ile berdel olacaktır..!

"Berdel kabulümüzdür torunum Ömer ile Vedat ağanın kızı mavi berdel olacaktır ...!

"Benim kabulüm değildir ben bu aileden kız almam evime gelinim olarak getirmem karım diye koynuma sokmam..!!

"Berdel bizim de kabulümüz değildir
Oğlum Alparslan yaptığı hatanın bedelini ödeyecektir ben bir evladımı kurtarıyım derken diğerini ateşe atmam kızımın günahına girmem..!

"Yeğenim Alparslanın ölüm emirini istiyoruz gerekirse tüm mal varlığımızı Polatlı aşiretine veririz mardinden sürgün oluruz ama kızımızı kurban etmeyiz..!!

Ömer duydukları karşında şoka girmiş durumda
Nasıl olurda bir baba kızı için oğlundan vazgeçer
Benim babam neden böyle değildi neden bizi hep ezdi kırdı döktü neden onun gözünde değerimiz yoktu baba olmak bu kadar zor muydu sarılmak zor muydu başımızı okşamak zor muydu Babam neden baba değildi de bize düşman oldu..!!

"Sen bacının başıa sıkabilir misin Ömer ağa..!

Yutkundum bacım karşımda çaresizce bana baktı ne diyecektim sıkarım mı kıyarım mı
Ben onların babası olmadım mı onlara babalık etmedim mi dertlerine derman olmadım mı yaralarını sarmadım mı neyi eksik yaptım ben bacım bu durumda..!!

"Bende öyle tahmin ettim Ömer ağa yapamazsın..!

"Peki sen Vedat ağa bir oğlunu diğer oğluna öldürtecek misin evlat acısına yüreğin dayanacak mı..!

"Eğer ki benim evladım arkasını önünü düşünmeden hareket etmişse cezasını çeker bağrıma taş basarım ben ağir ağa ..!!

Herkes şok içinde Vedat ağaya bakıyordu bir baba evladının ölümünü ister mi Vedat ağa istiyordu sırf bir evladı yaşasın diye diğerini ateşe atmıyordu onun için evlatlarının yeri hep aynıdır..!

Bir insan çaresiz kalır mıydı Ömer çaresiz kalmıştı bacısına kıyamazdı onun ölüm emrini veremezdi peki ne yapacaktı ne karar verecekti
Sevmediği tanımadığı kadını karısı mı yapacaktı
Yoksa kardeş katili mi olacaktı ne karar verecekti
Aklı almıyordu bacısı onu nasıl yok sayardı nasıl böyle hata yapardı peki kendi hayatı ne olacaktı
Kendini ateşe atabilir miydi zaten kendisi değil miydi ateş başkasını da o ateşte yakacak mıydı günahı olmayan bir kadını da o ateşe atacak mıydı..!

"Berdel kabulümdür..!!

"Bizim değildir..!

"Bu topraklarda önce benim sözüm geçer Vedat ağa unutma bunu benim kararıma karşı çıkan var mıdır ağalar dedi Kimseden çıt çıkmadı biliyorlardı ki Ömer ağa zalimdi gaddardı onun sözünün üstüne söz söylenmezdi Celal ağa torununa gururla bakıyordu..!

"Ağa bensem eğer hüküm de benim burda toplantı bitmiştir diyip çıktı odadan arabasına binip gaza yüklenip gitmişti...!

Karlı konağı...!

herkes yüreği ağzında bekliyordu karar ne olacak diye iki seçenek vardı ya ölüm ya berdel peki ikisi de ölüm değil miydi benim için bir tarafta abim diğer tarafta sevdiğim vardı konağın kapısı açıldı içeri babamlar girdi avluya koşar adımlarla gittim karar neydi Babam üzgündü amcamda abimde üzgündü ne olmuştu orda ..!!

Dağ çiçeği Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin