8. Yllätys visiitti

42 7 1
                                    

-Aavan pov-

"Hyvät matkustajat, olemme laskeutuneet Saksaan Berlinin lentokentälle. Kiitos että lensitte kanssamme ja hyvää lomaa" Kuului kuulutus. Sama tuli vielä englanniksi. Hetken päästä pääsimme pois koneesta. Ihanaa kävellä taas tuon lennon jälkeen vaikkei se pitkä ollutkaan. Työnnän minun ja äitin matkalaukkuja. Aatoksella on omansa ja Aamoksella on oma pikkuinen, jota äiti kantaa. Ei ole eka kertani Berlinissä, mutta tuntuu siltä kyllä. OLihan meillä ne kisat täällä joskus. Ei siitä kyllä niin kauaa voi olla... vuosi? Yli? Idk.

Otimme taksin hotellille. Ainiin, miksi olemme Saksassa? Iskähän lähti kiertueelle yli kuukausi sitten. Vielä yli kuukausi jäljellä, mutta äiti sai idean että mennään yllättämään iskä. Ostimme liput keikalle ja menemme katsomaan sen tänä iltana. Heillä on huomenna kuulemma day off, vapaa päivä, joten iskä voi varmaan olla meidän kanssa. Jännittää kyllä sillä en ole ollut ikinä oikeastaan mukana keikalla, joten tämä on eka kerta. Äiti on ollut mukana monesti. Äiti kerto millaiset ne keikat on ja en malta odottaa.

------------------------

"Sä voisit tehä jotkut kyltit vaikka" Äiti sanoi. "Joo! Mimmoset?" Kysyin. "Pitäksö olla jotkut et "We are here watching you" tai jotain joka saa isäs pois tolaltaan" Äiti kertoi. "Toi kuulosti oudolta, mutta musta tuntuu että iskä menee pois tolaltaan kun ees näkee meidät" Kerroin. "Totta. Mitäs me keksittäis?" Äiti kysyi. "Käviskö että tehään myös Aamokselle oma?" Kysyin. "Oi joo, siihen pitää kirjottaa "I'm here dad!" Äiti sanoi. "Enkuks?" Kysyin. "Of course, me ollan saksassa. Ei haluta erottua liikaa joukosta" Äiti kertoi. Kirjoitin siis isolla kylttiin miten äiti halusi eli: "I'm here Dad!". Aamos tykkäsi kyltistä myös, mutta sitä ei voi antaa sille ettei se riko sitä. Tietty keikat ei ole paras paikka pienelle lapselle mutta sen takia meillä on kuulokkeet Aamokselle että Aatokselle ja komeet lasit Aamokslle. Piirsin niihin mitkä menee korvien taakse bc logot niin ne on sit teemaan sopivat.

Meillä on myös ofc bc paidat. Iskää ja koko bändiä tänne tultiin kannustamaan. Itse laitan päälleni siniset farkut joissa on reiät ofc ja sit sen bc hupparin.

(Tos se asu, tietty huppari on eri) 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Tos se asu, tietty huppari on eri) 

Äitillä on melkein samanlainen asu mutta harmaat farkut. Pojilla on reisitaskuhousut. Meikin pidän normaalina etten mitään ihmeellistä jaksa säätää.

-------------------------------

Olemme keikka paikalla. Yritämme löytää paikallemme ilman että meitä tunnistetaan. Ei ketään ainaka vaikuta vielä tunnistaneen. Äiti kantaa kylttejä, joita on vain siis kaksi. Minulla on Aamos sylissäni ja Aatos kävelee sit äitin vierellä. Löysimme hyvän paikan ja nyt odotamme että keikka alkaa. Väkeä on paljon. Paljon. "Mä käyn vie nopee vessassa" Sanoin. "Juu, oo nopee. Tarviiks Aatoksen käydä?" Äiti kysyi. "Ei" Aatos sanoi. Nyökkäsin ja lähdin vessoille. Toivottavasti löydän takasin... 

Tulen ulos vessasta ja pesen kädet. Olen lähdössä takasin tuonne saliin, mutta käytävällä kuulen nimeni. Käännyn katsomaan ketä minua kutsui ja huomasin kaksi about ikäistäni tyttöä. "Sorry, we don't want to bother you but what are you doing here?" Toinen kysyi. "It's fine, uum. We came to watch the gig. Don't say anything about us to anyone. We came to surprise my dad" Kerroin. "We won't tell to anyone. Can we get picture?" Toinen tytöistä kysyi. "Sure" Sanoin ja otimme kuvan. Lähdin sitten takaisin paikalleni.

Keikka alkoi. Vielä ei ole meitä nähty. Äiti pitää Aamosta sylissä ja heillä on Aamoksen kyltti. Aatos halusi pitää meidän kaikkien yhteistä kylttiä. Siinä lukee "Amazing show boys!! Come home safe!". Mitäs muutakaan? Äitin idea btw.

Keikkan about puolessa välissä iskä ja Niko hölötti enkuks tietty lavalla jotain. Kunnes.. "Joel, Joel" Joonas sanoi mikkiinsä. "Look up there" Joonas sanoi ja osoitti meitä. Iskä ja muut bändin jäsenet sekä yleisö itse käänsi kaikki katseensa meihin. "Where?" Iskä sanoi. Naurahdin hänelle ja niin myös Äiti. Äiti pyysi Aatosta vilkuttamaan ja myös äiti vilkutti Aamoksen kättä. "Wait, what? WHAT! What are you guys doing here?" Iskä kysyi hämmästyneenä. "I'm here Dad" Niko luki kyltin, jota Aamos ja äiti piti. Luki se myös toisen kylttimme. "Everybody, my beautiful family is here" Iskä sanoi mikkiin. "Iskä taitaa itkeä" Äiti kuiskasi. Nyökkäsin. "My two handsome boys, Aamos and Aatos. My gorgeus daughter, Aava and my amazing wife Yn!" Iskä kertoi. Pidän kyyneleet sisälläni. En halua itkeä kaikkien nähden.

"Fuck I can't hug you guys, you are too far away" Iskä kertoi. Yhtäkkiä ihmiset alkoi siirtyä sivuille tehdäkseen keskelle tilaa. Huomaan iskän juoksevan bäkkärille. Ei hetkeäkään kun se palaa ja hyppää alas lavalta. Vartiat auttavat hänet aidan yli yleisön alueelle. Aatos juoksee suoraan iskän halaukseen. Äiti katsoo minua ja tietää etten halua nolata itseäni kaikkien edessä. Hän heilauttaa kättään näyttäen että voin myös mennä. Huomaan iskän ja Aatoksen katsovan minua, kaikki katsoi minua. Luovutin itseni kanssa ja juoksin iskän luokse. Iskä nosti minut ilmaan ja halasi minua tiukasti. "Mun tyttö" Iskä kuiskasi, joka sai hymyn huulilleni. Myös äiti ja Aamos tuli halaamaan iskää. "Don't godfathers and other uncle's get hugs? We did miss you too" Niko kertoi mikkiin. Kaikki nauroivat hänelle, koko yleisö myös. "Come here then" Iskä sanoi. Niko juoksi luoksemme ekana. Hän on minun kummisetäni ja Ollikin on. Aatoksen on Joonas ja Tommi ja sit Aamoksen on Aleksi ja Tommi. Olli ja Joonas jätti kitaransa ja bassonsa lavalle. Kaikki oli kohta halaamassa meitä. "Nyt menkää vetää esitys loppuun. Me jäädään kattoo teitä" Äiti kertoi. Bändi palasi lavalle. Yleisö palasi paikalleen. Noloahan tuo oli, mutta varmasti unohtumaton myös..


-----------------------------

Lol, toinen luku jo tänään. Kun kirjotin tätä osaa tästä missä ne oli tuolla keikalla ihan tohon loppuun asti niin kuuntelin Runawayta by Aurora (Se oli AI cover kyllä mitä mä kuuntelin ettei ollu alkuperänen versio) et kannattaa kuunnella se jos haluaa vähän tunnelmaa vaikka. Laitan sen tonne ylös et voi siitä sit painaa ja kuunnella, lol. Lol lol lol, hehe oon outo.


Sanoja: 944

We Are Not Made For Each Others// Joel Hokka x Y/nWhere stories live. Discover now