4. Tapaaminen koululla

80 7 2
                                    

-Aleksin pov- 

"Eeliä on pistetty käteen luultavammin piikillä. Huumeita en toisinaan usko piikin sisältäneen, mutta selkeästi jotain muuta joka saa Eelin käyttäytymään tuolla tavalla" Lääkäri kertoi. Nyökkäsin ymmärtävästi. Katson Eeliä joka on omissa maailmoissaan pedillä. "Mutta Eelin on jäätävä tarkkailtavaksi loppu päiväksi että voitaisiin jopa saada selville mitä se aine on. Illalla voi tulla hakemaan ellei Eeliä pidetä huomisseen aamuun asti. Koulusta hän jää ainakin pois nyt huomisen, Eeli ei ole tarpeeksi hyvässä kunnossa mennäkseen kouluun" Lääkäri jatkoi. "Joo" Sanoin. Silitin Eelin kättä. Leo istuu vieressäni. Hänkin kerkesi tulla koulusta ennenkun lähdimme. 

Juttelimme vielä hetken lääkärin kanssa, kunnes lähdimme Leon kanssa pois. Päätimme mennä hakemaan ruokaa ja siitä sit kotiin syömään. Avaan puhelimeni ja alan kirjoittamaan Ollille viestiä. "Eeli jää tarkkailuun loppu päiväks. Ei tiietä vielä että mitä siinä rokotteessa/piikissä oli mutta jotain huumeen tapasta tai jotain joka sekoitti Eelin pään. Me haetaan ruokaa Leon kanssa ja tullaan kotiin" Kirjoitin Ollille. Kirjoitin vielä viestin bändin ryhmään. 

"Meillä on nyt sellanen tilanne nimeltä Eeli ja joku huume piikki eli Eeli on nyt sairaalassa, joksa on saanut jonkun huumeen tapaisin piikin jossain koulussa varmaan. Adessalla on kuumetta sen 40 astetta että huomenna ei olle tulossa studiolle" Kirjoitin. Vastauksia alkoi satelemaan heti. 

"Juu, jostain huume jutuista mekin saatiin viesti koululta. Huomenna on koko koulun ja vanhempien keskeinen tapaaminen kello 13. Eeli ei ole kuulemma ainot ton piikin saanut oppilas vaan muutama muukin on sellaisen saanut" Joel kirjoitti. 

"Samallaisesta asiasta mäkin sain Wilma-viestin" Joonas vastasi. 

"Kuulostaa kamalalta. Miten joku teini on päässy ees käsiks tollassiin aineisiin?" Niko kysyi. 

"Ei mitään hajua. Toivottavasti Eeli nyt selvii siitä ja no, miks nyt ei selviäis" Tommi kirjoitti. Tuo on totta. 

"Se nähään huomenna millasessa kunnossa se on, mutta kouluun se ei tuu. Olli varmaan tulee koululle Leon kanssa" Kirjoitin. 

"Tehää näin" Olli laittoi. 

"Ainiin, säkin olet täällä :D" Kirjoitin. 

"Tottakai" Olli laittoi. 

Lopetin viestittelyn ja lähdimme ajamaan kohti kotipitsaa. 

--------------------------------

--------------------------------

-Joelin pov- 

Istumme autoon ja lähdemme ajamaan kohti Aavan koulua. "ÄÄÄH!" Aamos rääkäsee. "Älä huuda" Yn sanoi. Hän silti nauraa hieman sillä taisi hän itsekkin säikähtää tuota äkkinäistä huudahdusta yhtä paljon kun minä, hyvä etten ajanut ojaan. 

Auto matka kului hiljaisuudessa. Koulun piha on täynnä autoja. Joudun ajamaan vähän matkan päähän tien sivuun. Nousen autosta ja nappaan Aamoksen autosta. Yn odotti jo koulun puolella, joten kävelen hänen luokse. Piha on täynnä porukkaa. Ulko ovi saliin on auki, joten menemme sitä kautta. Löydämme paikat ja istumme alas. Kohta huomaan Ollin ja Joonaksen saapuvan saliin ja he huomaavat meidät. Olli ja Joonas istuu viereemme. "Tereve" Joonas sanoi. "Moro" Sanoin. "Mitäs pikku Aamos?" Joonas kysyi pojalta joka istuu sylissäni. "Me lähettiin pihasta ja sit tää päättää kiljasta kovaan ääneen et hyvä etten ajanut ojaan" Kerroin. "Sillä onkin sit hyvät ajotukset noissa äänähdyksissä" Olli sanoi. "Muuta se ei osaakkaan sanoa kun vaan kiljua ja mumista" Yn sanoi. Naurahdimme jokainen. 

Pikku hiljaa luokat alkaa saapua saliin ekasta luokasta ysi luokkalaisiin. Ovet sulkeutuu ja saliin laskee hiljaisuus. Koulun rehtori astuu lavalle mikrofoonin eteen. "Hyvää päivää kaikille. Olen koulun rehtori, Sara Mäkinen. Tänään olen kutsunut paikalle oppilaat että vanhemmat. Koulussamme on tapahtunut monia tyhmyyksiä mutta tämä on vakavin niistä kaikista. Huume piikin on muutama oppilas eilen saanut, joista tietääkseni on tällä hetkellä kaksi jopa sairaalassa tutkittavana. Huumeiden käyttö ei ole millään tavalla hyvä asia eikä siihen kannata sen takia edes alkaa. Tänään olen aamulla kierrellyt luokissa ja yrittänyt löytää parhaani mukaan syylistä tähän, mutta ketään ei vaikuta myöntävän tekoaan. Tämän takia joudun ottamaan hommat omiin käsiini ja kertoa teille miten saamme selville syylisen. Syyliselle on kyseessä rangaistus tästä, joka on tietty koulusta erottaminen joksikin aikaan. Erottamisella en tarkoita että kouluun ei tarvitse tulla tai että koulu loppuisi siksi aikaan vaan että kotoa käsin koulu tehtävät tulee hoidettua ja kokeita tullaan koululle tekemään rehtorin katseen alla. En halua tämän enään toistuvan koulussa ja nyt se minkä takia vanhemmat kutsuin tänne on että haluan tietää onko teidän perheessänne jotain huumeita käytössä ja sattuisiko oma lapsi olla huume piikin syylinen. Kiitos" Rehtori-Sara selitti. 

We Are Not Made For Each Others// Joel Hokka x Y/nDonde viven las historias. Descúbrelo ahora