7. Make over

42 5 2
                                    

-Aavan pov-

Joo, me päätimme että selvitämme Seelan ja Julianan kanssa miksi minun ja Miikan isät vihaavat toisiaan. Ja minut passitettiin Miikan luokse selvittämään asiaa. Miksi juuri minä? Tai siis.. tottakai juuri minä! Olen tällä hetkellä Miikan kodin lähellä, joka siis tarkoittaa että kohta heillä. Toivon niin paljon ettei hänen vanhemmat ole kotona. Miika kyllä lupasi etteivät ole, kun hänelle tulostani ilmoitin, koska miksi menisin ilman ilmoittamatta?

Koputan Miikan talon oveen. Täällä on tullut jo pariin kertaan oltuakkin. Muistan, kun tulin tänne heille, kun halusin tulla kertomaan hänelle oikeista tunteistani isän erotettua meidät. Silloin satoi kaatamalla, oli kesä eikä minulla ollut santikkaa mukana tietenkään. OLin ihan liti märkä.

-Flashback-

Pimpotan Miikan talon ovi kelloa. Tärisen kylmyydestä, sillä olen ihan märkä. Eikä ihme jos vilustun. Muuten lämmin, mutta olen märkä, niin ei niinkään lämmin. Kohta ovi aukeaa ja Miika seisoo ovella. "Mitä ihmettä sä teet täällä?" Miika kysyi. "Mä- Mä vaan aattelin, uum" Sössötin. En kerennyt selventää asiaani, kun Miika vetää minut katoksen alle. "Haluutko sä olla täällä ulkona kastumassa vai tuutko sisälle?" Miika kysyi. "Ihan sama, kummatkin käy" Sanoin. Miika naurahti. "Mä en jätä sua kastumaan tänne, tuu sisälle" Miika sanoi. Jäin kuitenkin vain eteiseen enkä edes ottanut kenkiä pois. "Tulin vaan nopee käymään niin en tuu pidemälle" Sanoin. "Okei, mitä sä olit sanomassa?" Miika kysyi ja nojasi seinää vasten. "Niin et mä.. Tulin kertoo että mä en halunnu tässä käyvän näin.." Kerroin. "Mä tiiän, sitä samaa itekkin" Miika sanoi. "Mun iskä osaa olla ääliö välillä. Välitän susta yhä kyl" Sanoin. "Mäki, ehkä enemmänkin kun vaan välitän, mut sillähän ei oo mitään väliä vai mitä?" Miika kysyi. "Niin tietty. Enkä mä haluais jättää sitä 'Välitän' sanaa, mut iskä ei arvosta varmaan mitään vahvempaa" Kerroin yrittäen järkevästi selittää. Miika nyökkäsi. "Mun pitää mennä" Sanoin. "Jo?" Miika kysyi. "Joo, ei mulla tainnut muuta olla" Sanoin. "Mitä jos mä vien sut? Tuolla sataa vettä ellet huomannut" Miika kertoi nauraen. Hänellä on kyllä mielestäni kivoin hymy sekä nauru. "No et sit meille asti. Iskä ei saa nähä meitä" Sanoin. Miika nyökkäsi ja haki avaimet. Pääsen hänestä yli vielä...

-Flashback-

"Aava?" Kuulen äänen edessäni. Nostan pääni ylös ja huomaan Miikan seisovan ovella. "Moii" Sanoin mahdollisimman normaalisti. "Kaikki ok?" Miika kysyi. "Joo, mä vaan katosin omaan maailmaan, mut oon täällä" Sanoin. "Okei, tervetuloa" Miika sanoi ja kääntyi sisälle. Astuin eteiseen ja suljin oven. Kengät otettua pois lähdimme Miikan huoneeseen. Hänen huone on siisti tällä kertaa. Ei vaatteita lattialla eikä tuolilla sekä sänky on pedattu. "Jaa, sä oot siivonnut" Sanoin. "Mitä muutakaan? Vähän tylsää kun ei sunkaan kanssa saa enään hengata" Miika kertoi. "No kohta me varmaan saadaan taas hengata, kun saadaan tää selville" Kerroin. "Mikä?" Miika kysyi. Ainiin, hän ei tiedä asiasta. "Me päätettiin että selvitetään Seelan ja Julianan kanssa miksi meijjän iskät vihaa toisiaan" Kerroin. "Ja sekö mahollista?" Miika kysyi. "Ei, mut pitää olla vaan luovuttamatta" Sanoin. "Niimpä juu" Miika sanoi. Katsoin ympäri huonetta ja huomasin Miikan seinällä pari kuvaa. Onni, Jarkko, muita Miikan luokkalaisia ja minä...

"Sulla on musta kuva" Sanoin ja katsoin kuvaa lähempää. Tuo on juuri siltä yöltä, kun nukuimme teltassa ellette muista? Se oli kivaa. "Mun on pitänyt ottaa se pois, mut en oo sitä tehnyt" Miika sanoi. "Sun iskäs ei taida tykätä" Sanoin. "Ei se mulle oo kun pari kertaa tosta valittanut" Miika sanoi. Naurahdin. "Musta tuntuu että tää on enään vaan meijjän isien välistä. Mun äiti on kutsunut sua monesti somaks ja nätiks" Miika kertoi. "Eiks ne oo sama asia?" Kysyin. "Ei kai" Miika sanoi. "Mun äitillä ei oo ikinä ollut isompaa ongelmaa sun kanssas. Eli joo, se on enään vaan meijjän isät" Kerroin. Istuin Miikan sängylle. "Mistäköhän ne tuntee?" Kysyin. "Ei hajuakaan. Töistä?" Miika kysyi. "Iskä on ollut kyllä baarissa, joskus tekemässä töitä musan lisäks eli se voi olla mahollista" Kerroin. "Millo?" Miika kysyi. "Kauan ennen kummankaan meijjän olemassa oloa" Kerroin. "Faijja on ollut autoja korjaamassa" Miika kertoi. "Varmaan joutunut korjaa mun iskän auton tai iskä joutunut häätä sen baarista, kun ollu liia kännissä" Kerroin. "Kumpikin voi olla mahollista" Miika sanoi. "Mut jotain pahempaa niiden välillä on käynyt" Sanoin. "Varmasti" Miika sanoi.

We Are Not Made For Each Others// Joel Hokka x Y/nKde žijí příběhy. Začni objevovat