1. Arki alkaa taas

130 8 5
                                    

-Ynin pov-

Herään hirveään kiljaisuun. Tajuan kuitenkin heti sen olevan Aamos. Katson puhelimesta kelloa, joka näyttää puolta seitsemää. Nousen istumaan sängyn reunalle ja katsahdan olkani yli sängyllä nukkuvaa miestä. Joelia. Huomaan hänen heräilevän myös. Kayla, koiramme, nukkuu sikeästi myös jalkapäädyssämme. Päätän nostaa tuon yli virkeän pojan sängystään. Aamos täytti pari kuukautta sitten jo vuoden. Aatos on kymmenen ja Aavakin täytti 15 hetki sitten.  Kasvaapa lapset nopeasti. "Huomenta" Joel sanoi möreällä aamu äänellään. "Huomenta" Vastasin. "Mitä kello?" Joel kysyi. "Kohta puol seittemän" Sanoin. "Sit munki pitää nousta. Kasilta pitää olla studiolla" Joel kertoi ja nousi istumaan sängylle. "Kauan oot töissä?" Kysyin. "Varmaan koko päivän, se kiertue on tulossa niin pitää treenaa" Joel kertoi. "Okei. Ei oo mikää kiire tulla kotiin sit nii ottakaa aikanne niin kauan kun tarviitte" Kerroin. "Juu. Mä voin ottaa sen pojan niin mee sä herättää ne kaks muuta" Joel kertoi. "Okei" Sanoin. 

Annoin Aamoksen isänsä syliin ja lähdin huoneesta Joel perässäni. Joel lähti alas Aamoksen kanssa, mutta minä menin vastapäisen huoneen ovelle. Kayla lähti alakertaan Joelin ja Aatoksen kanssa. Koputan toisen poikani oveen ja astun sisälle. Aatos nukkuu sängyllään rauhallisen oloisesti. Tänään on eka koulu päivä kesäloman jälkeen. Aatos aloitti nelos luokan ja Aava ysi luokan. Kohta mun tyttö onkin jo lukiossa. Menen kyykkyyn Aatoksen sängyn viereen ja alan herättelemään tuota. Aatos alkaa availemaan silmiään. "Huomenta" Sanoin. Aatos ei sano mitään vaan hieroo silmiään. "Tänään on eka päivä nelosella" Sanoin. Aatos nyökkäsi. Hän verrytteli vähän. "Nouses ylös, iskä vie sut" Sanoin. Aatos nousi istumaan. Aatos on aina tykännyt kun Joel vie sen kouluun, mutta harmillisesti kohta hän ei viekkään Aatosta kouluun, sillä heillä on se kiertue parin viikon päästä. Aatos kävi ilttistäkin vielä, mutta nyt hän ei käy sillä ilttis on vaan eskarista kolmos luokkaan asti. 

Kun Aatos oli noussut niin lähdin sitten vanhimman lapseni luokse. Avaan Aavan huoneesta verhot ja suljen tuon LED- valot. Aava alkoi heräilemään myös. "Huomenta" Sanoin ja istuin tuon sängylle. "Huomenta" Aava mumisi. "Miten voit?" Kysyin. Aava oli juuri kipeä ja yhä hänellä on vähän yskää, mutta ei toivottavasti mitään pahempaa. "Ihan hyvin" Aava sanoi. "Onks kurkkukipee?" Kysyin. Aava pudisteli päätään. "Hyvä, meeks sä bussilla tänään?" Kysyin. "Joo" Aava sanoi. "Okei, nouses sit niin kerkeet valmistautumaan" Sanoin. Nousin sängyltä ylös ja lähdin pois. Alakerrassa Joel keittääkin puuroa Aamokselle aamupalaksi. Yleensä minä ja Joelkin siitä kyllä syödään. Kayla tulee moikkaamaan minua häntä heiluen. Outoa miten aika on mennyt niin nopeasti. Aamos konttaa jo ja osaa nousta seisomaan sohvaa vasten. Menoakin sillä riittää.  "Sä viet Aatoksen vai?" Kysyin. "Joo, mä saan vietyä sen" Joel sanoi. "Okei" Sanoin.

Ei mene kauaan, kun Aava saapuu alakertaan reppu selässä. Hän on laittanut näköjään Joelilta saamansa NIN paidan ja mustat leveä lahkeiset farkut. "Kai sä laitat sit jonkun pitkä hihasen tohon päälle?" Kysyin. "Joo, sen nahkatakin ainakin" Aava sanoi. "Okei" Sanoin. "Tarviiko Aava kyytiä?" Joel kysyi. "En, meen bussilla" Aava sanoi. "Okei" Joel sanoi. "Syö reippaasti jotain ettet myöhästy bussista" Hoputin. Aava alkoi syömään aamupalaa, kun Aatos kipitti alakertaan. Yleensä kumpaakin lasta saa hoputtaa etteivät myöhästy. Tietty Aatoksen tilanteessa pitää enemmän hoputtaa Joelia ettei hän vie Aatosta myöhässä. Ja miksi Aatos ei kävele kouluun? Me ei haluta että sille sattuu mitään, sillä asumme aika lähellä Helsingin keskustaa ja ikinä ei tiedä. Kyllä he Aavan kanssa kävelivät kouluun ja kotiin aina, kun koulu loppu samaan aikaan kummallakin. Mut Aava on jo yläasteella, joten hän ei ole kävelemässä Aatoksen kanssa. 

"Mä meen muuten käymään kaupungilla tänään" Sanoin. "Okei, mitäs sä siellä?" Joel kysyi. "Niitä vaatteeita pitäs käydä hakemassa, joten nyt kummatkin Aava ja Aatos kerrotte mitä te nyt enimmäkseen tarviitte lisää" Kerroin. "Mä tarviin aikalailla kaikkia" Aava sanoi. "Mäkin" Aatos sanoi. "Okei, onks jotain mitä teillä on tarpeeks?" Kysyin. "Mulla on tarpeeks toppeja" Aava sanoi. "Mulla ei oo mitään" Aatos sanoi. "Okei" Sanoin. Kirjotin kaikki ylös paperille. Kohta Joelin puhelin alkoi soimaan. Hän vastasi puhelimeen. Itse menin tekemään puuron loppuun. 

----------------

Aava lähti juuri kouluun ja nyt Joel ja Aatos on lähtemässä. "Hyvää koulupäivää" Sanoin. "Moikka" Joel huudahti vielä. Hetken päästä Joelin auto ajaa pois pihasta. "Vielä vika lusikka" Sanoin. "Aaaa" Sanoin ja Aamos avasi suunsa. Hän söi lusikassa olleen puuron. "Hienosti" Sanoin. Siivosin puuro lautasemme pois ja putsasin Aamoksen suun. Lähdimme sitten vaihtamaan päivä vaatteita päällemme. 

Vaatteet vaihdettua niin saavumme takasin alakertaan. "Mentäskö lenkille?" Kysyin katsoen Kaylaa. Hän kääntää päätään ja katsoo minua söpöillä pentu silmillään. "Mennäänkö ulos?" Kysyin uudestaan. Kayla sitten vasta innostui ja alkoi hyppimään ja heiluttamaan häntäänsä. "Mennään ulos" Sanoin. Puin Aamokselle vetoketju hupparin ja lippiksen sekä kengät. Istelleni laitan vain kengät ja lippiksen. Minulla on treeni housuni ja huppari päälläni. Laitan vielä Kaylalle valjaat ja flexin. Ulkona laitan Aamoksen istumaan rattaisiin. Lähdemme kävelemään tuttua lenkkiä. 

________________________

Hokka perheineen on taas täällä! 

Haluun siis nyt tähän tän luvun loppuun vähän selventää tätä kirjaa ja lyhyesti selittää viime osista jne...

Eli ekassa kirja sarjassa IHANIN Joel ja Yn tapasi vasta ja vuos oli siinä 2022. Ensi tapaaminen ei ollut romanttisin, sillä ketä pitää sairaalan käytävillä ensi tapaamista romanttisena? Niin. Ensimmäisen kerran, kun he viettivät ihan aikaa yhdessä niin hommat meni vähän erikoiseksi... kröhäm. (Ja huom! Alotin ton kirjan IHANIN jo 2021, mut poistin sen yhden ja ainoan luvun minkä olin tehnyt ja alotin sen uudestaan vasta viime vuonna eli 2022) Alussa nyt ei kummemmin mitään tapahtunut kun vaan et Yn ja Joel alkoi seurustelemaan ja Yn tapasi muut jätkät sekä Joonaksen ja Nikon tyttöystävät eli kaikille tutut Aliisan ja Minnan. Kirjassa kävi myös Ollin serkku Salla, joka oli siellä vain sen olisko ollut yhden tai kaksi lukua sekä sattumalla myös Ollin exä Miisa kävi siellä. (Tajusin vasta nyt et nehän on molemmat Ollin serkku ja exä :D) Yn ja Joel meni myös kirjassa naimisiin. Kirjan loppu puolilla Joonas ja Aliisa sai tyttären nimeltä Juliaana ja Myös vikassa tai toka vikassa luvussa Yn ja Joel saa tyttärensä Aava samana vuonna kun Juliaana synty eli 2024. (Jos muistan ees oikein :D)

Mun toisessa kirja sarjassa LOVE IS COMPLICATED Joel ja Yn on saanut jo toisen lapsen, Aatoksen. Aavan on jo kutosella ja alottamassa seuraavaksi seiska luokkaa. Jälleen ekat pari lukua on aina tylsiä, mutta sit alkaa jälleen tapahtua edes jotain. Aava sai uusia kavereita ja yhden niistä ja Aavan välille tulee vähän jotain isompaa kuten kenties ihastusta. Miika on Aavan paraskaveri tietty Juliaanan ja Seelan jälkeen. Toiset Aava uusista kavereista oli Jarkko ja Onni. Juliaana oli osa porukkaa myös. Olli ja Aleksi alkoi itseasiassa seurustelemaan jo kai ekan kirja sarjan aikana, mutta tässä toisessa he saivat pojan, adoptoimalla, jonka nimi on Eeli. Eelin parhaisiin kavereihin kuului Leo, jonka perhe olosuhteet eivät olleet hyvät ja usean tapahtuman jälkeen Leo muutti Aleksille ja Ollille ja hänestä tuli heidän toinen poika. Molemmat heistä harrasti futista. Aava ja Seela, joka käy valitettavasti eri koulua, kuin Aava itse, harrastivat taitoluistelua. Voittivat paljon kisoja ja pääsi ulkomaille asti kisaamaan omia ikä luokkia vastaan. Kirjassa ei puuttunut draamaa, mihin mä en tietenkään ollut tyytyväinen koska en osaa kirjottaa sellasta, mutta sitä oli. Salla ja Miisa kävi myös tässä kirjassa. Niko ja Minna meni naimisiin ja adoptoi kuusi vuotiaan tyttären, Pihlan sillä Minna ei voinut tulla raskaaksi. Myös Olli ja Aleksi adoptoi kolme vuotiaan tyttären, Adessan. Kirjan lopussa Aatos saa synttäri lahjaksi Saksanpaimen koiran nimeltä Kayla. Tietty koko perhe siitä joutuu huolehtimaan :)

Mut nyt uudetkin lukijat varmaan sai aika hyvin kiinni missä mennään tai mitä on jo tapahtunut... I guess. Haluun vaan ilmottaa että oon surkee kirjottaa mitään niin katotaan mitä tästä tulee ja tuunko jatkaa kauaan (mulla on yhä vähän ahdistava fiilis että joku mun läheinen tai tuut lukis nää..) mut mä yritän jatkaa mahollisimmän kauas. Ja anteeks kaikille jotka on lukenut noi kaks muuta ja tykkäsitte niistä, mutta mä yritän parhaani tehä tästä yhtä hyvän. LOVE IS COMPLICATED kirja pääsi #1 monessa listassa kuten #1 Joelhokka ja myös #1 Yn. Se merkkaa mulle paljon jos Voteette ja kommentoitte, että kiitos siitä<3

Sori, kun nyt tuli loppu teksti näin pitkäks, mut ei se tuu aina olee näin pitkä, lupaan. 

Sanoja: 1309

We Are Not Made For Each Others// Joel Hokka x Y/nDonde viven las historias. Descúbrelo ahora