10. Lopeta ennenkun edes alotat

50 8 3
                                    

-Joelin pov-


Olli ja Aleksi on ollut jo päivän kateissa eikä kellään ole hajua mihin he olisi voineet hävitä. Lähdimmehän kaikki omilla autoilla kentältä!! Jätkille kellekkään he eivät ole vastanneet. Olen seota tästä ja meillä on meet and greet ihan justiinsa. Miten selitämme faneille että joo et Olli ja Aleksi on kadonneet, he eivät ole tulossa. Toivon että tämä on heidän jokin pränkki. Yn on Aamoksen ja Adessan kanssa kotona meillä. Aava, Leo, Eeli ja Aatos ovat koulussa. Eeli, Leo ja Adessa ovat meillä sen aikaa että Olli ja Aleksi löytyy. Pojat ovat kai ihan okei mutta Adessa on ollut enemmän alla päin. Ymmärrän sen tietty, molemmat isät kadoksissa ja onhan hän vain sen kolme, ihan just neljä. Rilla on meillä myös ja hyvä asia on että Rilla ja Kayla tulee hyvin toimeen. Onneksi.

Päätän katsoa viestit kännykästäni, kun olemme vielä tauolla treenaamisesta, jota pitää kyllä kohta jatkaa. Uuttaa biisiä pitää vielä hiota että sen on täydellinen lavalla. Wilmasta on tullut viesti. "Tänään koululla oli löydetty porukka polttamassa koulun nurkalla välitunnilla. Keskustelettehan lastenne kanssa asiasta ja me koulun puolesta pidämme huolen ettei näin kävisi toisten. Kiitos" Luki viestissä. Mitä? Ja läksyjäkin oli tekemättä. Mitä tuo tyttö nyt taas säätää? "No näimpä tietty" Sanoin vahingossa ääneen. "Mitä nyt?" Joonas kysyi. "Ai joo, tuo reksi vaan. Koululla on polteltu röökiä, toivotaan ettei Aava ollut tuossa porukassa" Kerroin. "Poltettu? Koulussa, tai siis ihanku ite ei ois niin tehny mut nuo on yläkoulussa" Niko kertoi. "Vasta yläkoulussa. Idioottejahan ne saa olla" Sanoin. "Tästä tulee ihana ilta sitten" Sanoin turhautuneena. Tiedän mihin keskustelumme etenee...

--------------------------

Lopetimme etu ajassa mikä oli hyvä niin kerkesin hakea Aatoksen koulusta. Kotona odotti yllättävän hyvä tuoksu. "Moro" Sanoin ja suljin ulko oven. "Ai sä pääsit jo" Kuului Ynin ääni keittiöstä. "Joo, pääsin hakee sit Aatoksen koulusta" Sanoin. Aatos oli jo kerennyt häippästä keittiöön katsomaan mistä haju johtuu. "Te teette korvapuusteja" Sanoin. "Adessa oli iso apu" Yn sanoi. "Mä tain tekottaa taitinaa" Adessa sanoi. "Saitko? Mahtavaa. Kai sä sait myös maistaa sitä?" Kysyin. "Joel" Yn sanoi. "Mitä? Leipomisen tärkein vaihe on taikinan syönti" Sanoin ja maistoin yhtä valmista. "Oisit nähny, se söi aika paljonkin sitä. Ihme ettei oo maha sekasin" Yn kertoi. Hän tiskasi leipomiseen tarvittuja astioita. "Luitko muute Wilma viestin?" Kysyin. "Luin, mitäköhän siellä ollaan taas säädetty" Yn sanoi. "En tiiä, mut mä juttelen Aavan kanssa kun se tulee koulusta, tästä se ei pääse helpolla jos se on osallistunut tollasseen tyhmyyteen" Kerroin. "Otat sit iisisti Joel" Yn sanoi. "Joo joo, en mä mitään isoaa asiaa tästä halua" Sanoin.

"Pistätkö nää siihen lautaselle Ade?" Yn kysyi. "Joo!" Adessa sanoi. Pöydässä oli lautasella korvapuusteja jo valmiina ja nyt Adessa lisäsi siihen vähän lisää. "Miten Aatos koulussa?" Yn kysyi. "Hyvin" Aatos sanoi. Kohta eteisestä alkoi kuulumaan kolinaa. Yksi kerrallaan jokainen tuli keittiöön haistettuaan pullat. Aava vikana. Tyttö ei ainakaan haise tupakalle...

Katsoin kädet puuskassa Aavaa. Hän vihdoin nosti katseensa luuristaan. "Ihan tälleen ekaks niin vie tuo takkis pois ja tokaks istu alas" Aloitin. Yn pyysi muutkin istumaan alas. Aava istui viimeisenä pöytään. "Koululta on tullut viestiä nyt lähinnä teistä yläkoululaisista, sillä en usko että tässä mukana ois ala asteelaisia. Tai mistäs sen tietää kun te nykynuoret olette välillä vähän tyhmiä" Kerroin. "Olli ja Aleksi ei ole täällä juttelemassa teille kahelle niin mä hoidan tän niien puolesta" Jatkoin. "Onko joku kolme teistä, tai kaksi tai vaikka kaikki niin ollut mukana polttamassa koulun pihalla välkällä?" Kysyin suoraan. Kaikki pudisti päitään. Aava tietty vähän pienemmin kuin nuo kaksi muuta. "Muistakaa, valheilla on tapa selvitä. Ei siis sille tielle kannata" Yn sanoi. Aatos ja Adessa mässytti pullaa vieressämme tyytyväisinä siitä ettei tämä keskustelu koske heitä. "Okei, kysyn vie että oliko joku siinä porukassa mukana vaikkei polttanut?" Kysyin. Leo ja Eeli pudisti päitään, Aava taas ei.

We Are Not Made For Each Others// Joel Hokka x Y/nWhere stories live. Discover now