SEMUA pekerja yang bekerja di bawah Khalid itu langsung berdiri tegak, memandang Khalid yang masuk tanpa memberi salam. Rahangnya diketap kasar. Dia melangkah masuk ke dalam biliknya dengan wajah dingin, diikuti dengan dua orang jejaka berbadan sedikit sasa di belakangnya. Masing-masing berpakaian kemeja, kemas!
"Apahal tu?" Aqeel garu kepalanya yang tidak gatal. Seketika dia berpaling pada Tasha sebaik saja Khalid dan dua jejaka di belakang majikannya itu sudah berlalu pergi.
"Bengang semacam saja muka, ada apa-apa tea ke?" Bisik Tasha pula dan Aqeel angkat bahunya. Sungguh, dia tak tahu!
Sejak kebelakangan ni, Khalid memang jarang masuk pejabat. Mengejut jugalah jika dia masuk dengan wajah bengang macam tu. Rasanya tak ada siapa pun yang berani curi tulang.
Khalid laju masuk ke dalam biliknya tanpa memandang wajah siapa-siapa pun. Pembantu peribadinya itu juga sudah terkebil-kebil. Ya, Khalid memang dingin orangnya tapi dia akan tayangkan wajah selamba saja selama ini. Hari ini, dah kenapa pula wajahnya benar-benar kelihatan bengang?
Kedua-dua jejaka itu hanya mengikut langkah Khalid sehingga Khalid berhenti di meja lebarnya yang berwarna coklat itu. Bagaikan warna kayu lama. Mereka kemudian teguk air liur sendiri, sudah tahu apa bakal terjadi kejap lagi.
"What the hell are you doing?" Dia ketap rahang dan hentak mejanya kuat. "Adrian!" Khalid berpaling memandang jejaka bernama Adrian di hadapannya. "Zayyan!" Anak matanya melarikan diri memandang Zayyan di sebelah Adrian pula.
"Sorry, Khalid. Kiteorang..."
"Language!" Laju dia mencelah kata-kata Zayyan.
"Sorry, Tuan Khalid. Kiteorang lalai. Dia cedera bahu dengan kaki saja..." Tak berani dia tundukkan kepala dibuatnya. Walaupun ketakutan menyerang diri, diaz tetap perlu bertentang mata dengan Khalid.
"Adrian, kau buat apa tadi? Kau kasihan kat dia? Kau bawa perlahan nak mampus tadi! Kau expect kalau perlahan macam tu, dia boleh mati ke hah?!"
Adrian diam membisu. Ya, memang dia kerja di bawah Khalid secara peribadi tetapi dia mempunyai hati perut lagi. Kalau Zayyan tu lain cerita. Tak ada hati perut, sama saja dengan Khalid!
"Dia adik sepupu tuan..." Jawab perlahan Adrian.
Hah, dia tak lantang seperti Zayyan yang sudah bertahun lamanya bekerja di bawah Khalid secara peribadi. Adrian ni budak baru, dah tentulah dia tak biasa buat kerja gila macam ni!
"Eh, aku tak pedulilah dia siapa. I told you, langgar sampai mati. Paling-paling, cacat pun tak apa."
Muslihat Khalid kali ini memang gila. Dia hantar dua pekerja peribadinya untuk langgar Khai. Cukup buat Khai cacat, dia tahu Hayfa takkan menerima lelaki cacat. Lagi bagus jika Khai tidak bernafas akibat dilanggar tapi kesalahan Adrian kali ini benar-benar merosakkan segalanya.
"Aku suruh kau yang pergi, Zayyan! Yang kau hantar budak mentah ni buat apa?!"
"Maaf, tuan. Saya ada hal dengan bini saya..."
Langsung Khalid tarik kolar Zayyan sehingga dia hampir tersungkur di atas meja Khalid. Nasib saja ada tangan yang menjadi tahanan daripada dia tersungkur sepenuhnya.
"Eh, kau dengar sini eh... Aku tak peduli kalau bini kau tu mampus sekalipun, bila aku perlukan kau, kau kena ada."
"Tuan...?" Zayyan teguk air liur, tak percaya apabila kata-kata sebegitu keluar daripada mulut Khalid sedangkan mereka kawan lama. Isteri Zayyan pun Khalid kenal.
Khalid lepaskan kolar Zayyan dan cekak pinggang, menahan amarah. "Aku tak kira... Korang kena buat apa-apa saja supaya Khai tak dapat Hayfa. Ingat, she's mine."
YOU ARE READING
𝐊𝐡𝐚𝐥𝐢𝐝 & 𝐊𝐡𝐚𝐥𝐢𝐬𝐲𝐚: 𝐒𝐮𝐫𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 | 𝐎𝐆
RomanceDibantu oleh: Elyaa Khalid Rasydan, jejaka yang sentiasa dingin. Mr. Ice! Beku kalah ais. Khalisya Raiqa, seorang wanita yang sentiasa murah dengan senyuman, tutur bahasanya juga sopan. Memang ramai jatuh cinta! Khalid dan Khalisya. Bercinta? Tida...