Freyja
Cum am ajuns aici nu știu.Să ajung să mă dăruiesc în întregime împrăștiindu-mă în mii de bucăți pentru a fi adunată și pusă la loc doar pentru a fi aruncată de la înălțime din nou,diferența o face abandonul meu nesilit în tot acest proces,încep să am sentimente atât de puternice pentru el încât l-aș lăsa să împrăștie trupul meu pe tot pământul dacă asta l-ar vindeca de toate golurile din suflet.
Ce s-a întâmplat cu acea Freyja care nu se lăsa călcată în picioare?Cu acea Freyja care era împlinită în singurătatea ei?De ce simt nevoia să mă arunc în acest abis necunoscut fără să am garanția că există ceva solid dedesubt?
Nu vreau să accept răspunsul deși el se învârte în toată ființa mea.Totul este pentru acest foc care mă ține în viață,care trezește în mine părți pe care le credeam moarte.
Îmi pun palmele pe geamul ferestrei privind printre stropii de ploaie și sticla aburită de respirația mea cum Caswallan se urcă în mașina care îl va duce la aeroport fără a se obosi măcar să arunce o privire în urmă.
Am două opțiuni în momentul de față,accept cu resemnare lașitatea lui sau lupt din toate puterile să ajung în spatele zidurilor chiar dacă asta mă va ucide.Aleg să salvez ce iubesc cel mai mult și-l voi lăsa să mă ucidă dacă trebuie.
Cu un plan de ultim moment bine întipărit în mintea mea cobor la parter și mă îndrept hotărâtă spre bucătăria spațioasă unde știu că sigur îl voi găsi pe Cathal .Intru și așa cum mă așteptam Cathal se joacă cu nervii bietei Anna menajera noastră care încearcă să fugă de vraja în care vrea să o prindă.Îmi încrucișez brațele la piept și asist la întregul spectacol analizând tacticile lui elaborate de agățat .Mi se face milă de Anna ,este o fată isteață și foarte discretă nu vreau să fiu pusă în postura în care să intervievez din nou alte femei pentru a ocupa postul de menajeră,și știu că are nevoie disperată de slujba asta.
Mă așez la masă vizavi de el și în timp ce torn cafeaua aburindă în ceașcă observ cum îi atinge discret șoldul Annei cu cotul în timp ce aceasta așează pe masă un coșuleț cu cornuri care trebuie să recunosc arată foarte apetisant.
-Cathal vrei să devii următorul care ne va da vestea că va fi tătic?
Mă privește încurcat în timp ce Anna se înroșește la față înlemnind pentru câteva secunde după care se retrage la treburile ei.
-Lasă fata în pace.Jur că te strâng de gât cu mâinile mele dacă te atingi de ea.
Anna scapă din mână paharul pe care tocmai îl scosese din dulapul de deasupra chiuvetei și acesta cade pe podea sfărâmându-se în mici bucăți.Mă ridic și mă duc lângă ea aplecându-mă să o ajut și să o liniștesc,vocea ei slabă reușește să se facă auzită printre lacrimile care amenință să erupă din ochii ei blânzi.
-Scuzați-mă doamnă,o să-l plătesc,vă promit că nu se va repeta.
Îi iau palma în mâna mea și o ridic ușor depărtând-o atent de cioburile de pe jos.
-Ascultă-mă cu atenție Anna.Dacă careva din casa asta te deranjează în vre-un mod vreau să vi direct la mine să-mi spui.Nu mă interesează ce statut are în această familie,aici ești în siguranță și vreau să ști asta.Acum mergi să împachetezi niște haine pentru mine,pune haine comode și călduroase pentru câteva zile fără bijuterii sau alte fleacuri .
-Am înțeles doamnă,vă mulțumesc pentru tot.
-Nu ai pentru ce Anna este de datoria mea să te protejez și dacă nu ne sprijinim noi între noi atunci cine să o facă?
Fata aprobă recunoscătoare după care pleacă să îndeplinească ce am rugat-o.Mă întorc la masă după ce strâng cioburile cu atenție sa nu rămână ceva în urmă ,mă așez pe scaun și iau o gură de cafea după care așez cana ușor pe farfurie .
Mă uit la Cathal și el îmi întoarce privirea,ne duelăm câteva secunde în această tăcere mută după care el abandonează primul.
-Ce a însemnat scena de mai devreme și unde te pregătești să pleci?Caswallan știe?
Mă rezem dezinvoltă de spătarul scaunului și nu pentru că nu am emoții ci pentru că nu vreau să-i acord lui Cathal șansa de a le adulmeca pentru a ieși învingător.
-De câteva zile îi tot dai târcoale bietei fete Cathal,îți interzic să te atingi de ea,are destule traume,nu are nevoie de încă una lăsată de tine.
-Ce vrei să spui?Nu am făcut nimic rău.
-Spune-mi Cathal ce se va întâmpla după ce te vei plictisi de ea?Vrei să te luminez eu?O să-i găsești nod în papură și te vei ține de capul meu să o concediez și atunci se va întoarce în iadul din care abia a scăpat,de un tată alcoolic și violent și o mamă care a părăsit-o lăsând-o cu responsabilitatea creșterii unui copil de cinci ani.Merită orgoliul tău satisfăcut sacrificiul ei?
Mă privește transfigurat și nu face nicio mișcare,după câteva secunde de tăcere își coboară privirea în jos.
-Nu am știut Freyja.
-Poate pe viitor ar fi de folos să nu mai bagi toate femeile în aceeași oală .Lasă asta.Ajungem la a doua problemă.Vreau să mă duci la Caswallan.Dar vreau să fie o surpriză,el nu trebuie să știe.
Începe să râdă cu lacrimi și când observă că nu-l acompaniez se oprește brusc privind mirat la chipul meu serios.
-Să fiu al naibii!Tu chiar vorbești serios.
-Crezi că îmi arde de glume?Ascultă-mă bine Cathal căci îți spun o singură dată,Caswallan nu este o glumă pentru mine și oricât încearcă el să fugă de responsabilitățile pe care le are în familia asta eu voi alerga de o sută de ori mai repede.Poate dă el totul în afacerile în care sunteți implicați dar e timpul să ofere aceeași atenție și familiei.
-Ești conștientă că nu mă va ierta pentru asta nu ?
-Hai lasă că nu mori tu din asta.Știu că abia aștepți să-i vezi expresia feței când se va trezi cu mine în prag aducându-l de urechi înapoi.
-Să fiu al naibii dacă nu vă meritați unul pe celălalt,când vă puneți ceva în minte nici dracu nu vă mai întoarce din cale.
-Ei,vezi că ești băiat isteț?Fă ce ști pentru a lăsa lucrurile aranjate acasă și fă pregătirile necesare pentru plecare,nu uita,Cas nu trebuie să bănuiască nimic.
-Am înțeles komandir!
Face un salut milităresc și arunc cu o chiflă in el zâmbind la tachinarea pe care mi-a servit-o.După ce termină de mâncat se ridică și pleacă pentru a demara toate procedurile necesare lăsându-mă cu gândurile mele.
Un lucru e sigur ,dacă nu vine muntele la Mahomed se duce Mahomed la munte.
CITEȘTI
Prin foc si cenusă
RomanceViața și moartea sunt la fel,amândouă pot avea valoare și scop.Când în jocul puterii intră și suflete nevinovate se pierde atât valoarea cât și scopul, în afară de Dumnezeu nu există entitate sau ființă care să poată răscumpăra sacrificiul lor. Och...