Three / Hanımağa mı?

123 15 0
                                    

VİDAR

THİRD PART / HANIMAĞA MI?

💎

Gereksiz Kanber'lerin sözleriyle avlu iyice mahşer yönüne doğru ilerlerken sahneye dalan Vidar'la herkes şaşkındı.

En çokta ben!

Hani bu adam ülke sınırları içinde değildi!

Yedim seni Cihangir!

Kim kime silah çekeceğine karar verememiş vaziyettiydi!

Vidar Kanber'lere, Kanber'ler Melevan'lara, Melevan'lar Kanber, Karavisal karıştırmış herkese silah doğrultmuştu.

"Hoo, ne bu silahlar pazarda mı satılıyor! Hepinizin cebinde birer tane! Şunda iki!" diyerek Gökhanın iki elinde ki silahlardan birini Kanber tarafına diğerini Karavisal'lere doğrultması ayrı bi ironikti(!)

"Sakin olun bi ağalar!" sözü devralan yaşlı heyetinden amcaya hak vermedim değil!

"Ne sakinliği Ağam! Kanber'ler yetmedi Karavisal'lerde düşman kesildi herhal bize!" Bayram Melevan'ın sözlerine katılan sesler artarken hala kaçıp gidecek bir yol düşünmem bencillikse eğer ben kesinlikle bencil bir insandım.

"Bayram ağa kızıştırma ortalığı sulh bulunacakken ettiğin laf mıdır!" beni isteyen maymun konuştu!

Hapsam(!)

"Ne sulhu lan! Ne sulhu! Sizin berdelinizi de sizin aklınızı da! Elimi kana bulamayın lan benim!" Vidar sözlerine devam edecekken annesi ona müdahale edip susturmaya çalışıyordu.

"Vidar! Az sakin ol oğul. Anlayalım kimin derdi neymiş?" son sözleri oğluna bakarak konuşan adamı fotoğraflardan gençliğini gördüğüm halde tanımıştım. 

Vidar'ın babası, Kervan Ağa.

"Anlatın hele ne oluyor burada?"

"Kervan Ağa, İhtiyar heyeti Kanber aşiretiyle Melevan aşireti arasında ki hususta kan çıkmasın diye berdele karar kıldı ancak Melevan'lar ne kan dökmeye razı gelir ne berdel etmeye!"

"Bunlar da hem ayranım içilmesin, hem de götüm si-" duyduğum kadın sesinin devamı gelmeden biri ağzını kapatırken büyükler konuşmaya devam etmişti. Bu sözü söyleyen kadının Karavisal tarafında midi boy kalem etek üstüne giydiği çiçekli gömlekle, saçında düştü düşecek emanet duran tel tokayla tutturduğu şalını ağzına elini yaslayan adamın yüzüne savurduğuna şahit olmamla birlikte bakışlarımı çektim.

Bu şal savurmaların sonu hep başka bitiyordu(!)

"Ne istermiş bu Melevan'lar o zaman?" Kervan ağanın bu sözleri ne kadar ortaya söylenmiş gibi duyulsa da alttan alta Melevan'lara ulaşmıştı.

"Berdel kabülümüzdür Kervan Ağa!" Agir ağa dakikalardır koruduğu suskunluğu bozup konuştuğunda kısa bir an bakışlarım Vidar'a düştü.

Kararmış gözleriyle benden çekmediği bakışlarıyla derince yutkundum. Gözlerinden özlem akarken sinirini de kenara çekmek yerine sertleşen bakışlarıyla beni yiyordu resmen bu adam!

Hayır, ben masumum bir kere?

Asıl suçlu kendisiydi!

Bakışlarımı çekip ana odaklandım. Agir ağa konuşmaya devam ediyordu.

"Kızımız Roza Kanber'lere gelin gidecek namusumuza leke getirmeden bir Kanber olacaktır. Berdel içinde Kanber'lerin seçtiği gibi Afşar'ın kızı verilecek. Sözüm üstüne de söz söylenmeyeceğini bilin!"

VİDARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin