Ting!
Dahlia berpaling memandang Iphone 13 miliknya. Dahinya berkerut apabila message dari anaknya.
Lantas dia mengambil telefonnya sebelum membuka message anak lelakinya.
Noah singgah office, ada urgert meeting. Eshal ikut.
Tangannya laju menaip.
Kenapa tak suruh driver hantarkan Eshal? Mama tunggu lama tau.
Typing...
Kejap je. Before lunch.
Dahlia mengeluh perlahan. Tak pelik, Noah selalu sibuk.
Ok....
Seen.
Dahlia terus tutup Iphone 13 miliknya. Dia melihat bahan mentah yang masih di meja. Kelihatan bibik-bibik sedang bertungkus lumus mengemas barang dapur.
"Bik, harini saya masak"Kata Dahlia dengan senyuman manis. Bibik masing-masing mengangguk kepalanya.
Sudah menjadi kebiasaan.
Noah menyimpan Iphone 15 dalam poketnya.
Dia menyilang kakinya sambil memeluk tubuh. Dia duduk di hujung dinding menunggu Eshal yang sedang dirawat.
Katil yang ditutup dengan langsir hospital itu dipandang oleh Noah.
Tiba-tiba doktor keluar dari langsir tersebut. Dia memegang laporan milik Eshal.
"Kau culik anak sapa ni, Noah?"Soal doktor perempuan tu dengan kasar. Matanya dingin memandang Noah.
Doktor Serry.
"How is she?"Soal Noah dingin mengabaikan soalan doktor Serry. Dia hanya memejam matanya sambil memeluk tubuh.
"Totally bad"
Noah membuka matanya. Dia masih diam menunggu ayat Doktor Serry.
"Badan dia banyak bekas libasan. Nampak baru tapi dia bijak. Ubat sapu tak skip..."Ujar doktor Serry terselit dengan pujian.
"...Tapi aku masih akan bagi ubat sapu yang baru untuk dia"
"Sayang, badan dia cantik. Tapi dicacatkan dengan parut libasan"Kata Doktor Serry tu melihat langsir yang sudah di tarik oleh Nurse.
Kelihatan Eshal diam di atas katil tersebut. Mereka terpaksa drip air dalam badan Eshal.
"Suggest ubat parut yang sesuai"Kata Noah dingin. Dia bangun dari tempat duduknya.
Doktor Serry mengangguk.
"Dia boleh keluar lepas air dalam beg tu habis"Sambung doktor Serry tu lagi.
Noah mengangguk lagi.
"Thanks, Serry"
Doktor Serry tu hanya mengangguk.
"Aku pergi dulu"Ujar Doktor Serry lalu pergi meninggalkan Noah. Ada kerja perlu dia selesaikan.
Noah berjalan mendekati katil Eshal. Eshal yang sedar itu hanya menunduk. Malu? Semestinya.
Mata Eshal memandang luka kaki yang sudah dibalut. Macam mana dia nak jumpa dengan Aunty Dahlia kejap lagi?
"Tell the truth, my mom will help you"Kata Noah memandang Eshal. Dia tahu apa difikiran Eshal.
Eshal mengetap giginya sebelum mengeleng. Dahi Noah berkerut.
"Tak boleh..."
Noah memeluk tubuh, masih menunggu ayat sambungan Eshal.
YOU ARE READING
MRS. NOAH HAIDAR
Romance-MRS. NOAH HAIDAR- "...You're Mrs. Noah, remember this"Ujar NOAH HAIDAR dengan suara yang dingin. Matanya tajam menikam ke arah mata sang isteri. Dia mengenggam erat lengan putih isterinya. ... ... "Saya punca semuanya berlaku, tuan..."Tawa sakit k...