"lewat kau datang harini"Tegur Qay kepada Noah yang baru memeriksa file company.
Noah hanya diam tanpa menjawab.
"Siapa perempuan tu?"Soal lagi Qay sambil memgambil tempat duduk di hadapan Noah.
Noah tersenyum sinis. Matanya beralih memandang Qay.
"Laju Serry buat kerja"Itu sahaja Noah berkata. Dia menyandar tubuhnya di kerusi empuk itu.
Qay berdecit sinis.
"Siapa ja tak terkejut kalau kau dengan perempuan?"Sindir Qay buatkan Noah tertawa perlahan.
"Eshal Adriana"
Noah memandang Qay.
"More detail, find it yourself"Ujar Noah dingin seraya membuka file company.
"Tch"Qay bangun dari tempat duduknya.
"Well..."Qay tersenyum manis.
"...She must be a special girl to you, right?"
"No"Ujar Noah dengan nada kosong. Dia menyambung membaca file company. Menghiraukan pandangan Qay.
Qay melepaskan tawa kecil.
"Let's see"Ujar Qay seraya berjalan keluar dari bilik Noah.
Klak.
Pintu pejabat tertutup rapat. Barulah Noah memandang kembali ke hadapan. Melihat pintu ditutup.
"Maybe she is"Ujar Noah perlahan.
**********
"Eshal... betul ke tak nak keluar dah? Kamu tak bosan ke?"Tanya Dahlia kepada Eshal yang baru sudah basuh pinggan-mangkuk.Mereka sudah keluar. Hampir 3 jam mereka keluar kemudian Eshal minta untuk pulang.
Pulang sahaja, Fikir Dahlia. Eshal rehat, rupanya tengah kemas dapur. Kata penat.
Eshal berpaling."Haha tak nak dah Aunty. Tadi kita keluar tadi pun kaki dah lenguh"Ujar Eshal sopan dengan senyuman manis.
Ting Tong!
Serentak Eshal dan Dahlia berpaling. Ada orang datang.
"Bik, tolong bukakan pintu"Ujar Dahlia kepada bibik.
"Baik buk"
"Siapa pula datang harini."Kata Dahlia perlahan. Eshal diam membersihkan tangan.
"Jom Eshal"Ujar Dahlia seraya menarik tangan Eshal. Eshal hanya mengikut langkah Dahlia.
"Aunty"Eshal terkedu mendengar suara tersebut.
"Sofea?"Sebut Eshal perlahan. Dia berjalan mendekati pintu tersebut.
Senyuman manis Sofea terhias dibibirnya. Sebaik sahaja melihat Eshal, senyuman tersebut berubah sinis.
"Eh Sofea, kamu bukan ada interview ke dekat johor?"Soal Dahlia hairan.
"Diaorang tukar date. Taktahu kenapa. Dah alang-alang dekat sini, itu yang Sofea datang sini"Dia menyalam tangan Dahlia apabila Dahlia datang menghampiri.
"Ayah tahu tak datang sini?"Soal Dahlia kepada Sofea. Sofea mengangguk. Mata Dahlia mengerling ke arah Eshal.
Sejujurnya, Dahlia tidak suka dengan kehadiran Sofea. Bukan tidak suka akan Sofea tetapi keadaan yang tidak dibawah permintaannya.
YOU ARE READING
MRS. NOAH HAIDAR
Romance-MRS. NOAH HAIDAR- "...You're Mrs. Noah, remember this"Ujar NOAH HAIDAR dengan suara yang dingin. Matanya tajam menikam ke arah mata sang isteri. Dia mengenggam erat lengan putih isterinya. ... ... "Saya punca semuanya berlaku, tuan..."Tawa sakit k...