31-40

67 3 1
                                    

Adrian odpověděl na všechny otázky a za necelých pět minut to odevzdal. Celá třída na něj překvapeně dívala. Pochvíli to odevzdala i Hermiona. Na konci času to kouzlem sebral všem dopisujícím.

„Začneme menším soubojem. Nebelvír proti Zmijozelu. Grangerová a Malfoy, začněte."

Po nich následovali Zabini a Ron, který skončil v doprovody Hermiony v nemocničním křídle, Levandule a Neville, Pansy a Patilová až nakonec zbyl jen Harry.

„Vypadá to, že na vás nikdo nezbyl. Snad vám nevadí, že budete bojovat proti mně," řekl sarkasticky profesor.

Oba zaujali bojový postoj.

Flipendo," vykřikl profesor. Harry se tomu na poslední chvíli vyhnul. Vyslovil jiný zaklínadlo, který Snape bez obtíží vyblokoval. Mladík se usmál. Hned na něj seslal jiný kouzlo, jenž znovu profesor zablokoval.

Sectumsempra," vypálil pro Adriana neznámý kouzlo. Odrazil ho a zasáhl myš na stole, která začala krvácet z řezných ran po celém těle. Zarazil se.

„Na nic víc se nezmůžete, Pottere?" řekl s pohrdavým tónem. Adrian se naštval a do dalšího vložil větší magii.

Expellilmus," křikl jednoduché ale mocné kouzlo, a i přesto, že Snape seslal obranný štít, kouzlo přešlo skrz a mu hůlka vyletěla z ruky.

„Hodina končí," přikázal zcela klidně. Třídou se začalo něco šeptat a po chvíli už zůstali ve třídě jen samy dva. Sledovali toho druhého.

„Co to bylo?" optal se Adrian se zaujatým úsměvem.

„Nevím, o čem mluvíte." zmenšil vzdálenost mezi ním a mladíkem. Natáhl ruku, aby mu vrátil hůlku.

„To kouzlo, co jste na mě použil. Sektumzem...?" Vrátil mu hůlku a vyčkával na odpověď.

„Sectumsempra," opravil ho. „Teď ale jak jste dokázal, aby jednoduché kouzlo prošlo mým štítem." Harry se bál pohledu, co na něj profesor seslal. Polkl. „Mluvte. Hned." Přikázal. Chlapec nemohl odpovědět, a tak vyběhl ze třídy.

Byl natolik rozrušený, že omylem špatně zatočil. Stál na druhý straně hradu. Uklidnil se. Spěchal na hodinu přeměňování, tentokrát tím správným směrem.

U dveří do učebny se vydýchal.

„Dobrý den, paní profesorko, omlouvám se, že jdu pozdě."

„V pořádku, pane Pottere, předveďte mi metamorfózu tohohle pohárku zpět na krysu." Ukázala na pohárek na katedře.

Harry bez toho, aniž by k ní přišel, vzal do ruky hůlku a zamumlal formuli. Na katedře teď čmuchala krysa.

„Teď na papouška." Chlapec tak učinil.

„Teď na želvu."

„Je mi líto, zaklínadlo na želvu si nepamatuji." Omluvil se profesorce McGonagallové i přesto, že to byla lež, a posadil se vedle Hermiony, která ho podezíravě sledovala.

„I tak je to obdivuhodný výkon. Jak jste se naučil přeměňovat mezi druhy zvířat?"

„Učil jsem se," odpověděl po pravdě.

„Jak to víš?" otázala ho kamarádka.

„Jak jsem řekl, učil jsem se." Otevřel učebnici a věnoval se výkladu.

Další den na hodině lektvarů Křiklan po studentech chtěl, aby připravily doušek živé smrt. Harry se nad tím musel pousmát. Minulý rok na začátku měli dělat to samé, ale to úplně pokazil.

Mocná krev na druhouKde žijí příběhy. Začni objevovat