1-ci kualisyon savaşları
1792-ci yılda Avrupanın büyük güçleri peş-peşe Fransaya savaş ilan ediyordu. Fransanın maddi ve askeri gücü Avrupanın büyük güçleriyle savaşıcak durumda değildi.
Ancak tüm kargaşaya ramen en azından Franasada iç savaş bitmiş, Pariste isyancılar Napolyon Bonapart sayesinde dağıtılşmıştı.
Ancak Jakobenlerin sonunun gelmesi Fransayı kendini onarmasına yardımcı oldu. Fransayı artık 6 kişilik Direktuvar hükumeti yönetmeye başlamıştı ve bu hükumetin kısa sürede nüfuzu artmıştı.
Savaş yüzünden hemen toplu bir seferberlik kararı verildi. Fransa artık kendinden emin bir şekilde savaşa girmek istiyordu. Ancaq zaferi kimin kazanacağını zaman göstericekti.
1795-ci yılda Fransız birlikleri Hollandayı işkal etti. Bu sayede.... İspanya ve Purussya geri adım attı ve savaştan çekildi. Ancak Fransanın Avusturya ve Birleşik Krallık gibi güçlü rakipleri ayaktaydı.
Savaş planı kısa sürede oluşturulur.
İki cebhede savaş sürdürülücektir.
Almanya ve İtlaya.Fransa ana cebhe olarak Almanya cebhesini görüyordu.
İtlaya cebhesi bir növ düşmanı oyalamak içindi.İtlaya cebhesine genç, cesur ve akıllı bir rehber gerekliydi. Sizce kim olucak bu kişi?
Tabiiki Napolyon Bonapart.Ancak Napoylonun yeni aşkıda vardı elbette....Josephin de Beauharnais
Napolyon Josephini yaşamı boyu çok sever. Hatta Napolyon ölünce bile son, sözü Josephin olucaktı. Josephin onun, en değerli varlığıydı.Josephin
Çift 9 mart saat 22:00 da bir sokak belediyesi vasıtasıyla evlenir.
Ancak Napoylonun karısına zaman ayırmaya fazla zamanı olmaz. Zira iki gün sonra Napoylon İtlaya karargah olan Nice yollanır.
(Napoylon Josephine her gün mektup yazar sefer boyu)Napolyon 25 Nisan Nice varır ve ordusunun halini görer ve şok olur. Zira emrine verilerin ordu adeta bir harabedir. Askerlerin maaşları ödenilmemesi bir yana ayaklarında bot hatta ellerinde silah bile yoktur.
Napoylon derhal ordusunu yeniden kurmaya başlar.
Diğer generallerden(Messena, Junot, Murat, Serurier, Augerau) yardım alarak orduyu silahla donatır ve ayakkabı tedarük eder.Messenanın Napoyon hakkında söylediği bir söz
"Küçük cüssesi ve cılız yüzü onu onların lehine çevirmedi. Ama general şapkasını takar-takmaz 60 sm uzuyor gibiydi."Napoyon ordusunu yeniler ve çürük birlikleri dağıtır. Ancak ordunun morali düşüktü ve savaş ruhu yoktu.
Askerlerin psikolojisini iyi bilen genç general askerlerine savaşta zafer ve yağma vaad eder. İşte bu askerleri ruhalandırır." Merhaba arkadaşlar. Biliyorum yeni bölüm geç yayınlandı. Bazı problemlerim vardı. Özür dilerim kusura bakmayın. Bu bölüm bir az kısa oldu farkındayım. Yarın savaş başliycak ve daha uzun ve heyecanlı bir bölüm olucak. İyi günler kendinize iyi bakın 🖤"