|İtalya Seferi|Würmserin yeni planı#8

79 25 7
                                    

"Selaaam:) "

Fransa için her şey iyi gidiyordu. Fransa'nın batısında 3 yıl süren Kralcıların Vendée isyanı bastırıldı. Bu kanlı iç savaşta 170 bin insan hayatını kaybetti. Tabii ki bu Fransa için çok büyük bir kayıptı. Ancak bu dev isyanı bastıran hükümet nihayet rahat nefes alabilmişti. Bu zaman Fransa'ya karşı hiçbir zafer kazanamayan İspanya, Fransa'nın müttefiki olmasa bile yanında olmaya karar verdi. Siyasi arenada Fransa, güçlü bir deniz gücünü yani İspanya'yı yanına alarak güçlü bir koz elde etmişti. (Tabii ki Trafalgar yenilgisi tüm dengeyi bozacaktı.)
Fransa'nın cephelerindeki savaşlara bakarsak, Alman cephesinde General Jourdan ve Moreau Arşidük Charles'ı mağlup ederek Ren Nehri'ni geçtiler. Hedefleri artık Viyana'ydı.

İtalya'da Napolyon, Castiglione zaferini kazanarak Würmser'e ağır bir darbe vurmuştu. Bu sebeple Avusturya ordusu Tirol'e çekilmişti. Bu sayede Napolyon, İtalya'nın anahtarı olan Mantova'yı yeniden kuşatma altına almıştı.

Ancak şehir etrafında bulunan bataklıklar yüzünden sıtma hastalığı Fransız ordusuna bulaşmıştı. Hatta kuşatma rehberi Serurier bile sıtmaya yakalanmış ve Fransa'ya dönmek zorunda kalmıştı.

Fransız ordusu artık yorgundu. İkmal yetersiz hale gelmişti. Ordu eskisi gibi değildi yani. Zaferin biricik evladı Masséna bile Napolyon'a sağlığındaki rahatsızlık yüzünden Fransa'ya dönmek istediğini söylese bile, Napolyon izin vermedi. Ordunun eskisi gibi olmamasına rağmen Paris hükümeti Napolyon'a ileri gitmesini, saldırılara devam etmesini istedi.

Fransız hükümeti Napolyon'a planı sunar. Plana göre Napolyon Innsbruck'a saldıracak, daha sonra Ren ordusuyla birleşerek Viyana'ya ilerleyecektir. Böylece Avusturya İmparatoru Francis'i barışa zorlayacaklardı.

 İtalya cephesinde Avusturya ve Fransa ordusu eşit sayıda sayılırdı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İtalya cephesinde Avusturya ve Fransa ordusu eşit sayıda sayılırdı. Her iki orduda tahminen 33 bin kişilik kuvvet bulunuyordu.
Yani savaşın kazananını en iyi strateji yapan belirleyecekti.

 Avusturya generali Würmser, Castiglione'de iyi bir tokat yemiş olsa bile Napolyon'u yenebileceğini düşünüyordu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Avusturya generali Würmser, Castiglione'de iyi bir tokat yemiş olsa bile Napolyon'u yenebileceğini düşünüyordu. Ona göre artık Napolyon'un kuvvetleri yapılan savaşlar doğrultusunda yorgundu. Bunu kullanmak isteyen Würmser yeni planını hazırlar.

Planın hedefi kuşatma altında olan Mantova'yı kurtarmaktı. Bunun için Davidovich kuzeyde savunma yapıp Fransızları oyalayacaktı. Kendisi ise güneydoğudan hızla ilerleyerek Mantova'ya ulaşacaktı. Nihayet bu sayede Napolyon, Davidovich ve kendisi arasında sıkışacaktı. Planı uygulamak için Würmser 1 Eylül'de harekete geçer.

"Selam arkadaşlar. Uzun bir aradan sonra karşınızdayım. Bir kaç gün içinde yeni bölüm sizlerle birlikte olucak. Acaba Napolyon sıkıştırılmaktan kurtuka bilicekmi?"
(. .)
>>🤍

Napolyon Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin