"Zaferden fayda sağlamıyorsan galip olmanın anlamı yoktur."
Napolyon Bonapart
(Dinleyin, Okuyun, Hissedin)
Napolyon, Rivoli'de Avusturya'ya son ve ölümcül darbesini vurmuştu. Ancak Rivoli'de uzun süre kalamadı; çünkü General Provera'nın, Adige'yi geçip Mantua'ya doğru ilerlediği haberi geldi. Görünen o ki, kesin bir zafer için Avusturya'ya son bir darbe daha vurması gerekiyordu. Napolyon, Rivoli'de büyük bir zafer kazanmıştı, ancak Mantua hala düşmemişti. Bu durum, barış görüşmelerinde Napolyon'un isteklerine ulaşmasını engelleyebilirdi.
Napolyon, Rivoli'de Joubert'i bırakarak, Messena ile birlikte güneye doğru ilerlemeye başladı. Bu sırada Provera, Mantua'ya destek olmak üzere harekete geçmişti, fakat Alvinczy'nin Rivoli'de yenildiğinden habersizdi. Augereau, Provera'nın arkasını koruyan 2 bin kişilik Avusturya birliğini esir aldı. Böylece Provera'nın elinde sadece 7 bin asker kalmıştı. Eğer Fransızlara esir düşmek istemiyorsa, Mantua'yı kuşatan Fransız hatlarını yarıp şehre ulaşmak zorundaydı.
Provera'nın kuvvetleri, 15 Ocak'ta Mantua'nın doğusunda, San Giorgio'daki Fransız hatlarına saldırdı. Ancak, iyi mevzilenmiş Fransız hatları top atışıyla karşılık verdi ve Provera bu hattı yaramadı.
(Mantua şehri)
Ertesi gün, umutlanan Würmser'in kuvvetleriyle birlikte, Mantua'nın kuzeyindeki La Favorita'ya saldırdı. Fransız hatları dağılmaya başlarken, Napolyon ve Messena tam zamanında kuzeyden Mantua'ya ulaştı. Napolyon'un gelişi, artık İtalya'nın kime ait olduğunu gösteriyordu. Yorgun ve aç Würmser kuvvetlerine karşı saldırı emri veren Napolyon, bu defa Mantua'yı düşürmeye kararlıydı. Kısa süre sonra Würmser'in ordusu kaleye çekilmeye başladı.
Avusturya ordusu için bir başka felaket de doğuda yaşandı. Provera, Fransız hatlarını yarmaya çalışırken, onu takip eden Augereau, doğudan ordusunu kuşattı. Kaçacak yer olmadığını anlayan Provera, ordusuyla birlikte teslim oldu. Savaş sonucunda, Fransız ordusu 2 bin kayıp verirken, Avusturya ordusu 7 bin kayıp verdi.
Würmser'in artık kurtulma şansı kalmamıştı. Ancak inatçı karakteriyle direnişi iki hafta daha sürdürdü. Yiyecek stokları tükenen Würmser, iki hafta sonra teslim olmayı kabul etti ve 16 bin Avusturya askeri teslim oldu. Böylelikle sekiz ay boyunca İtalya'nın anahtarı kabul edilen Mantua düşmüş oldu. Toplamda, Avusturya Napolyon'a karşı yürüttüğü savaşta 44 bin asker kaybetti.
Artık Viyana yolu tamamen açık hale gelmişti. Ancak Napolyon'un Avusturya'ya saldırmadan önce küçük bir sefer daha düzenlemesi gerekiyordu. Papa VI. Pius, Fransa'ya karşı İngilizleri destekliyordu ve İtalya'da direnişi körükleyen yoğun bir propaganda yürütüyordu. Bu, büyük bir hata oldu; çünkü elinde ciddi bir askeri güç yoktu.