12.bölüm

1.3K 104 32
                                    

Miray ile birlikte çiftli koltukta oturup çay içerken ortamda dönen konuşmaları şaşkınlıkla dinliyorduk.

Tekin, " evet devrem, geçenki görevde aynı şekil oldu, teslim ol diyorum ellerini yukarı kaldırıyorlar, lan azıcık direnin, kaçın, silah falan çekin. Kaos olsun heyecan olsun, yok direk teslim oluyorlar. "

Salih," ee tekin'im ne yapacağız, bu devirdeki gençler nasıl gözlerini korkutuyorlarsa direk teslim oluyorlar "

Tekin, " he valla ya, yaşlandık devrem "

Salih, " yok lan ben hala gencim, daha geçen gün neler yaptı- " gülsüm teyzenin vurmasıyla salih amca öksürerek U dönüşü yaptı.

Salih," - yani geçen bir operasyona gitmişiz, anlatamam "

Tekin, " neyse, ee gülsüm bacım, senden ne haber "

Gülsüm, " iyi abi ne olsun ya, çocuklar falan uğraşıyoruz. "

Tekin, " iyi valla, senin kızla bizim oğlan maşaallah yani "

Gülsüm, " aynen, oğlum gibi severim tugayı, merak etmeyin sizinkilerden az değil "

Tekin, " öyle, gördük bir şeyler. Nazar değmesin inşaallah "

" kusura bakmayın bölüyorum ama. Siz nereden tanışıyorsunuz ben hala anlamadım "

Hepsinin bakışı bana döndüğünde miray da konuştu

" aynen, bayağı yakın gibisiniz "

Salih, " biz tekin, yani babanla, ortaokuldan beri arkadaşız, aynı lise, üniversite, falan, düğünlerimizde nikah şahidi olduk. Birlikte görev yapmaya başladık, bir sürü operasyona gittik, omuz omuza çarpıştık. 20 yıl önce farklı bir karakola görevlendirme istedi, bu yüzden ayrı düştük. "

Wow

" anladım, peki siz " deyip züleyha hanım ve gülsüm teyzeye baktım.

" Bizde nikah şahidi olduğumuz için tanışmıştık, daha sonra komşu olduk, turgutun yani en büyük abinin doğumunda birlikteydik, ahiret kardeşi olduk. Nasibimizde dünür olmakta varmış "

Son söylediği şey ile miray ile göz göze geldik, ve güldük.

" aynen "

İçeriye kuzey girdiğinde etrafa göz gezdirdi.

" kusura bakmayın derslerim yoğundu, hoş geldiniz "

Yanıma oturken tekin bey ve züleyha hanım hoşbulduk demişti, kuzey ile göz göze geldiğimizde başımla balkonu işaret ettim.

Başını sallayarak balkona çıktı, salih amcaya baktığımda bana bakıyordu.

" ben bi şununla konuşayım "

Salih amca başını sallayınca balkona çıktım, koltuklara oturduğumda omuzunu patpatladım

" anlat bakalım, neden oldu bu kavga "

" abi valla ben bir şey yapmadım, anlamadım bile. "

" oğlum anlat, kim haklı kim haksız demedim ben sana "

" okulda batuhan ile kavga ettik, "

" konu neydi "

" şimdi kantindeyiz tamam mı, biri vardı yanımda konuşuyorduk. Sonra batuhan geldi, maydanoz oldu her zamanki gibi, kavga ettik biraz ama sözlü. Fiziksel değil "

" kimdi bu yanındaki kişi "

" şey abi ya "

" ney ya, kim "

Bir Dal Sigara Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin