Gecenin bir vakti bahçedeki kamelyada oturuyordum.
Duyduklarımı sindirmeye çalışıyordum.
Bu halde olmamın sebebinin o olmadığına inanmak istiyordum.
Kerim.
Turgut ve tekin beyin konuşmasını duymuştum.
Kerim tufan ile iş birliği yapmıştı.
Anlamadığım kısım ise, benden neden bu kadar nefret ettiğiydi.
Ne yapmıştım ki ona.
Tufan, urazın annesini öldürdüğü zaman, kerimin, bizi görmezden gelmesini bildiğim halde konuşmamıştım, o neden benden nefret ediyordu.
Gece eve geç geliyor ve kimseye görünmeden gidiyormuş.
Arka bahçeden kerim girdiğinde beni gördü.
Adımları duraksadı.
Kenara kayıp gelmesini işaret ettiğimde ilk önce duraksadı ama daha sonra yanıma oturdu.
Aramızda sessizlik hakimdi.
Fakat sessizliği ben bozdum.
" neden yaptın. "
Bakışları bana döndü.
Tekrar önüne baktığında parmaklarını saçlarından geçirip çekiştirdi.
" veya başka bir soru. Benden niye nefret ediyorsun. "
" senden nefret etmiyorum. "
" o zaman neden yaptın. "
" korktum. "
" neyden. Veya kimden. "
" senden. Senin yapacaklarından. "
Duraksadım.
Derin bir nefes aldı ve devam etti.
" 5 yaşındaydım. Ve senin ölümün annemi çok etkiledi, geceleri çığlık çığlığa uyanıyordu. Bizi görmüyor gibiydi. Bazen sadece boşluğa bakıyor, bazen ağlıyordu. Bize babam bakıyordu, veya yengemler geliyordu. Ama annem gelmiyordu. "
" neden, yani... neden oldu. "
" annemin sancısının tuttuğu gece... eve silahlı saldırı oldu, eve baskın yaptılar ve babam o zaman görevdeydi. Aramızdaki en büyük turgut abimdi ve oda daha 10 yaşındaydı. "
" ne oldu. "
Sessizliğini korudu.
" soru sordum "
" anneme saldırdılar. " dediğinde kaskatı kesildim.
" annem bizi korumak için gizli bir odaya kapattı. Ama kendi saklanamadı, sancısı tuttu. Eve giren adamlar ise umursamadan annemi taciz ettiler. "
Nefes alamadım.
Siktir.
" annemi kurtaran kişi tufandı... ama kurtarmak denmezdi. "
" tufanmı. Ama "
" annemi sancısı ve kanaması olduğu halde saçlarından sürükleyip merdivenlerden attı... tugay, annemin ve senin yaşaman bir mucize. Tekrar aynı şeyler olacak zannettim. Sen geleceksin umut vereceksin, daha sonra terk edip gideceksin sandım. Annem tekrar öyle olmasın diye tufan ile anlaşma yaptım. "
" tufanın bunu yaptığını bile bile nasıl anlaştın onunla! "
" bilmiyordum. Babam sen vurulduktan sonra anlattı bana. Yemin ederim hatırlamıyordum. Sadece annemin o anlarını ve merdivenden düşmesini hatırlıyorum. Oradaki insanları hatırlamıyorum. Yemin ederim doğru söylüyorum. Zaten bilseydim asla anlaşmazdım. "