1BÖLÜM

3.1K 67 7
                                    

Bugün yine yengemin bana bağırmasıyla  uyandım. Yine sıcağıyla bizleri kavuran bir mardin sabahı. Ben anasının ve babasının töreye kurban gittiği kimsenin sahip çıkmadığı zorla bana sahip çıkan dayımlarla kalan rojda  hoş devlet bana para vermese şimdiden kapıya atacakları o yetim ve öksüz kız.

-kız boyu posu devrilesice uyan besleme.
-kalktım yenge geliyorum...
-neredesin sen niye beni bağırtıyorsun besleme.
-özür dilerim yenge yorgunluktan uyuya kalmışım.
-sus cevap verme bana hemen sofrayı kur elifle kerem abini kaldır dayın birazdan gelir. Sonra da daha evi temizleyip çamaşırlar yıkanacak çabuk.
-tamam yenge.

Canım yanıyor niye böyle davranıyorlar ki niye beni sevmiyorlar hergün dayak yiyip küfür duymaktan bıktım 16 yaşında  değilde 50 yaşında hissediyorum. Allahtan elim hızlı da birde bu yüzden dayak yemiyorum.

-Elif kalk hadi sofra hazır.
-Tamam rojda kalkıyorum keşke benide kaldırsaydın beraber kurardık.
-Yok sorun değil zaten yengem izin vermezdi hadi kalk.
-tamam canım üzülme sen git ben abimide kaldırayım geleyim.
-tamam canım teşekkürler.

Bu evde elif olmasa kafayı yerdim kesin bana tek iyi davranıp kollayan o oda olmasa ne yapardım.

Kapı kırılacak gibi çalıyordu acaba birine birşey mi oldu Allahım sen koru. Kapıyı açmamla yere düşmem bir oldu. 30 kişiye yakın adam en önlerinde esmer uzun boylu zeytin gözlü biri içeri daldı.
Ayağa kalkamadan yengemler evden çıkıp bağırmaya başladılar
-ne oluyor ağam niye buradasınız bir kusurumuz mu oldu.
-zelal kadın senin o soysuz köpek oğlun benim kız kardeşimi kaçırdı nerde o çabuk söyleyin.

Neeee baran abi kız mı kaçırdı şimdi ne olacak ya ölecekler yada ölümden daha beteri berdel olacak ah baran abi yaktın elifi...

-burda yoklar sait ağa yapmaz benim oğlum ne olur kıyma onlara.
-kes sesini eğer bilipte söylemiyorsanız sizide öldürürüm.

Yengemle elif ağlamaya başladı sait denen adama yalvarmaya başladılar.Ne yapacağımı şaşırdım o sırada dayım girdi kapıdan.

-ne oluyor burda! Ağam ne oldu niye buradasınız.
-adem senin soysuz oğlun benim kız kardeşimi kaçırdı. Nerde o it.
-Bilmiyorum ağam yalvarırım kıyma oğluma ağam affet ağam yapma.

Dayım ilk defa ağlıyor. İlk defa yalvarıyor nasıl bir acı ya kızından ya oğlundan olacak. Dayım çocuklarına düşkün bir baba nasıl dayanacak bu acıya. Sait denen adamın acıması yok belli o kadar kötü bakıyor ki korkuyorum  Allahını seversen niye bana böyle bakıyor bu adam Allahım yardım et bize...

MARDİN AĞASI +18(Berdel)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin