Yüzbaşı Akın'ın anlatımıyla:
Büyük gün bugündü. Yeni üsteğmen time katılacaktı. Bizim çocuklar beklediğim kadar büyük bir tepki vermemişti. Bunu beklemiyordum biz arkadaştan öte kardeştik. Alp'i şehit vermek hepimizi sarsmıştı.
Aşağıya yemekhaneye indim. Bizimkileri her zamanki yerlerinde otururlerken gördüm. Bende yanlarına ilerledim. Beni fark eden ilk kişi Yankı oldu. Çok dağılmıştı toparlanamıştı hala. Alp'le nişanlıydılar, yakın zamanda düğünleri olacaktı. Ama Alp üsteğmenim hain bir pusuda şehit düşürülmüştü. Yankı o an çok ağlamış ama karargaha girdiği an gözünden tek damla yaş düşmemişti. Cenaze töreninden sonra ortadan 1 geceliğine kaybolmuştu. Sabaha geldiğinde eski Yankı değildi artık. Gözlerinde ışık yoktu, gerektiğinden fazla konuşmuyor, açlıktan ölmeyecek kadar yemek yiyordu. Tek hedefi vardı artık dağlardan bu itleri temizlemek.
Her zaman benim için ayırdıkları yere oturdum. Hazır ola geçmemeleri için elimle oturun işareti yaptım. Masada Batur ve Arien hararetli bir şekilde birşeyler konuşmaya devam ettiler. Bu yılın şampiyonunu konuştuklarına emindim. Yıllardır aynı muhabbet hiç değişmemişti. Masanın diğer tarafında Kılıç Güney'e takılıyordu. Gençti Güney en küçüğümüz o olduğu için genelde ona takılırdık. Aşk hayatı çalkantılı olan çaylağımız sağ olsun bize her hafta gülünecek malzeme çıkarıyordu.
Timur ve Tuğrul yeni gelecek askerin nasıl birisi olduğu hakkında derin bir istişare içindeydiler.
Birisi erkek diyordu,öbürü kadın.
Dudağımın kenarı kıvrıldı bu hallerineHançer, Yankı'nın sessizliğine eşlik ediyordu. Bakışlarım bir süre durdu ikisinde. Yankı benim küçük kız kardeşim, bıcır bıcır olan kardeşim artık tek kelime etmiyordu gerekmedikçe. Buruklaştı gülüşüm, onunla konuşmayı denemiş ancak başarısız olmuştum. Yanına gitmiş saatlerce konuşmuştum ama o tek kelime etmemişti.
Yeni bir konu attım ortaya. "Ee söyleyin bakalım yeni üsteğmen hakkında düşünceleriniz neler?"
-Ben erkek olduğunu düşünüyorum Yüzbaşım dedi Timur.
-Ben kız olduğunu düşünüyorum Yüzbaşım dedi Tuğrul
-Umarım bize ayak uydurabilir dedi Arien.
-Sessizliğini korudu Yankı
-Nötr düşünceler içindeyim hayırlı olur inşallah dedi Güney
-Umarım anlaşabiliriz kendisiyle dedi Hançer
-Karıma katılıyorum dedi Kılıç.
Bu dediğine bütün Tim gülmüştük. Genelde hiçbir fikri olmadığı zaman karısı ne derse ona uyardı.
Hep beraber sohbet ederek kahvaltımızı tamamladık.Üsteğmen Asena'nın anlatımıyla:
Dün bütün gün eşyaları yerleştirmekle uğraşmıştım. Çekilecek çile değilmiş bu kıyafet yerleştirme işi. Dağda kansız öldürürken bu kadar yorulmuyorduk yeminle.
Yerleştirme zımbırtısı bittikten sonra kendimi yatağa atmıştım. Saat 1 falandı galiba. Yine çok az uyumuştum. Yıllardır doğru düzgün uyuyamıyordum. Saat 4 de uyanıp daha da uykuya dalamamıştım. Uyandıktan hemen sonra kendimi duşa atıp temizlendim . Sonra rutin işlerimi halledip odama döndüm. Yine üzerime siyah sweatshirt ve siyah eşofman giydim. Saçlarımı kurutup dağınık bir topuz yaptım.
Saat artık 5 e geliyordu. Heyecanlı değildim yeni Tim için. Bana kalsa tek çalışmak daha iyiydi ama izin yoktu. Onlara kendimi açmayı düşünmüyordum. Yüzüm yine buzdan maskemi takacaktım. Sıcak ve şakacı tarafımı sadece aileme gösterirdim. Eskiden böyle değildim ama zaman benden çok şey alıp götürmüştü. Duygularım gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇMİŞİN İZİ
AksiYıllar önce bir parkta başlayan hikayeleri bakalım yıllar sonra nasıl devam edecek? Hayat onları nasıl bir noktaya getirmiş de tekrar karşılaşmışlar? Kader onları yıllar sonra nasıl bir araya getirecek? Onlar kim mi ? Onlar: Yüzbaşı AKIN TAŞPINAR ...