06

13 3 14
                                    

TIGA BULAN KEMUDIAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TIGA BULAN KEMUDIAN

Aku baru sahaja habis melakukan rutin pagi. Aku baring di atas katil sambil membuka telefon aku. Terdapat mesej daripada yeosang.

From: my yeosang ❤️
Good morning sayang
Have you eat breakfast?
Please save my bareface pic
*insert pic*

Aku hanya tersenyum apabila dia berkelakuan begini. Sudah tiga bulan, aku menjalinkan hubungan bersama yeosang. Entah kenapa dia sweet sangat kali ini.

Sedang aku membalas mesej yeosang, tiba-tiba pintu aku diketuk dari luar. Aku rasa itu eomma.

"Masuk". Kata aku dan pintu pun dibuka. Aku dah agak itu eomma.

"Chae, kamu tak bersiap lagi ke?". Tanya eomma. Aku memandang eomma dengan pelik.

"Nak bersiap untuk apa eomma?". Balas aku dengan keliru. Yelah sebab tak tahu apa-apa kan.

"Semua keluarga kita nak datang termasuk keluarga encik kang". Kata eomma.

"Keluarga encik kang tu siapa?". Kata aku lagi.

"Nanti kamu tahu lah cepat siap, pakai dress yang cantik tau". Kata eomma lagi lalu keluar dari bilik aku.

Aku pun memilih dress sesuai dan mengenakan makeup yang simple sahaja. Tak sangka pula ada orang nak datang ni.

Selepas bersiap, aku pun turun ke bawah dan ternampak keluarga oppa dan yujin unnie sudah sampai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas bersiap, aku pun turun ke bawah dan ternampak keluarga oppa dan yujin unnie sudah sampai.

"Hello oppa and unnie". Kata aku lalu menyambut mereka masuk ke dalam rumah.

"Haa meh sini duduk dulu, tetamu vip tak sampai lagi ni". Kata haerin pula. Kenapa aku syak diaorang macam sembunyikan sesuatu daripada aku ni?

"Kalau macam tu unnie tolong eomma bidang air dan makanan dulu lah". Kata yujin unnie dan aku pun menolongnya sekali.

Beberapa minit kemudian, loceng pintu rumah berbunyi. Appa terus membuka pintu dan menyapa tetamu.

"Selamat datang encik dan puan kang, silakan masuk, jemput duduk". Kata appa lalu membawa tetamu. Aku terkejut apabila melihat anak lelaki mereka.

"Terima kasih encik choi, mana anak perempuan kamu tu?". Kata encik kang. Aku pun membawa sedulang air ke meja ruang tamu.

"Haa ini dia anak bongsu saya. Choi chaemin". Kata appa yang memperkenalkan diri aku. Aku pun bersalaman dengannya.

"Cantiknya kamu chaemin. Pandai kamu pilih ye yeosang". Kata puan kang. Aku hanya tersenyum.

"Sebenarnya kami datang ni sebab anak saya ni kang yeosang dah lama berkenan dengan chaemin". Kata encik kang. Aku membulatkan mata kerana terkejut.

"Ohh Yeke? Hmm kalau kita nak bersetuju kena lah tanya tuan badannya dulu. Chaemin, kamu macam mana?". Kata eomma. San oppa terus menyiku aku. Ishh aku rasa ni angkara dia.

"Saya setuju je sebab dah lama saya pun suka kan yeosang". Kata aku lalu tersenyum ke arahnya.

"Baiklah kalau macam tu, nanti kita berbincang mengenai majlis ye". Kata appa pula.

"Yeosang, kamu ajak lah chae ambil angin kat luar". Kata puan kang. Kami berdua pun pergi ke halaman rumah.

"Haih tak sangka eh awak ada agenda tersembunyi". Kata aku. Dia terus mengelus rambut aku.

"Maaf, saya memang suka kan awak since kita terserempak kat office. Sejak tu saya minta tolong san untuk curi hati awak". Kata yeosang. Aku hanya tersenyum.

"I love you too yeosang. Saya pun dah fall in love dengan awak. Even kita kenal tiga bulan, i will do my best for being your wife". Balas aku pula. Yeosang terus mengucup pipi aku.

"Eiii uncle yeosang dengan aunty chae kiss lah, byeol close your eyes". Kata Junghee yang menutup mata sepupunya.

"Unniee ite tak nampak lah, mama papa". Kata byeol. Aku hanya tergelak melihat gelagat mereka berdua.

"Mari sini sayang". Panggil haerin lalu byeol memeluknya.

"Korang ni kan nak bersweet biar anak-anak tak nampak". Kata san oppa dengan sedikit marah.

"Sorry oppa ehe". Kata aku. Kami pun meluangkan masa sehingga keluarga yeosang balik ke rumah.

"Chae, esok lepak jom kita bertiga je dengan mina sekali". Ajak haerin. Aku hanya bersetuju.

"Okay, see you tomorrow". Kata aku lalu dia pun balik ke rumah.

"Tak sangka adik unnie ni nak kahwin". Kata yujin unnie lalu memelukku dengan erat.

"Alah biasa-biasa je lah, chae dulu happy tau masa unnie kahwin dulu tau haa". Balas aku. Dia pun balik ke rumah.

Selepas mengemas dapur, aku pun menukar pakaian dan merebahkan diri di atas katil. Aku pun terus terlelap dan tertidur.

+++

To be continue...

[✔️] Forbidden Affairs || Kang YeosangWhere stories live. Discover now