Selepas makan, aku pun mengemas meja aku dan memulakan kerja. Aku membuka laptop dan menyelak laporan projek satu per satu.
Nasib kat rumah oppa ada ajar sikit-sikit so aku tahu lah. Lupa nak beritahu aku masih tinggal bersama oppa memandangkan aku tidak jumpa rumah sewa lagi.
"Hi chae, saya ganggu awak ke?". Kata johnny yang berada di hadapan aku.
"Tak lah, kenapa?". Balas aku.
"Tuan choi nak financial report. Dia nak check sesuatu tapi saya tak pasti apa dia". Katanya. Aku pun mengambil laporan itu di atas meja.
"Nah, awak bagi dia eh". Kata aku. Baru aku tahu oppa aku agak teliti dalam kerja sebab dia selalu pantau kitaorang.
"Lagi satu boleh tak lepas waktu kerja kita jumpa kejap dekat pondok depan office kita ni". Katanya.
"Boleh je, see you there". Balas aku lalu dia pun keluar dari bilik. Entah kenapa dia ajak jumpa. Aku ada dengar yang dia suka aku tapi aku rasa tu tak betul kot.
Beberapa jam kemudian, waktu bekerja pun sudah habis pada pukul 5:00 petang. Aku terus mengemas barang-barang aku lalu keluar dari bilik.
"Saya balik dulu ye cik choi. Jumpa esok". Ucap yeorum lalu keluar dari pejabatnya. Setahu aku dia secretary kat sini.
Aku terus berjalan ke pondok dihadapan syarikat. Apa yang aku tahu tempat tu untuk pekerja lepak kalau diaorang nak hisap rokok or vape or berehat.
"Hi johnny, maaf saya lambat sedikit. Kenapa awak ajak jumpa ni?". Kata aku lalu duduk disebelahnya.
Dia memberikan aku sejambak bunga yang membuatkan aku terkejut. Dah kenapa ni?
"Choi chaemin, kalau awak nak tahu dah lama saya sukakan awak sejak saya bekerja dengan oppa awak. Saya sedar saya ni siapa tapi saya pun ada hati dan perasaan. Saya memang suka dan cintakan awak. Saya janji saya akan jaga awak selama-lamanya chae. Will you marry me?". Luahnya. Aku hanya terkedu.
"Erm johnny saya tahu niat awak ikhlas tapi saya tak anggap awak lebih daripada itu. Awak cuma kawan and pekerja oppa saya je. Maafkan saya tapi saya tak bersedia". Balas aku. Sebenarnya, aku rasa serba salah sebab menolaknya tetapi aku tidak membuka hati kepada sesiapa pun setakat ni.
"Tidak mengapa lah chae, saya faham awak tak suka kan saya. Saya balik dulu lah". Katanya lalu pergi meninggalkan aku.
Aku hanya melepaskan keluhan berat. Tak sangka si johnny tu boleh suka aku. Tapi tak salah kan kalau reject.
"In the name of god both of you are husband and wife. You may kiss your bride". Kata paderi itu lalu aku mengucup bibir yujin.
Hari ini meruapakan hari terpenting buat aku di mana aku menjadi isteri kepada yujin, wanita yang lebih bagus daripada bekas isteri aku.
Kami hanya mengadakan majlis secara kecil-kecilan sahaja. Kawan-kawan aku pun tidak hadir.
"Eomma, appa dengan oppa tak datang ke?". Tanya yujin. Dia hanya menggeleng.
"Kamu fikir mereka berdua nak tengok muka kamu lagi ke? Lagi-lagi kalau san dah buang kamu". Kata eomma. Dia hanya terdiam.
"Alah tak apa asalkan eomma sokong kitaorang". Kata aku. Dia hanya tersenyum.
"Memang lah sebab yujin tak layak kahwin dengan si jinyoung yang miskin tu. Nasib kamu boleh cari kerja nanti and boleh bagi kemewahan and keselesaan dekat isteri kamu ni". Kata eomma. Aku hanya mengangguk.
"Baiklah, saya akan cuma memenuhi kehendak yujin". Kata aku.
"Okay lah, jom kita makan". Kata eomma. Aku pasti aku akan hidup lebih bahagia bersama yujin.
+++
To be continue..
YOU ARE READING
[✔️] Forbidden Affairs || Kang Yeosang
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "There is some mistakes in our relationship. I dont deserve you"- Choi Chaemin. "I will not let you go, i promise"- Kang Yeosang. START: 21/4/2024 END: 16/5/2024 STATUS: COMPLETED ✅