"Macam ni chae please tolong unnie cari kerja. Unnie nak sangat tolong suami unnie sara keluarga. Kalau harapkan dia sampai bila kehidupan kami macam ni". Kata yujin unnie lalu menundukkan pandangan.
"Ohh macam tu ke, so unnie nak kerja?". Kata aku untuk kepastian. Dia hanya mengangguk.
"Unnie bukan apa lah cuma kesian dekat jinyoung. Asyik dia je struggle cari rezeki untuk kami anak beranak. Nak minta duit eomma appa mesti tak bagi". Kata yujin unnie lagi.
Betul apa yang dia kata. Sebenarnya, eomma tidak merestui hubungan yujin unnie dan suaminya disebabkan perbezaan status.
Jinyoung oppa hanya bekerja sebagai peniaga street food dan eomma menganggap dia tidak mampu menyara unnie.
"Kalau unnie nak kerja, chae boleh tolong carikan yang sesuai dengan course unnie belajar degree dulu". Kata aku. Dia tersenyum gembira lalu memegang tangan aku.
"Thanks my sister. I really appreciate it". Balasnya dengan gembira. Aku tidak kisah asalkan orang yang aku sayang happy.
"Apa kata noona jadi personal assistant saya? Boleh tak sayang? Kan jawatan baru ni i need a PA". Kata yeosang. Aku berfikir sejenak.
"Personal assistant? Maksudnya?". Kata yujin unnie yang keliru.
"Yeosang baru je dapat naik pangkat sebagai ceo disebabkan appa bersara. San oppa pula jadi director. So ada jawatan kosong as PA". Jelas aku. Yujin unnie mengangguk faham.
"Macam tu rupanya. Boleh lah since unnie ada degree in secreterial science". Katanya. Yeosang membulatkan mata kerana terkejut.
"Really?!! So noona memang belajar course tu ke kat university?". Balas yeosang. Dia hanya mengangguk.
"Okay then, kalau noona berminat boleh email resume kat saya and then saya submit kat HR lah". Kata yeosang lagi.
"Alright, thankss korang berdua sebab tolong kami. Boleh lah unnie kurangkan beban jinyoung tu". Balasnya.
"Ohh yee, ni unnie nak kerja jinyoung oppa tau ke?". Kata aku. Dia hanya menggeleng.
"Belum lagi, nanti unnie bagitahu dia lah". Katanya pula. Kami pun meluangkan masa bersama-sama.
Selepas makan, kami pun balik ke rumah dan berehat disebabkan kepenatan.
Nasib unnie apply jawatan PA tu senang sikit sebab keluarga aku sendiri bolah aku percaya.
CHOI YUJIN POV
"Sayang, macam mana tadi spend time dengan aunty dan uncle?". Tanya aku kepada Junghee, anak perempuan aku.
"Best sangat eomma. Dah lah tak jumpa aunty uncle". Balasnya sambil tersenyum. Aku gembira kalau dia gembira.
Setibanya di rumah, aku pun meletakkan kenderaan dan masuk ke dalam. Rumah kami kecil sahaja, cukup untuk kami bertiga.
"Junghee, kamu masuk bilik dulu. Eomma nak masakkan lunch ni untuk kita. Nanti makan dengan appa sekali tau". Kata aku. Dia hanya akur lalu naik ke bilik. Aku pun mula memasak di dapur.
Beberapa minit kemudian, aku mendengar pintu dibuka. Kelihatan suami aku baru sahaja balik.
"Sayang, im home". Katanya. Aku hanya tersenyum lalu membuka jaket dan mengambil barang-barangnya.
"How's work?". Kata aku. Dia hanya mengangguk.
"Okay je, biasa lah ramai customer". Katanya lagi lalu duduk di dapur.
"Yeayy appa dah balikk". Kata Junghee lalu memeluk ayahnya itu. Dia memang manja sangat dengan jinyoung.
"I miss you anak appa sorang ni". Katanya lalu mengucup pipi Junghee. Aku pun menghidangkan makanan.
"Hari ini eomma masak nasi putih dengan buddae jjigae. Please enjoy". Kata aku lalu kami pun menikmati lunch bersama-sama.
"Ermm sayang. I wanna discusss about something". Kata aku. Dia pun menumpukan perhatian kepada aku.
"Apa dia tu?". Balasnya ringkas.
"Kalau saya bekerja, awak benarkan tak? Yelah saya tak nak susahkan awak sorang je". Kata aku.
"Sayang, awak tak pernah susahkan saya pun. Lagipun i already promise your mom that im gonna taking good care of you and our daughter". Katanya. Aku hanya mengeluh.
"Saya bukan apa, kesian awak siang malam bekerja meanwhile saya duduk rumah. Bagi lah saya kerja tapi saya janji saya akan jalankan tanggungjawab saya sebagai isteri dan seorang ibu". Kata aku untuk meyakinkannya.
"Janji?". Balas jinyoung lalu mengangkat keningnya.
"Yee saya janji". Kata aku lagi.
"Ohh yee, awak bekerja sebagai apa?". Tanya jinyoung.
"Sebagai personal assistant yeosang. Awak tak marah kan?". Balas aku. Yelah sebab jinyoung nak aku jadi wanita yang well-mannered gitu.
"Takpun, lagipun yeosang kan adik ipar awak and sebahagian daripada keluarga kita. Saya tak marah pun". Katanya lagi. Aku menarik nafas lega.
Nampaknya aku boleh bekerja dan menampung keluarga aku. My jinyoung saya takkan susahkan awak lagi.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Forbidden Affairs || Kang Yeosang
Fanfic[ATEEZ SERIES] "There is some mistakes in our relationship. I dont deserve you"- Choi Chaemin. "I will not let you go, i promise"- Kang Yeosang. START: 21/4/2024 END: 16/5/2024 STATUS: COMPLETED ✅