24

17 2 14
                                    

Jam menunjukkan pukul 3:00 pagi dan tiba-tiba sahaja aku tersedar dari tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jam menunjukkan pukul 3:00 pagi dan tiba-tiba sahaja aku tersedar dari tidur. Aku perasan yang yeosang tiada disebelah aku. Takkan dia pergi kerja sebab semalam kami tidur bersama.

Aku terus bangun dari katil dan pergi ke dapur terlebih dahulu sebab dahaga. Aku pun mengambil segelas air lalu meminumnya.

"Mana pula yeosang pergi pagi-pagi buta ni? Aku tak nampak pun". Kata aku sendirian. Aku mencuci gelas lalu naik ke bilik.

Aku perasan yang bilik tidur unnie tidak tertutup sepenuhnya. Secara perlahan-lahan, aku berjalan ke arah bilik tersebut.

Aku mendengar bunyi yang kurang enak sebenarnya, tapi aku hanya kuatkan hati. Aku membuka pintu dengan luas dan terkejut dengan apa yang aku nampak.

"UNNIE!!! YEOSANG!!!!, WHAT ARE YOU DOING?!!". Jerit aku. Mereka berdua kelihatan terkejut lalu memakai pakaian mereka.

"S-sayang, Its not what you think kitaorang cuma..." Kata-kata yeosang dipotong oleh yujin unnie.

"Just tell her the truth. Im sorryy lil sis but kitaorang berdua dah ada affair a few months ago". Kata yujin unnie lalu merangkul lengan.
yeosang.

"Kau tahu tak, kau tu kakak aku!!! Kenapa banyak-banyak lelaki kau nak rampas suami aku Haa?!! Manusia jenis apa kau ni?!!". Marah aku lagi lalu menarik rambutnya sebab geram.

"Aku sepatutnya tahu since kat hotel lagi. Kau tipu aku kan tak guna". Kata aku lagi lalu menampar yujin dan yeosang menghalang aku.

"Thats enough, choi chaemin. Jangan sakiti dia lagi". Kata yeosang yang menahan badan aku. Aku terus memukul badannya.

"Kau pun sama je lah, abang aku dah naikkan pangkat kau and ini yang kau balas?!! Tak guna punya suami. Divorce me". Kata aku. Dia terus mencekik leher aku.

"Watch your words. Choi chaemin, i will divorce you. See you in court". Katanya. Aku hanya terkedu disitu lalu menangis.

"Kau hidup lah dengan dia yeosang. Asalkan kau jangan cari aku lagi". Desis hati aku lalu pergi ke bilik.

Aku mengemas baju dan barangan keperluan aku di dalam bagasi. Walaupun aku yang beli rumah ni, tapi aku tidak sanggup tinggal disini. Biar aku duduk dengan oppa.

Aku pun zip bagasi aku dan turun ke bawah. Aku membuka bonet kereta lalu meletakkannya. Hati aku berada amat sakit sekali apabila diperlakukan sebegini.

Aku melihat keadaan sekeliling dan hujan lebat. Nampaknya aku tidak ada pilihan selain meredah.

Setibanya di rumah san, aku meredah sahaja hujan lalu menekan butang loceng rumahnya. Aku harap haerin atau san tak tidur lagi.

Tiba-tiba pintu dibuka dan itu adalah haerin. Aku menarik nafas lega apabila melihatnya.

"Oh my god chae, kau okayy? Jom masuk kesian kau basah ni". Kata haerin dengan risau lalu membawa beg aku masuk ke dalam.

"Sayang, chae datang ni". Panggil haerin. Aku pun nampak san oppa turun dengan memakai pajama dia.

"Kamu okayy? Kenapa datang awal pagi and redah hujan ni? Kenapa ada bagasi pula ni? Kamu bergaduh dengan yeosang ke?"". Soal san bertubi-tubi. Aku tidak mampu menjawab kerana menggigil kesejukan.

"Nanti kau jawab soalan dia. Sekarang kau bersihkan badan dulu. Nah pakai baju aku since size kita lebih kurang je". Kata haerin. Aku hanya akur lalu masuk ke dalam bilik air untuk mandi air panas.

Selepas mandi, aku memakai baju yang haerin bagi lalu duduk di ruang tamu. Kelihatan haerin sedang membancuh air panas.

"Kau duduk lah dengan san. Aku buatkan hot chocolate untuk kau". Katanya lagi. Aku pun duduk di hadapan san. Tidak tahu mahu menjawab apa.

"Chae, bagitahu oppa please. Yeosang ada buat hal ke? Jujur je". Kata san lalu memegang tangan aku.

"Sebenarnya yeosang curang dengan yujin unnie selama ni. Kenapa dia rampas suami chae?!! Sanggup dia buat macam ni kat adik dia sendiri". Kata aku lalu menangis. Oppa terus memelukku.

"Dah jangan nangis. Sebenarnya oppa tahu dah. Jinyoung sendiri yang jumpa". Kata san. Aku pun minum air hot chocolate yang haerin buat.

"Dia cakap apa?". Balas aku.

"Dia kata dia tak pukul pun yujin tu dia tampar tapi tak sengaja and dia dah ceraikan yujin. Haih anak dia pun dia tak kesah sekarang". Kata san lagi.

"Betul apa yang dia cakap. Apa kata kan kau cuti esok and duduk rumah. Aku dengan mina boleh happy kan kau, sebab san ada plan nice esok". Kata haerin lalu memandang san.

"Haah, kamu tunggu je dulu. Sekarang tidur dulu and duduk je sini. Boleh jadi babysitter byeol sementara oppa dengan hae nak main". Kata san oppa lalu haerin mencubit badannya. Aku hanya tersenyum.

Alangkah bagusnya aku dijodohkan seorang lelaki seperti abang aku ni.

+++

To be continue...

[✔️] Forbidden Affairs || Kang YeosangWhere stories live. Discover now