DUA MINGGU KEMUDIAN
Aku bangun dari katil lalu mengusap rambut yeosang yang sudah tidur lena. Aku berasa amat bahagia menjadi isteri yeosang. Dia layan aku dengan baik sekali.
"Good morning sayang, bangun nak pergi kerja kan". Kejut aku lalu menggerakkan badannya. Dia hanya mendengus.
"Five minutes more baby. Im tired". Katanya. Aku pun terus membuka langsir. Matahari memancar masuk melalui tingkap bilik kami.
"Noo sayang nanti lambat oppa marah nanti". Kata aku. Dia hanya akur lalu pergi membersihkan diri.
Aku pun pergi mandi di tandas lain. Selepas itu, aku terus memakai office attire dan pergi ke dapur untuk memasak.
Tiba-tiba ada seseorang memeluk aku dari belakang. Aku menoleh dan itu ialah yeosang.
"Awak masak apa tu sayang?". Katanya lalu mengucup leher aku dari belakang.
"French toast ni, awak duduk lah dulu nanti saya hidangkan and buat coffee ye". Kata aku lalu mengucup bibirnya dan sambung memasak.
Selepas itu, aku terus menghidangkan makanan untuk aku dan dia. Aku pun membuat coffee panas untuk kami berdua.
"Sayang, awak rasa apa lah yang san tu nak cakap ye?". Kata yeosang. Aku hanya mengangkat bahu.
"Entah lah. Saya tanya haerin dia sendiri pun tidak tahu". Balas aku. Kami pun sarapan bersama-sama.
"I need to go now. Byee sayang". Ucap yeosang lalu dia pun pergi ke tempat kerja. Aku mengemas pinggan dan cawan yang digunakan dan pergi ke spa.
Setibanya di spa, aku disambut baik oleh pekerja-pekerja aku. Hari ini ada ramai customer yang membuat janji temu.
Aku sudah tiba di syarikat choi empire iaitu tempat kerja aku. Aku terus masuk ke dalam pejabat aku dan meletakkan barang-barang.
Aku membuka pc dan melakukan kerja-kerja aku. Tiba-tiba pintu bilik aku diketuk.
"Masuk". Kata aku. Kelihatan johnny masuk ke dalam pejabat.
"Maaf menganggu encik kang. Tuan choi nak jumpa di pejabatnya". Katanya. Aku baru teringat yang aku kena jumpa dia.
"Baiklah saya pergi sekarang". Kata aku lalu pergi ke pejabat san di tingkat 10. Aku mengetuk pintu terlebih dahulu.
"Come in". Kata san dari dalam. Aku membuka pintu dan terkejut kerana melihat bapa mentua aku sekali.
"Duduk dulu yeosang". Kata appa. Aku pun duduk di atas kerusi itu.
"Annyeonghaseyo san and appa". Ucap aku lalu bowed di hadapannya.
"Without further due, san kamu boleh mulakan". Kata appa. San pun mula mengatakan sesuatu.
"Sebenarnya, saya dan appa dah putuskan untuk melantik encik kang yeosang sebagai ceo di syarikat ini". Kata san. Aku membulatkan mata kerana terkejut.
"Haa?!! Saya?!!". Kata aku dengan terkejut. San hanya tersenyum.
"Yelah kamu yeosang, lagipun appa nak bersara jadi san akan dilantik sebagai director. Disebabkan kamu sudah menjadi suami chaemin jadi kami sebulat suara untuk melantik kamu". Kata appa. Aku berasa amat terharu dan teruja.
"Anything aku boleh guide kau and kau akan take over projek untuk site kita dekat gwangju". Kata san. Aku hanya mengangguk faham.
"Haa san lagi satu. Nanti kamu carikan personal assistant untuk yeosang. Stress dia nanti buat semua sorang-sorang". Kata appa lagi.
"Baiklah appa, kalau kau ada someone yang sesuai pun boleh jugak yeosang". Kata san pula.
Aku berasa amat gembira dan tidak sabar untuk memberitahu chaemin mengenai hal ini.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Forbidden Affairs || Kang Yeosang
Hayran Kurgu[ATEEZ SERIES] "There is some mistakes in our relationship. I dont deserve you"- Choi Chaemin. "I will not let you go, i promise"- Kang Yeosang. START: 21/4/2024 END: 16/5/2024 STATUS: COMPLETED ✅