26

19 2 10
                                    

"Okay ini dia bilik awak cik chaemin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Okay ini dia bilik awak cik chaemin. Saya pergi dulu". Kata johnny.

"Terima kasih ye johnny, lagi satu panggil saya chaemin atau chae, sebab awak kan dah lama kerja dengan abang saya". Balas aku. Dia hanya tersenyum.

"Ermm baiklah chae, saya pergi dulu". Kata aku lalu duduk di atas kerusi dan melihat sekeliling. Boleh tahan besar.

Aku pun menyandarkan diri aku lalu mengimbas kembali macam mana aku boleh jadi ceo di syarikat ini.

FLASHBACK

Aku turun ke bawah setelah oppa memanggil aku. Katanya harini dia nak datang sebab nak beritahu sesuatu.

"Hae, nak aku tolong apa-apa tak?". Kata aku. Dia nampak sibuk dari tadi sebab buat air.

"Kau angkat cawan kat dulang tu, aku nak bawak jag ni". Katanya. Aku hanya akur lalu membawa secawan dulang ke ruang tamu.

"Ehh mana byeol, harini kan weekend tak sekolah". Kata aku. Biasanya ada dia tu riuh rumah ni.

"Aku hantar dia kat rumah mina. Kan nak bincang isu penting so aku tak nak lah dia kacau and banyak tanya". Balas haerin. Aku hanya mengangguk faham.

Tiba-tiba loceng rumah berbunyi dan san oppa terus membuka pintu. Kelihatan appa berada di luar rumah.

"Appa, jemput lah masuk". Kata san lalu dia pun masuk ke dalam rumah lalu ke ruang tamu.

"Appa sihat?". Kata aku lalu memeluknya. Dia hanya tersenyum.

"Sihat je, kamu macam mana? Tak sangka yeosang dah tunjuk perangai dia sekarang". Balas appa. Aku hanya mengetapkan bibir.

"Appa, cakap lah pasal benda tu". Kata san. Dia hanya mengangguk lalu minum air.

"Okay, sebenarnya chaemin appa dah ambil keputusan untuk melantik kamu sebagai ceo syarikat". Kata appa. Aku hanya membulatkan mata dan terkejut.

"Seriously? Habistu spa chae macam mana? Yeosang dengan yujin unnie kerja situ lagi ke?". Kata aku dengan bertubi-tubi.

"Sabar chae, ada sebab kami lantik kamu sebab kamu lagi layak. Lagipun yeosang kan bukan keluarga kita lagi. Yujin tu dah khianati kamu jadi oppa takkan biarkan dia hidup dengan aman". Kata oppa. Aku hanya terdiam.

"Jadi kamu setuju tak? Appa dah berbincang dengan ahli lembaga yang lain dan mereka setuju". Kata appa pula.

"Tapi chae tak ada pengalaman. Kalau business basic tau lah sikit-sikit". Kata aku.

"Tu jangan risau oppa and johnny boleh uruskan, pasal spa kamu tu serahkan je kepada yunho and mingi". Kata oppa lagi.

Aku hanya bersetuju dengan keputusan mereka. Oppa dan appa memang bekerja keras untuk memastikan aku hidup senang. Aku beruntung kerana dapat keluarga seperti mereka.

END FLASHBACK

Selepas aku termenung, pintu bilik aku pun diketuk.

"Masuk". Kata aku lalu pintu pun dibuka. Haerin dan mina pun masuk ke dalam.

"Amboi dah jadi ceo bukan main lagi eh". Usik mina. Aku hanya tergelak.

"Sorry lah, aku memikirkan sesuatu tadi. Haih aku tak tahu nak mula dari mana". Kata aku.

"Tu tak payah risau johnny boleh tolong kau. Lagipun dia staff lama kat sini sebab tu san percayakan dia". Kata haerin.

"Korang, ada ke sebab lain yang yeosang dipecat? Aku cuma terfikir jee". Kata aku yang curious.

"Setahu aku san cakap yeosang jenis guna duit syarikat for kepentingan dia and yujin. Dia banyak duit sebab guna duit projek pergi holiday lah tidur hotel mahal lah. Pastu yeosang jenis buat kerja tak bersungguh-sungguh so laki aku tak suka bende macam tu". Jelas haerin. Aku hanya mengangguk faham.

"Haa ni kitaorang ada bungkuskan kau makanan ni, makan tau". Kata mina lalu mengeluarkan paper beg.

Aku melihat ke dalam beg tersebut ada chicken grill dan salad. Macam tau je makanan favourite aku.

"Sedapnya weyhh thanksss tau. Kebetulan aku lapar ni bunyi-bunyi perut ehe". Kata aku lalu tersengih. Mereka berdua hanya tersenyum.

"Haa makan makan. Kitaorang nak pergi kerja ni. Spa kau jangan risau mingi dengan yunho uruskan semuanya". Kata mina lalu mereka berdua pun keluar dari bilik aku.

Aku menikmati makanan aku tanpa aku sedari ada seseorang memerhatikan aku dari luar.

+++

To be continue...

[✔️] Forbidden Affairs || Kang YeosangWhere stories live. Discover now