01

35 4 17
                                    

Kringggggggg kringgggggggg kringggggg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kringggggggg kringgggggggg kringggggg.

Aku bangun lalu menutup alarm telefon aku. Aku meregangkan badan dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

Sementara itu, aku ingin memperkenalkan diri. Nama aku choi chaemin, umur 24 tahun. Aku memiliki sebuah spa yang terkenal iaitu chae's spa.

Selepas mandi, aku mengenakan pakaian kerja dan turun ke bawah. Kelihatan eomma sedang menghidangkan sarapan.

"Morning eomma appa". Ucap aku lalu duduk disebelah appa. Disebabkan aku belum berkahwin, jadi aku tinggal bersama ibu bapa aku.

Aku mempunyai seorang abang dan seorang kakak. Mereka berdua sudah berkahwin dan dikurniakan seorang anak perempuan.

"Morning sayang, mari sarapan". Kata eomma dan kami pun sarapan bersama-sama.

"Chaemin, kamu balik pukul berapa harini?". Tanya appa.

"Macam biasa lah pukul 5:00 sampai spa tutup. kenapa appa?". Balas aku. Macam ada hal serious je ni.

"Harini kan birthday byeol, kamu dah lupa ke?". Kata appa. Aku membulatkan mata. Alamak, macam aku boleh lupa ni?

"Ehh haah lah chae lupa. Hmm kita ambil half day lah. Nanti nak beli hadiah pastu nak tanya haerin majlis kat mana". Kata aku lagi.

"Baguslah, bagitahu eomma sekali. Kami pun nak sambut birthday cucu kesayangan tu". Kata eomma pula.

"Alright, chae pergi kerja dulu ye, Bye". Ucap aku lalu memandu ke spa. Setibanya di sana, aku disambut baik oleh pekerja aku disini.

"Good morning cik choi". Sapa pembantu peribadi aku, minji.

"Morning minji, kenapa ye?". Kata aku yang menyusun barang-barang aku.

"Saya nak cik sign document penting ni dan nak bagi schedule untuk hari ini". Kata minji dan aku pun menandatangani dokumen tersebut dan mengambil schedule daripadanya.

"Ohh lupa saya nak cakap, saya ambil half day tau harini sebab nak beli barang untuk birthday anak buah saya". Kata aku. Minji hanya mengangguk faham.

"Baiklah cik choi, saya akan inform kepada staff lain". Kata minji lalu keluar dari pejabat aku. Aku pun membuka pc untuk memulakan kerja.

Beberapa jam kemudian, telefon aku berdering dan kanta daripada haerin, kawan aku yang merangkap kakak ipar aku.

"Hello hae? Kenapa call aku ni? Rindu ke?". Kata aku. Dia hanya tergelak melalui telefon.

"Ada lah rindu juga. Byeol lagi rindu kat kau tau. Kau ingat kan harini hari apa?". Katanya. Nasib eomma dan appa ingatkan tadi.

"Mestilah ingat, nanti aku keluar awal nak beli sesuatu. Nak kirim tak? Makanan ke apa?". Kata aku.

"Tak ada, semua makanan aku masak sebab sambut dekat halaman rumah aku je. Kan besar tempat ni boleh buat bbq sekali". Kata haerin.

"Okay lah kau kata macam tu, see you at the party". Kata aku lalu menamatkan panggilan lalu sambung buat kerja.

Selepas siap kerja, aku terus memandu ke shopping mall berdekatan. Aku rancang nak belikan dress untuk dia.

Aku terus ke kedai dress dan memilih warna kesukaan byeol, iaitu warna merah jambu.

"Saya nak dress ni ye, ada warna pink tak?". Tanya aku kepada pekerja yang wajahnya seperti juyeon the boyz.

"Ada, sekejap saya bungkuskan untuk cik ye". Balasnya lalu aku pun membeli dress tersebut.

Selepas itu, aku memandu ke rumah abang aku. Nasib majlis belum mula lagi, boleh aku tolong haerin buat persiapan. Aku terus berjalan ke halaman rumah.

"Hello haerin, oppa". Ucap aku lalu pergi ke arah mereka berdua. 

"Hello chaemin, awal sampai". Kata san oppa yang sedang menghidangkan makanan.

"Mana byeol? Korang sorokkan dia kat mana?". Balas aku. Mereka berdua hanya tergelak kecil.

"Byeol dekat rumah yujin unnie. Saje bagi dia main dengan sepupu dia tu". Balas haerin. Aku pun tolong apa yang patut.

Beberapa minit kemudian, tetamu pun sudah tiba di rumah termasuklah keluarga unnie aku.

"Mama papa aunty". Kata byeol dengan teruja lalu pergi ke kepada kami.

"Hello anak mama. Best tak duduk dengan aunty yujin?". Kata haerin lalu mengucup pipi gebu byeol.

"Best, uncle jinyoung bagi ite makan kebab". Katanya. Tiba-tiba ada sepasang pasanga kekasih yang aku kenal.

"Amboi future husband and wife datang lah". Usik san. Kami semua tergelak.

"Of course lah, happy birthday byeol sayang". Kata mina. Kami pun menikmati juadah yang disediakan.

"Happy birthday to you happy birthday to you happy birthday to byeol happy birthday to you". Nyanyi kami semua.

"Dah besar cucu halmoni ni". Kata eomma lalu mengusap rambutnya.

"Jom makan kek, kita nak yang besar". Kata Junghee, anak kepada unnie aku. Dia kalau dengan byeol suka main sama-sama.

Kami pun meluangkan masa sehingga majlis habis.

+++

To be continue...

[✔️] Forbidden Affairs || Kang YeosangWhere stories live. Discover now