Aku baru sahaja bangun dari tidur dan meregangkan badan aku sedikit. Aku menyentuh dahi dan tidak panas.
"Sayang, bangun lah kita nak pergi kerja ni". Kata aku lalu mengejut suami aku. Aku dah boleh kerja harini.
"Alright, sayang dah sihat?". Katanya lalu memegang muka aku. Alahai risau betul dia ni.
"Dah Okayy sikit. Jangan risau eh. Jom mandi sendiri sendiri tau". Kata aku. Kalau sekali mau tak pergi kerja.
Selepas mandi, aku mengenakan pakaian kerja dan makeup yang simple. Aku pun menyanggul rambut aku supaya kelihatan lebih kemas.
Aku turun ke bawah dan mula memasak sarapan, sambil itu aku pun membancuh coffee supaya tak mengantuk buat kerja.
Beberapa minit kemudian, yeosang pun turun ke bawah dan duduk di meja makan.
"Baby, jom makan". Ajak aku dan kami pun menikmati juadah bersama-sama. Aku pun mulakan perbualan mengenai bau jaketnya tempah hari.
"Awak, boleh saya tanya sesuatu tak?". Kata aku. Dia pun hanya mengangguk.
"Ermm last week kan masa saya nak basuh jaket awak, saya ada bau perfume yang sangat lain. Rasanya bukan kita berdua punya". Kata aku. Dia berhenti makan.
"Kenapa? Awak syak saya ada perempuan lain ke?". Katanya. Aku hanya menggeleng.
"Bukan sayang. Saya tanya je mana tahu awak beli perfume baru. Sorry sebab buat awak sangsi". Balas aku. Dia terus memegang tangan aku.
"Its Okayy. Lagipun tu perfume sampel je no worries. I love you sayang". Katanya. Aku hanya tersenyum.
Aku menarik nafas lega dan kami pun pergi kerja. Aku harap dia betul-betul maksudkan apa yang dia cakap.
Setibanya di tempat kerja, aku pun masuk ke dalam pejabat. Pekerja-pekerja menyapa aku seperti biasa.
"Selamat pagi puan, dah sihat ke?". Tanya kim iaitu setiausaha aku.
"Dah cik kim. Ada apa-apa updates ke?". Kata aku. Dia pun mengeluarkan schedule untuk harini.
"Puan, ini jadual kita. Jadi, saya nak minta puan sign". Katanya. Aku pun sign sahaja.
"Terima kasih puan, saya pergi dulu". Kata cik kim lalu keluar dari bilik aku. Aku pun membuka laptop dan buat kerja.
Sebenarnya, aku masih meragui yeosang tu sebab kawan-kawan aku pernah bagitahu yang dia playboy. Jadi, aku sudah mengupah spy terlebih dahulu.
Beberapa minit kemudian, aku mendapat satu gambar daripada spy aku. Aku ternampak satu gambar di mana yeosang sedang berada di cafe bersama wanita lain, semalam.
Aku membulatkan mata kerana terkejut. Jadi, betul lah dia curang? Aku berasa amat geram.
Tanpa membuang masa, aku terus keluar dari pejabat dan memandu di syarikatnya. Siap lah kau yeosang.
Aku sedang membuat kerja seperti biasa. Tiba-tiba yujin mengetuk pintu pejabat aku.
"Come in". Kata aku lalu dia pun masuk ke dalam. Aku hanya tersenyum melihatnya.
"Cantik kan baju saya belikan ni". Kata aku. Dia mengenyitkan mata ke arah aku.
"Mestilah cantik, awak yang pilih. Anyway, ini dia dokumen yang encik kena sign untuk projek kita". Katanya. Aku menelitinya terlebih dahulu dan menandatanganinya.
"You know noona, i cant stop looking at you". Kata aku lalu bangun dan menggeselkan sebatang pen di bahunya.
"Jangan nak nakal sangat, ramai orang nampak. Nak ke kantoi dengan san oppa nanti?". Katanya lagi.
"Takut ke baran dia keluar?". Bisik aku di telinganya lalu duduk. Pen yang dipegang yujin pun jatuh di hadapan aku
"Sorry". Katanya lalu menundukkan badan untuk mengambilnya. Tiba-tiba seseorang merempuh pejabat aku.
"KANG YEOSANG EXPLAIN THIS". Jerit chaemin yang membuatkan kami terkejut. Dia terus menunjukkan satu gambar di telefonnya.
+++
To be continue....
YOU ARE READING
[✔️] Forbidden Affairs || Kang Yeosang
Fanfic[ATEEZ SERIES] "There is some mistakes in our relationship. I dont deserve you"- Choi Chaemin. "I will not let you go, i promise"- Kang Yeosang. START: 21/4/2024 END: 16/5/2024 STATUS: COMPLETED ✅