21

15 3 9
                                    

CHOI YUJIN POV

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

CHOI YUJIN POV

Aku baru sahaja memakai baju tidur dan baring di atas katil bilik sebelah. Malam ni aku tak nak tidur dengan seorang lelaki yang tidak memahami kehendak aku.

Aku terus menelefon yeosang. Aku harap dia belum tidur lagi.

"Hello? Kenapa baby?". Katanya melalui telefon. Bagus dia ni sentiasa ada bila diperlukan.

"Tadi hampir kantoi tau hubungan kita. Nasib dia tak tahu yang tu bawak. Lepastu dia pergi tampar saya tau. Saya nak keluar dari rumah esok". Luah aku.

"What?!! Kita hampir kantoi and awak nak lari rumah?!! How about Junghee awak nak tinggalkan dia ke?!". Katanya lagi.

"Saya terpaksa. Haih saya nak tidur hotel start esok. Selama yang boleh". Kata aku lagi.

"Kalau macam tu saya ikut awak. Kita rahsiakan hal ni dulu". Balas yeosang lalu menamatkan panggilan. Aku mula mengambil beberapa helai baju dan peralatan mandi di dalam beg.

Aku pun mula baring dan tertidur sebab kena pergi kerja esok.

Aku pun mula baring dan tertidur sebab kena pergi kerja esok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku bangun pagi dan termenung di luar tingkap. Dah lah aku dengan chaemin hampir kantoi sekarang yujin pula bergaduh dengan suaminya itu.

"Sayang, is there anything wrong? Termenung je". Kata chaemin yang baru sahaja selesai mandi. Aku tersedar daripada lamunan aku.

"Nothing, saya pergi mandi dulu lah". Kata aku lalu bersiap untuk pergi kerja.

Aku turun ke bawah dan kelihatan chaemin sedang menghidangkan sarapan. Kami pun menikmati juadah bersama-sama.

Selepas itu, aku pun bergerak pergi ke pejabat dan berjumpa dengan yujin terlebih dahulu untuk ceritakan apa yang terjadi.

"Morning encik kang". Sapa setiausaha aku, yeorum.

"Morning, saya nak puan choi masuk bilik saya secepat yang mungkin". Kata aku lalu duduk di atas kerusi.

Beberapa minit kemudian, yunjin pun masuk ke dalam dan duduk di hadapan aku. Aku sudah nampak yang ekspresi mukanya marah.

"Awak stay calm dulu ye. Bagitahu saya apa yang terjadi". Kata aku.

"Saya tak tahu macam mana jinyoung tahu tapi dia pegang phone saya. Kebetulan awak mesej masa tu and kantoi lah. Nasib dia tak tahu yang awak mesej tau". Katanya lagi. Aku mula mengetapkan bibir.

"Apa kata macam ni, saya dah tempahkan hotel untuk awak tinggal situ for a few night. Saya janji saya akan temankan awak". Kata aku. Dia hanya tersenyum lalu merangkul leher aku.

"Promise?". Balasnya. Aku hanya mengangguk lalu mengucup bibirnya. Dia pun keluar dari bilik aku dan melakukan kerja seperti biasa.

Beberapa jam kemudian, waktu bekerja pun sudah habis. Semua staff balik terlebih dahulu dan aku berjalan bersama yujin.

"Dah siap kemas?". Kata aku. Dia hanya mengangguk dan kami terus berjalan ke tempat letak kenderaan bawah tanah.

"Yeosang? Yujin?". Panggil san yang berjalan dari belakang. Hati aku mula berdebar, kantoi lagi ke?

"Hi oppa, parking kereta sini juga ke?". Kata yujin dengan gementar sedikit.

"Haah, kenapa kamu balik dengan yeosang? Kereta rosak ke?". Kata san.

"Tak, cuma yujin parking kereta jauh so aku nak bawak dia ke sana. Kesian dia jalan dengan heels macam nak tercabut tu". Kata aku.

"Kalau macam tu tak apa lah. Aku balik dulu. Byee". Ucap san dan dia pun memandu pulang.

"Fuhh nasib oppa tak tahu. Kalau tak habis kita berdua kena sembelih dengan dia". Kata yujin. Kami pun ke kereta masing-masing dan memandu ke marriott hotel.

Setibanya di sana, kami terus ke kaunter dan mula check in bilik untuk yujin. Kami diberikan access card dan terus naik ke bilik.

"Kamsahamida encik sebab bawakkan barang". Kata yujin. Pekerja itu hanya tersenyum lalu berjalan pergi.

"Wow, besarnya better than my house". Katanya lagi lalu baring di katil.

"Awak kemas lah apa yang patut and ini duitnya. Beli lah makanan hotel ke apa yang awak nak". Kata aku. Dia hanya tersenyum lalu merangkul leher aku.

"Thanks for everything, stay with me until tonight. Lepastu awak balik lah". Kata yujin. Aku hanya tersenyum lalu meluangkan masa bersamanya.

+++

To be continue...

[✔️] Forbidden Affairs || Kang YeosangWhere stories live. Discover now