2 | BAŞLANGIÇ

39 1 0
                                    

"Sus be yüreğim, bende biliyorum özlediğimi;susta bilmesin özledindiğini.

-Özdemir Asaf

•ig&tt:Scarletwm_

•🕯


****


12 Haziran 2014 - Şırnak

ÖZTÜRK AİLESİ

"Olmamış, çıkar." Dedi abim. Aslında olmuştu elbise, sadece miniydi ve abim bundan huysuzlanmıştı.

"Hiçte bile, çok güzel. Hanzo." Diye yapıştırdım cevabı. Kaşlarını kaldırdı bu cevaba.

"15 yaşında ki kıza kim öğretiyor bunları? Kimden duydun sen bu lafı?"

"Çocuk değilim ben abi. Biliyoruz herhalde." Diye diklendim.

"Çocuksun, hatta nerdesin göremiyorum." Kafası dik karşıya bakıyordu. Aşağısında kalmıştım, resmen boyum ile dalga geçiyordu. Tabi kendisi tam iki metre üç santim adam olunca böyle oluyor. 23 yaşında bu kadar boy mu olur? Ben ise bir altmışım. Çabalıyoruz bizde...

Göğsüne yumruğumu çaktım ama işlemedi. "Sinek mi ısırdı ya?" Diye devam etti dalgasına. Dil çıkardım.

"Çok komik çenem koptu şu an abi!"

"Çok konuşma çıkar onu." Dedi ve kabinin kapısını yüzüme kapattı. "Kitle lan kapıyı."

"Lan deme lan!"

"Kız sus!"

Dil çıkardım ama görmedi. Homurdanarak üzerimde ki elbiseyi çıkardım. Kabinden çıktığım da dağ ayısının elinde bir elbise gördüm. Ama elbise demeye bin şahit ister, çiçekli, uzun ferace gibi birşey. Kısacası 60-65 yaş grubu diyebilirim. Elinde ki o korkunç şey ile bana yaklaştı. Üzerime tuttuğunda hayretle onu izlemeye başladım. "Bak bu tam olur."

"Yuh, çüş, oha abi!"

"Lan! Kimden öğreniyorsun sen bu küfürleri?"

"Küfür değil!" Diye diklendim.

"Küfür salak! Onu bile bilmiyorsun. Ağzına balık atarım haa. Gulugulu." Anında yüzümü ekşittim. Balık bu dünya da en nefret ettiğim şeydi. Kokusuna bile dayanamıyordum, görüntüsüne bile.

"Abi yürü git şuradan."

"Lan ne güzel elbise işte, neyini beğenmedin gene?"

Raflardaki kıyafetleri karıştırırken dantelli bir bustiyer buldum. Rengi siyahtı ama dantel detayı kan kırmızıydı. Abicim, bu dünya da herşey karşılıklı. Elime aldığım bustiyer ile abime ilerledim, o bana değil elimdekine bakıyordu. "Onu alayım dersen... sama yemin ederim Mahperi-"

Mahperi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin