"Agak... ah takpa lah. nanti nuna tengok pun tahu jugak." kata Changmin sambil gelak sendiri.
"Jaehee-ah, tolong omma hantarkan buah ni untuk jiran sebelah." kata omma Jaehee sambil sediakan buah. "Arasseo"
Jiseul-/ambil buah>pakai selipar> pergi rumah sebelah/
knock knock
"nugusaeyeo?... oh anyonghasaeyeo Kim seokjin imnida." kata seorang lelaki yang berpakaian agak pelik. mcm*/stokin sebelah lain sebelah, baju pink seluar hitam/*
Jaehee's POV
mwoyah?! dia ke yang tolong Changmin kat sekolah? "Anyeonghaseyeo, Yoon Jaehee imnida. Omma bagi buah ni untuk family korang" aku cakap dengan nada tak bersemangat. "Wahh! buah." jerit dia. Dia ni first time tengok buah ke?
"Saya Kim seokjin." katanya sambil menghulur tangan. Huh,salam je lah. "saya balik dulu." seokjin cakap..Ehh?! jap jap. bukanka aku yang mesti balik ka? Dia tu Pabolah. Nevermind, aku blah lu.
end POV
~hit the light lets go! modunhae party party party mammamia *ringtone Saehee*
Saehee-"Yeobosaeyeo"
???- "Jagiya, oppa ni"
Saehee- "Jinyoung oppa?"
Jr- "dah pergi bersiap, oppa tunggu kat CBTL."
SH- "arasseo"
Saehee-/tutup phone> lari masuk bilik>pilih baju>sikat rambut>pergi downstairs/-
Changmin be like-/apa jenis syaithon yang rasuk nuna aku ni?/-
"appa, Jaehee gi dulu."kata Jaehee sambil ambil beg sandang nya. dah tu kiss appa dia. "omma kamu tak kiss" kata appanya. Jaehee kiss omma. "anyeong Changmin" kata Jaehee sebelum keluar rumah.
Changmin-/blur/
CBTL~
Jr tunggu kat sana sambil minum Iced Choco. "Anyeong Jagi." kata Jaehee selepas masuk pintu CBTL. "Oh, wasseo?" kata Jr sambil hug yeochin dia. "kaja" kata Jr. Diorang pergi arcade> cinema>beli aiskrim.
"Oppa rasa, oppa kena pergi dulu. Mianhae Jaehee-ah. Anyeong." kata Jr. dah tu terus blah.
Jaehee's POV...
betul ke kat sekolah, Jiseul cakap dia playboy... huh, aku gi balik jelah.
Jaehee-/habiskan aiskrim/-
end POV
Jaehee tak perasan yang ada orang perhatikan dia...
Jaehee on the way balik rumah pun, org tu pun ikut.
Bila dah masuk kawasan baru Jaehee perasan.
Jaehee pusing belakang. Tu seokjin.
Jaehee-/pusing belakang/
Seokjin-/pusing belakang/
Jaehee-/jalan/
Seokjin-/jalan/
Dari tadi dia asyik ikut apa Jaehee buat tu lah Jaehee geram. Tiba-tiba, ada bulldog keluar dari sangkar. Jaehee memang tak suka bulldog jiran sorang lagi tu. Bulldog tu tak suka perempuan. Jaehee pernah digigit kat punggung dia. Sakit kalahkan injection. Jaehee stop jalan.
Jaehee's POV...
OMG! Bulldog tu lagi. Huh, mcm mana ni? rosaklah punggung aku kena anjing ni. Aku reverse slow-slow. Huh, aku takut. Wait. Kim Seokjin. Aku tengok belakang. Dia masih ada. Yes!
"Seokjin, tolong saya. Saya takut bulldog ni. Jaebal." merayulah aku.
"awak pergi belakang saya." kata Seokjin sambil ambil kayu. Turut perintah. Bulldog tu makin dekat! Omma! Appa! ampunkan dosaku! Aku pegang baju pink Seokjin kuat kuat. Dah tu Seokjin cakap "Duduk". Aku buka mata perlahan-lahan. Dia duduk. Oh! bulldog tu pandai.
"Jaehee-sshi, awak boleh balik."kata dia. Aku... ehh,jap aku cakap aku pegang baju dia ke? Aku tengok tangan aku macam hug dia je? Aish! Yoon Jaehee! Bangunlah.
"Yoon Jaehee-sshi... Awak hati-hati dengan Namchin awak."
YOU ARE READING
Mr.Pabo Miss Right
Fanfiction/before/ huh?! Dia ke Kim seokjin. *muntah*. /after/ Huh?! Dia Kim seokjin ke? kya~