Phone in Love

92 16 0
                                    

"Kita dah sampai." kata Jaehee. "perut awak masih sakit ke?" tanya Jin. "okay dah." "Yoon Jaehee, malam ni selalu selalu buka phone tau" kata Jin.

Jin's POV...

"malam ni selalu selalu buka phone tau." aishh apasal aku cakap macam tu. "Huh? kenapa? Ni mesti BTS bagi number aku kan?" kata Jaehee.

Alamak! dah pecah lubang.

"Takpa chat lah lagipun aku ni bukan orang yang busy sangat. Anyeong" kata Jaehee. Dah tu dia masuk gate. Huh? apasal dia keluar balik.

Jaehee-/kiss pipi Jin/-

D-dia kiss aku.

Jaehee-/tengok Jin, dahtu senyum/

"Anyeong, Pabo." kata Jaehee.

D-dia kiss aku. Jaehee dah masuk dalam rumah. "Wuahhhh! Jaehee kiss aku." aku jerit sambil melompat-lompat, berlari-lari,pusing ke sana sini dah tu baru aku sedar kiss tu real.

End POV...

Sementara itu...

Jaehee's POV

Aku masuk gate dah tu aku sembunyi. Dia ingat aku dah masuk rumah. *sentuh bibir* Aku tak rasa kiss tu layak untuk Jr. Jin lebih berhak. First kiss aku... Dia ambil oleh seorang pabo. kyaa~

*masuk rumah*

"Nuna. Appa dan omma pergi pasar. Beli makanan. Nuna nak makan apa?" tanya Changmin. "Nak makan Changmin. Hahahahaha." aku pun tak tahu kenapa aku jadi Hyper tiba-tiba. "Arghhh! Lari!" kata Changmin sambil lari keliling ruang tamu. "Haha, Jaehulk datang" kata Jaehee. "Nuna, letih lah."kata Changmin.

"Nuna lapar jugak. Nak nuna mas-" "ehh, tak payah masak. Kalau nuna masak, semut pun tak sampai hati nak rasa. Changmin ada chef yang boleh tolong." kata Changmin sambil ambil telephone rumah dan kertas tertulis number phone.

"Yeobosayeo, hyung. Boleh ke rumah Changmin. Nuna dengan Changmin lapar. Kalau nak suruh nuna masak, tak boleh sebab... uh, sebab. KAKI dia! Dia kan terseliuh.

..... Jinjja?! Wah, Seokjin hyung memang sporting lah. Anyeong."

Wait... SEOKJIN?! ahh. Habis lah. "Ohh, Changmin-ah, Nuna mandi dulu. Bye." aku cakap dah tu terus ke tingkat atas, masuk bilik. Jap.........Nak pakai baju apa ehh? Ni dah nak malam pakai pajama lah. Nak buka balutan kaki ke tak? Aishh pakai je. Mandi>pakai baju>sikat rambut. Nice timing. Dah malam dah.

End POV

Ding dong ding dong

"Hyung wasseo?" kata Changmin lepas buka pintu. "sampai dah. mana nuna changmin?" tanya Jin. "kat atas mandi. bila dengar nama hyung, terus pergi atas. Apa ni?" tanya Changmin. "Patbingsu dan Bubbletea" kata Jin. "Jom masuk"

Mata Jin meliar cari Jaehee. "Hyung,kenapa bila nuna balik, muka dia merah semacam?" tanya Changmin. "merah eh?" kata Jin. "Hah, tu muka Hyung pun merah. mesti ada benda jadi."kata Changmin sebab dia ni macam Detective Conan versi Korea. "Uhh.... jom makan." "okay."

Jaehee turun bawah, tengok Jin dan Changmin lagi makan patbingsu. "wahh! patbingsu. Siapa beli?" tanya Jaehee. Jin-/batuk palsu/-

"Gumawo." kata Jaehee.

Ding dong

Omma dan appa Jaehee dah sampai rumah. "Oh, Jin datang rumah." kata omma. "Anyeonghaseo, Encik Yoon dan Puan Yoon." kata Jin sambil tunduk hormat. "Tak payah panggil Encik, panggil saya appa pun boleh" kata appa Jaehee. "appa,Seokjin hyung belanja Patbingsu dan bubble tea makan lah. Seokjin hyung jinjja awesome." kata Changmin dengan mulut penuh makanan. "Wahh, Seokjin. Selalu jaga Changmin. Kalau ni lah menantu omma. Tak sia sia omma hidup." kata omma.

Jaehee-/malu malu dah/

"Maaf appa,omma. Saya pergi dulu. Ada kerja nak diuruskan." kata Seokjin. "oh, arasseo. Jaehee tolong hantar dia sampai ke rumah." kata appa. Appa tahu Jaehee akan ada feel tentang Jin bila dia tengok kejadian Bulldog, tempoh hari.

……………………………………………………

"Gumawo, sebab beli patbingsu tadi." kata Jaehee. "Sama-sama." kata Jin.  Dah tu, Jin dekat kan diri kat Jaehee. Dia hug Jaehee. "Gumawo, sebab kiss saya." kata Jin. Jaehee pun balas pelukan dia. "Anyeong." kata Jin selepas peluk Jaehee.

skip>>

(Bilik Jaehee)

~A ttaaneundae wae jakku semgyeo niga nal joahaneun geimi ne eolguri selgyeo isseo~ *A-GOT7* Ringtone Jaehee.(baru tukar)

"Yeobosaeyeo" kata Jaehee. "Aku ni~" "Jin, aku tahu tu kau lah" "Sorry kacau malam -malam" Kata Jin. "Sebenarnya aku nak tidur tapi tak dapat." kata Jaehee. "Kau nak aku tolong?" "hmm, ok."

"Hello...Hello nareumdaero yongi naesseoyo Hello Hello jamsiyaegi hallaeyo Hello Hello naega jom seotuljin mollado~" *Hello-Shinee*

"Suara awak lunak sangat. Tapi saya nak tidur. Mungkin sebab suara awak." "Tidurlah" "arasseo.Anyeong" kata Jin....

Mr.Pabo Miss RightWhere stories live. Discover now