Keesokkan harinya~
"Perhatian, Cikgu Seo dah bincang dengan Ketua banner, Park Jiseul dari Funkys. Dia nak ada kumpulan lelaki untuk tolong. Ada group lelaki yang rela nak tolong?" kata Senior Song Gayeon. "Rap mon, jomlah tolong diorang." kata V. "Arasseo..." kata Rapmon. Dahtu V pun angkat tangan. "Group BTS nak tolong."
"Great jadi, Bahagian B. Girls day, GOT7, WINNER dan Orange Caremal boleh makeover dulu. Bahagian lain saya akan panggil nama sorang-sorang untuk make over. Meeting Dissmiss"
Semua murid yang bertugas sibuk sediakan stage. Tampal banner, letak hiasan, make over dan banyak lagi. Kerja Jiseul, Jungkook,Rap mon dan Suga buat hiasan di bahagian kiri. Hobi, Jin, Irene dan V buat bahagian kanan. Jimin dan Hyemi buat di bahagian tempat duduk VIP. Jaehee sorang tolong sangkut banner sebab dia yang rancang, Jiseul yang design. Tinggi nak gantung. Kena panjat tangga besar.
"Hyung buat lah kerja! Tidur je." kata maknae Kookie. "zzzzzz" *suga dibuai mimpi*. "huh, nak tunggu 1dekad baru bangun" ngomel Rapmon. "Chogiyeo, siapa boleh tolong pegang tangga ni? Tangga ni agak lama." tanya Jaehee tapi semua busy dengan kerja. Jin pergi toilet. "Saya boleh tolong." kata seorang lelaki dari belakang Jaehee.
Jaehee's POV...
"Saya boleh tolong" kata seorang lelaki. Sseolma? Huh, Junior. *pusing belakang* Dah agak. Funkys dah tengok aku dah. "Saya cakap saya minta tolong ke tadi? Uh, maaf bantuan tidak diperlukan. Saya pun busy sangat sekarang ni jadi...Jangan kacau saya. Terima kasih sebab nak tolong tapi awak tak siap make up. Anyeong." jawab Jaehee dengan sopan.
"Jaehee, Listen. At least senyum kat saya. At least, anggap saya bukan macam stranger. Mianhae." kata Jr. "Maafkan saya, Park Jinyoung-sshi. Awak mengganggu saya. Boleh awak pergi sekarang?"... Dia tengok aku. Dia pergi.
Tahan Jaehee. Jangan keluarkan air mata tu. Aku naik tangga dah tu pegang banner. Perasaan tu masih kat sini. Huh, tolonglah Jaehee, lupakan dia.
*lap air mata>pasang banner>*
-/Jin baru masuk dewan. Dia tengok yang Jaehee perlu bantuan. So, Jin pergi atas stage untuk tolong Jaehee./-
Aishh! kaki ni buat hal pulak. Dah lah banner ni berat. Tahan sikit. Banner ni sikit lagi nak siap. Aduh, kaki aku sakit sangat. Aku nak atur position aku tapi aku...HUH?! APA JADI NI?
End POV...
Jin tengok Jaehee dari bawah tangga. Dia perasan muka Jaehee lain macam. Dia pegang kaki nya. Jin rasa pasal seliuh tempoh hari. Jin tengok kaki tangga tu sebelahnya berkarat dan mudah patah. Jaehee cuba atur position. Tiba-tiba... dia jatuh.
Back to Jaehee's POV...
Aku tutup mata. Aku lawan graviti. tadi. A-apa dah jadi ni? Aku buka mata. Aku atas badan Jin. Kepala aku atas dada dia. Aku menggigil sangat. BTS dan Funkys terus pergi ke atas stage. "J-jin?" Aku cakap.
"Uhh...awak selamat? Syukurlah." kata Jin. Aku tengok Girls Day yang tengok kejadian ni tiba-tiba pergi. "Sorry, mesti badan kau sakit. Kau ok tak?" aku cakap. Aku rasa bersalah sangat. "Aku ok."kata Jin yang masih terlantar kat sana.
End POV...
"Kenapa ni?"kata Senior Gayeon. "Jaehee jatuh dari tangga sebab bahagian kaki tangga berkarat." kata Jin. "Huh? macam mana boleh berkarat? Pihak sekolah baru beli bulan lepas." kata Senior. "Apa?!" semua orang terkejut. "Saya rasa kejadian ini disengajakan." syak Rapmon. "apa maksud awak?" "Kalau benda tu berkarat mesti tunggu beberapa hari. Lepas tu, pengagihan kerja dah dirancang awal. Senior cakap, jangan bagitau sesiapa tentang plan consert ni kan? Jadi ada diantara orang dalam dewan ni yang buat." Jelas Rapmon, dia kan pandai . "Logik jugak. Pandailah hyung ni." puji Jungkook.
Senior ambil keputusan untuk gumpulkan semua orang.
"Hari ni, semua orang tahu yang Yoon Jaehee dan Kim Seokjin alami kecederaan semasa bertugas. Betul tak?" kata Senior di atas stage manakala Jin dan Jaehee rehat kat sana. "Betul" jawab semua orang. "Saya nak tanya dengan props crew, BTOB. Siapa orang terakhir pinjam tangga ni?" "Minggu lepas, Yura dan Minah pinjam. Mereka minta kebenaran saya untuk meminjam tapi mereka tak bagi sebab." kata Peniel. Semua orang syak benda tu sabotaj. Muka Minah dan Yura tiba-tiba berubah.
"Apa patut kita buat?" bisik Yura. "Diam je." balas Minah. "Minah dan Yura. Naik pentas sekarang!" Senior menggunakan suara lantangnya sebagai tanda kecewa. "Apa sebab kamu pinjam tangga tu" "..."balas mereka. "JAWAB!"
"Kami sabotaj! Kami benci tengok Funkys disukai ramai. Kami benci tengok lelaki-lelaki di sekolah selalu letak surat di loker mereka." Jelas Minah sambil menunduk rasa malu. "Hmm, semua orang duduk dulu. Minah dan Yura jangan turun stage. Rapmon, jangan suruh sesiapa pun keluar." "Baiklah, Senior." balas Rapmon. Senior Gayeon keluar dari dewan. Setelah lama menunggu, akhirnya Senior datang bersama pengetua, dan guru disiplin.
"Saya dapat tahu, insiden berlaku disebabkan kamu berdua. Betul ke?" tanya appa Minah, Guru disiplin. "Betul" kata mereka. "Oleh kerana ianya disengajakan, saya tidak membenarkan kalian untuk perform." kata pengetua. "Huh?!" "Tetapi..........
.
.
.
.
.
.
To be contineu..
YOU ARE READING
Mr.Pabo Miss Right
Fanfiction/before/ huh?! Dia ke Kim seokjin. *muntah*. /after/ Huh?! Dia Kim seokjin ke? kya~