"sebab kau... tak! sebab Changmin. Kalau dia tengok nuna dia sedih kesian dia." kata Jin. Jomlah diorang tunggu."
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Consert D-2...
"Ya, kita pergi practise dengan Funkys nak? Aku dengar Jiseul ada masalah pasal menari." kata Jungkook. "Betul tu" sokong Jimin. "aku ikut je." kata Suga dah tu sambung tidur.
"Mesti pasal Jiseul dengan Hyemi kat sana kan? Huh korang ni. Aku practise kat planet aku lah." kata V. "kau ok?" kata RapMon sambil pegang dahi V. "kita tanya eldest lah." kata Jungkook. "Practise dengan Funkys? Huh, ajak makan pun boleh. Kaja!" kata Jin. "Oi, Gula ni macam mana." kata Rapmon sambil pointing kearah Suga.
"hehe aku tak tido." gurau Suga.
Jimin pergi mesej Funkys. Jin pun perasan yang dia ada number Jaehee. "Jimin-ah, bagi aku number Jaehee." "kenapa?... ahh, ok ok faham. Hyung dah nak... erhem erhem eh?" kata Jimin sambil buat bentuk heart. "faham pun. nanti mesej aku." kata Jin.
Diorang pergi ke Dance Practise Room. Dia tengok Funkys dah lama kat sana. "Lah, dah lama kat sini rupanya." kata J-hope. "Anyeong" Kata Funkys. Mereka pun berlatih sampai penat. Dah tu RapMon belanja Pizza,cola dan moutain dew. "Siapa nak minum ni?" kata V. "apa tu?" tanya jungkook.
"Minuman kegemaran aku. Cola+random water. but ladies first. siapa nak cuba?" kata V. "Sah kau salah ambil ubat kot? Ada gilanya suruh perempuan minum?" kata Jimin. "Aku nak minum!" kata Jaehee sebab dia ni jenis pantang dicabar.
"Eihh? betul ni?! Sanggup minum air alien ni?" kata Jin. "Sanggup." kata Jaehee sambil ambil air tu dari V.
gulp gulp gulp
"ahh, finish. Okay. Siapa nak lawan aku?" kata Jaehee. "Oh yeah. Im Hwanggeum maknae never be a loser. V hyung tuang segelas." kata Jungkook. V tuang dah tu bagi Jungkook.
gulp gulp gulp
"see? Golden maknae still here." kata Jungkook. "Tak boleh kalah Jaehee. Go!" kata Funkys. "V, bagi aku TIGA jenis air, DUA gelas." kata Jaehee. "woahh, dia dah mabuk ke?" kata RapMon. V hanya turut perintah.
Jaehee-/minum segelas/minum segelas/-
"Ahh, hororok!" kata Jaehee meniru ala Gookju. "Ok,tak lama lagi consert. aku nak show off abs, so aku tak nak gemuk. Jaehee kau menang." kata Jungkook demi abs yang tersayang. "See! Who run this mother, GIRLS!" kata Funkys.
beberapa minit kemudian...
Funkys dan BTS nak balik tapi...
"aishh, perut ni buat hal lah pulak" kata Jaehee. "Tu lah, yang kau dengar sangat cakap alien tu kenapa? Biar aku call JB." kata Irene. "T-tak payah. Dia busy. Aku jalan sendiri pun ok." kata Jaehee. "Kau serious ni? Apa kata kau balik dengan Jin." kata Hyemi. "mwo?!" "Yelah, kan rumah korang sebelah je . kena makan bulldog baru tahu.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
On the way ke rumah...
"hari jadi awak sehari sebelum consert kan?" tanya Jin. "Yup, kenapa?" "takda, Hyemi cakap setiap kali birthday awak datang mesti nasib malang ada." kata Jin.
"Kesian kan.?"
YOU ARE READING
Mr.Pabo Miss Right
Fanfiction/before/ huh?! Dia ke Kim seokjin. *muntah*. /after/ Huh?! Dia Kim seokjin ke? kya~