Don't Go

79 15 0
                                    

Di depan rumah Jaehee~

Jin tunggu Jaehee bersiap. Jaehee keluar dari rumah. "Lama tunggu?" tanya Jaehee. "Tak lah, ada bulldog temankan." "HAH?! BULLDOG?!" terbeliak mata Jaehee. "Haghahagahahgahah, gurau je." kata Jin. "Mwo ya? Aish...buat takut je." "Cute nya yeochin aku ni." kata Jin sambil usap kepala Jaehee. "Huh?! Yeochin" tak sedar yang Changmin curi-curi dengar pasal diorang. "Korang pergi date eh?" "Kalau betul apa salahnya?" jawab Jin. "Arasseo. TAPI, jangan sakitkan hati dia. Nanti Changmin neck slice hyung baru tahu."kata Changmin. "Arasseo, Anyeong" kata Jin.

Di Shopping Mall…

Diorang makan aiskrim. Siap ada scene lap mulut guna tisu lagi. Lepas tu shopping. "Sebenarnya, oppa nak beli couple ring untuk Jaehee." "Jinjja? Oppa tahu tak, Jr tak bagi pun benda macam tu." "sebab dia tak sayang Jagi macam oppa sayang." "Aish, so cheesy. Tapi lawak." "Yeke? tak gelak pun." "Jagi~~ Tak semestinya gelak tu mesti tunjuk. Senyum pun boleh jadi gelak." kata Jaehee. "Itu clićhe" kata Jin. "Aish, jom lah pilih. Kita gelak tadi lah. Dia yang tak caya."

Jin ignore sebab ada cincin yang sesuai untuk jadi couple ring. "Ni okay?" kata Jin sambil tunjuk cincin plain silver. "boring...plain sangatlah." "Tak nampak apa kertas tu tulis?"

Anda boleh menulis perkataan di dalam cincin ini.

"ohh...arasseo. Kita pilih ni.Tapi... nak tulis apa?" "Jagi decide untuk oppa, oppa decide untuk Jagi." "ok"

skip>>>

"Kenapa tulis perkataan ni kat cincin?"kata Jin."Tu first impression Jaehee." kata Jaehee. Jin marah sebab Jaehee tulis Mr. Pabo kat cincin. "Thank you, pandai tulis cincin." kata Jaehee sambil pakai cincin bertulis Miss Right.

"Jaehee-ah..." kata Jin. "nae,oppa" "Mungkin sepanjang minggu depan, oppa tak kat sini dah." "Apa oppa cakap ni?" "takpe lah." "oppa cakaplah...Jaehee tak suka orang tipu Jaehee." "oppa tak boleh bagi sebab. Ni kiranya hari terakhir kita jumpa." kata Jin sambil menahan tangisannya.  "O-oppa, Jangan macam ni." "Oppa tak cakap pun oppa tinggalkan Jaehee, Oppa pergi somewhere lah. Dalam hati Jaehee, mesti ada oppa kan?" Jaehee-/angguk/-  "Oppa pun sama. Tak semestinya oppa pergi mana-mana, oppa akan lupakan Jagi. Oppa sayang Jaehee. Jangan risau." kata Jin sambil peluk Jaehee. Jaehee dah menangis dalam pelukan Jin.

"Berapa lama Jaehee kena tunggu oppa?"

Jin terdiam. Jaehee masih tunggu jawapan untuk soalannya. "Jom, balik.Nanti Changmin marah." kata Jin sambil tarik tangan Jaehee.

'mianhae Jaehee-ah, Oppa tak bagi jawapan untuk soalan Jaehee'-Jin

'oppa betul betul akan pergi ke? Oppa tinggalkan Jaehee ke?' -Jaehee

Skip>>

"Kita dah sampai rumah." kata Jin. "Oppa tinggalkan Jaehee ke?" tanya Jaehee. "Jagi~ Oppa memang tinggal kan Jaehee tapi oppa tak tinggalkan hati Jaehee." kata Jin sambil usap-usap kepala Jaehee. "Tapi opp-" kata-kata Jaehee terputus bila Jin kiss Jaehee. Jaehee tutup matanya. Jaehee rasa lega tapi masih ragu-ragu sebab dia rasa tak sedap hati.

_________________________________________

kejap lagi!!! fic ni nak habis. Dalam kesempatan ni, saya nak ucap selamat hari raya. maaf zahir dan batin.

                      goodbye~

Mr.Pabo Miss RightWhere stories live. Discover now