Dia baik

107 17 0
                                    

Jaehee's POV...

Dia masuk BTS?! Huh, ruih lagilah sekolah ni.

End POV...

"Anyeong Funkys!"kata Jimin (hyemi kan yeochin dia). "Anyeong!"-Funkys

"Oppa, siapa budak baru tu?" tanya yeochin Jimin. "Dia Ki-" "Kim Seokjin jiran aku." kata Jaehee. "Kau dah tahu dah?" kata Jimin. "Dia kan Jiran aku."

"panjang umur." kata Jaehee sebelum Seokjin datang. "Hai, saya Jin." kata seokjin. "aikk, tukar dah?" tanya Jaehee. "Rapmon bagi" kata Jin sambil pegang patung mario nya.

Jaehee's POV...

Pfft. muka legend hati cute. lepas pink, mario. lepas mario apa lagi? "Yah! Jaehee, kenapa ketawa sendiri?" kata Irene. "Pfft, huhu... aharghhahahghahaha. Aku gi toilet dulu. Jom Jiseul." aku cakap sambil tarik tangan Jiseul.

Luar Cafeteria...

"kenapa kau tarik tangan aku?" tanya Jiseul. "Huh,dia pabo." aku cakap. "kau demam eh?" tanya Jiseul. "kau tau tak dia pakai apa masa first time aku tengok dia?"

Jiseul-/geleng/

Aku bisik kat dia. Dia tak ketawa. Langsung. "Pink, bukan tak pakai apa apa. Lagipun banyak orang suka pink. Jambu pun sama."

aku masuk kat toilet.

Saja ikat rambut, menggedik depan cermin. Masa aku belum sempat aku keluar, aku nampak kelibat Jr. dengan sorang perempuan lagi gedik dari Pekerja kilang Hari-Hari tu.

"Sah buaya." kata Jiseul. "Tak, maybe tu kawan dia. Kita mana tau?" aku cakap walaupun aku tahu Jiseul betul. "Jom, diorang dah tunggu dah."

Skip>>

Lepas kelas...

Macam biasa, Funkys gather kat Dance Practise Room untuk berlatih. Bila kami practise Jaehee asyik tak fokus sebab Jin cakap hati-hati dengan Jr. Dah tu, Dia nampak Jr dengan perempuan lain.

"Argh!" jerit Jaehee kerana kakinya yang terseliuh. "Yah! Yoon Jaehee gwenchana?!" tanya Hyemi. "Kaki aku, Aish! S-sakit." "Aku pergi ambil ubat, kau tunggu sini."kata Irene.

Skip>>

Irene datang dengan Gong hyojin seongsaengnim. Dia buat apa yang patut. "Yoon Jaehee, awak boleh perform tapi jangan pakai kaki kuat sangat." kata Cikgu Gong. "Huh, nasib boleh perform. Thank you, Cikgu.

Pada masa yang sama, BTS pun nak guna bilik tu jugak. Jadi diorang tahu pasal benda ni. Sekarang ni, Jaehee balik rumah pakai tongkat lah.

"kalau macam ni, siapa nak hantar kau balik?" tanya Jiseul. Jin-/batuk palsu kuat-kuat/

Skip>>

"Thank you sebab hantar saya balik." kata Jaehee kat Jin. "takpa" kata Jin. "Sorry" "untuk apa?" "saya pernah ingat awak pondan. saya pernah ingat awak cuba musnahkan relationship saya dengan Jr. Sorry. Awak baik sangat." kata Jaehee."

"Takpe, yang penting awak selamat ke rumah. Tu, Changmin dah tunggu depan pintu dah. saya balik dulu. Bye!" "Bye."

Mr.Pabo Miss RightWhere stories live. Discover now