[Inspired by Haru-haru by big bang]
Jaehee'sPOV...
Jin pergi mana? , "betulke Seokjin oppa sayang aku ?" kata Jaehee sambil tengok cermin. "sayang~~" ada suara budak depan pintu bilik Jaehee. tak lain tak bukan, yoon changmin. "Macam mana Changmin tau?" "Korang kiss depan rumah." "CHANGMIN TENGOK!??"
Changmin-/angguk/-
Jaehee-/tampar diri sendiri/-
……………………………………………………
Esok pagi~
Kereta BTS yang dibawa oleh Rapmon menuju ke rumah Jin untuk ke hospital. Pada masa yang sama, Jaehee pergi siram pokok bunga di depan gate.
"Oh, Rapmon. Apa korang buat kat sini?" tanya Jaehee. "Ermm...kami na-" "Study group dengan Jin hyung. kita kan ada projek untuk subjek geografi." jawab Jimin untuk cover Rapmon. "Ah, betullah." "tapi...bukan kita dikecualikan ke? sebab consert." tanya Jaehee. "Kami nak buat jugak." kata Suga. "oh, yeke." kata Jaehee.
Jin-/keluar dari gate/-/nampak Jaehee/-
"Jagi~ tidur lena?" tanya Jin sambil peluk Jaehee. Jaehee pun balas pelukan tu. "Oppa ni manja lah. Ye, lena sangat. Tu BTS dah tunggu oppa. Jap... kenapa bawa beg baju?" "erm... Oppa per-" "Dia tidur rumah aku." kata Rapmon yang cover Jin. Tiba-tiba, "Jagi~ tidur lena?" kata Jimin yang meniru Jin. "Oppa ni manja lah~" tiru V.
Jaehee&Jin be like-/sukatilah/-
So, diorang pun masuk kereta. Tapi Jaehee masih hairan dengan Jin. Sebab yang bawa beg baju tu, Jin sorang.
Di wad (137)...
"Hyung nak tukar baju dulu tak?" kata Jungkook. "Hyung nak pergi jumpa orang dulu. Hyung nak handle something."kata Jin sambil tengok cincin Mr.Pabo nya. Dia pergi ke rumah Jr. Jr pun pergi luar gate. "Hey,bro" kat Jr. "Hey, aku nak minta tolong kau boleh tak?" tanya Jin. "Tolong apa?" tanya Jr. Jin tengok jari dia. Dia tanggalkan cincin tu. "Ni, couple ring aku dengan Jaehee. Jaga baik-baik" kata Jin sambil tarik tangan Jr dan letakkan cincin di atas tangannya. "Kenapa kau..." "Aku tak boleh stay lama. Kau orang pertama yang tahu pasal penyakit aku. Aku nak kau jaga dia baik-baik." kata Jin. "Bila kau nak operate?" "Esok, pukul 2 pagi." kata Jin "Kalau kau sayang Jaehee, kau simpan cincin ni. Aku tahu kau masih sayangkan dia kan?" sambung Jin. "Aku mengaku yang aku masih sayang dia. Aku janji akan jaga dia baik-baik."kata Jr.
*ringtone Jin*
"Yeobosaeyeo" kata Jin. "Oppa, boleh kita jumpa esok?" kata Jaehee. "kat mana?" "Baskin robins" "arasseo, anyeong." kata Jin. "Anyeong." balas Jaehee.
"Dia masih sayangkan kau. Aku tak layak untuk dia." kata Jr. "Aku nak kau jaga dia. Aku nak kau yang jaga dia." kata Jin."Okay, kalau tu yang kau nak, aku tolong kau. Goodbye bro. aku doakan aku selamat." kata Jr sambil peluk Jin.
skip...
>> [Di baskin robin]
"Jagi anyeong." kata Jin sambil peluk Jaehee. "Anyeong, duduk dulu. Nak cakap kejap je."kata Jaehee. Jin tengok jam pukul 1:00. Dia ada 60 minit dengan Jaehee. "Jaehee nak cakap apa? Oppa kena cepat." "Cepat pergi mana? Okay, straight to the point. Mana cincin oppa?" kata Jaehee. "Oppa..." "Oppa tak sayang Jaehee? nak cakap macam tu?" "Tak, oppa tak cakap pun. Cuba fikir positif sikit." "Dah tu...cincin tu mana?" tanya Jaehee. "Oppa, kalau oppa tak pakai cincin ni..."
Jaehee-/tengok cincin/-/tanggalkan/-
"Jaehee tak sanggup nak pakai... Jaehee rasa hubungan ni... goyah. Jaehee tak dapat nak tahan." kata Jaehee. "Kita break up...Kalau ni yang Jaehee nak. Kalau Jaehee rasa Oppa tak sayang Jaehee. Jaehee tau tak, oppa cuba sebaik mungkin untuk jadi namchin Jaehee. Jaehee rasa tak dihargai oleh oppa. Kita...Break up." kata Jin. Dia kata sambil pergi dari kedai.
Jaehee'sPOV...
Apa aku buat tadi? Break up? Again?. *tengok jam, pukul 1:17. Aku...sseolma...aku breakup dengan seokjin oppa. Yaish, apa aku dah buat aku tak berniat pun nak break up. Cis,bedebah. Tak pasal-pasal aku break dengan dia. Control, Jaehee.
end POV...
Jaehee pergi ke taman. Dia nak tenangkan fikiran lepas breakup. Dia tengok cincin. Dia terkenang dengan masa dia propose Jaehee.
Kring kring~ *ringtone Jaehee.
"Yeobosaeyeo. Rapmon ni." kata Rapmon. "Kenapa?" "Jaehee-ah, kau ada 10 minit je sebelum Jin operate. Aku tak bagitau Jin yang aku call kau sebab dia akan operate. Aku nak kau datang jugak. Walaupun,... aku tahu korang br-" *tut tut tut tut* Jaehee tutup phone dia terus lari ke hospital.
…………………………………………………
Hey readers~
one more chapter to go! tak sabar lagi nak end cerita ni. Thanks sebab read atau vote cerita ni.
goodbye!
YOU ARE READING
Mr.Pabo Miss Right
Fanfiction/before/ huh?! Dia ke Kim seokjin. *muntah*. /after/ Huh?! Dia Kim seokjin ke? kya~