Di rumah...
"nuna, Seokjin hyung belajar kat sekolah nuna ke?" tanya Changmin. Jaehee-/angguk/
"Jaehee-ah, gwenchana." tanya omma Jaehee
"nae gwenchana. Terseliuh masa practise tadi. Jaehee nak rehat dulu." kata Jaehee
Di bilik Jaehee...
Jaehee's POV
Ada betul jugak kata Jin.
Flashback~
"Jr. tau awak terseliuh. Tapi dia buat don't know je." kata Jin. Jaehee-/diam/-
"kadang-kadang ada benda awak perlu marah. awak tak boleh bagi muka sepanjang masa." kata Jin.
end Flashback~
Dia memang mainkan aku. Aku sorang yang nafikan benda tu. Tapi, dia lelaki pertama aku pernah couple...
end POV
Malam di CBTL~
"Jagi, kenapa tak makan?" kata Jr. Kepada Minah. "Oppa sayang Minah ke Jaehee?" kata Minah dengan suara Gedik nya. "Mestilah, Minah. Dia tu biasa." kata Jr. sambil meletakkan tangan di belakang badan Minah. Diorang tak sedar ada mata keluar laser tengok kerenah cinta kilang Hari-Hari tu.
"Hai, menyesal Jaehee dapat namchin macam kau." bisik lelaki tu tak lain tak bukan Jin.
"kalau Oppa sayang Minah. Breakup dengan dia." kata Minah. "Minah nak kat mana, bila dan macam mana?" tanya Jr. "Nak tempat korang first time jumpa,sehari sebelum consert sekolah biar dia takda semangat buat performance."
Jin's POV...
Tak guna. Daripada aku duduk sini lama-lama, baik aku practise. Dance yang J-hope suruh.
*balik rumah*
End POV.
Keesokkan harinya [consert D-3]
Semua orang di Saekwang HS terdiam sebentar untuk dengar maklumat.
ding dong
'perhatian kepada sesiapa yang membuat persembahan sempena Consert SKHS 2015 dibenarkan untuk tukar baju dan pergi ke dewan untuk latihan. Arahan Mr. Seo Kangjoon.'
Suara yang jelas dari Ketua pengawas Song Gayeon. "Jom pergi." kata Leader Jiseul.
Di dewan~
Funkys sibuk bercakap,menunggu Mr.Seo datang. Jin pun datang ke arah Funkys. "Funkys, aku nak pinjam Jaehee jap. Janji tak date." kata Jin. "Date pun tak pa. Kami gi dulu. Kalau ada apa-apa kami dengan BTS." kata Leader-nim. Funkys pun pergi.
"Listen, dah tak waras tau tak?! Jr dan Minah couple. Jr dan Lizzy couple. Jr dan Wendy pun. Kau tak sedar ke?" kata Jin yang cuba kawal suaranya. "kenapa kau kisah pasal aku?" tanya Jaehee dengan lembut. "sebab kau...."
YOU ARE READING
Mr.Pabo Miss Right
Fanfiction/before/ huh?! Dia ke Kim seokjin. *muntah*. /after/ Huh?! Dia Kim seokjin ke? kya~