Goodbye Jagi

79 16 0
                                    

Sehari sebelum Consert...

Hari ni Birthday Jaehee. Jaehee kata dia tak nak sambut sebab setiap kali dia sambut, mesti nasib malang menimpa. Pada hari tu jugak, janji Minah ditepati...

Di rumah Jaehee~

"Nuna, ada orang nak jumpa!" jerit Changmin dari tingkat 1 sambil leka bermain mario.

Jaehee's POV...

Tu mesti Jr. tadi dia call aku suruh bersiap.Kya~ akhirnya dia, ada jugak masa untuk aku. Aku turun bawah. Aku tak ikat rambut, biar nampak feminine. Ehh jap, sejak bila adik aku suka mario. Changmin ni jenisnya tak pandang pun tentang Game.

end POV

"kat mana dapat mario tu?" tanya Jaehee. "Seokjin hyung bagi." dia balas. Hmm, tu bukanke patung yang dia bawa masa first time sekolah ke? Hehe, dia tu cute."Kata kat omma kat dapur yang Jaehee pergi keluar jap. Bye!" kata Jaehee lepas keluar. 

"Anyeong Jagi!" kata Jr. "Anyeong!" balas Jaehee. "Happy Birthday." kata Jr. "Thank you. Keluarga Jaehee dah cakap awal dah. " kata Jaehee. "Takpa. Hari ni, kita sambut sama-sama. Ok?" "arasseo".... Jaehee dan Jr. tak perasan ada Jin yang mengintip. "Kaja!" kata Jr sambil hulurkan tangan. Kononnya nak holding hand lah katanya. Diorang pun sampai ke taman berdekatan dengan tasik. Kat sana Jr confess kat Jaehee.Junior lepas tangan Jaehee sebab dia tahu yang Minah tengok dari jauh.

"Look, hari ni mesti hari yang paling bahagia buat jagi tapi... Oppa nak bagi-" "Tahu yang oppa dah couple dengan orang lain. Jaehee tahu oppa sayang orang lain. Jaehee tahu oppa tak cinta Jae-" "No, oppa sayang Jaehee. Oppa cuma tak tahu pilih mana. Minah lagi tengok kita dari jauh. Dia nak semua ni. Oppa masih ada perasaan kat Jaehee sebab Jaehee ni perlukan lelaki untuk di sayangi. Kita break up... Sorry" kata Jr.

Perlahan-lahan air mata mengalir. "Oppa patut cakap awal pasal benda ni! KENAPA HARI NI! Oppa tahu tak, oppa lelaki pertama dan Jaehee percaya oppa. Tapi, sayang...dapat namchin yang tak pandai hargai. Pergilah ke yeochin baru Oppa." kata Jaehee sambil menangis. Jr nak hug dia tapi Jaehee tolak. Jr tengok muka Jaehee yang penuh rasa menyesal mempercayai lelaki macam Jr, dah tu dia pergi tinggalkan Jaehee.

Jr's POV...

mianhae Jagi. Oppa tak bermaksud pun. Aku pergi ke arah Minah. "Jalhaesseo O-" "KAU DIAM BOLEH TAK?!" aku tak tahu apa jadi dengan aku. Aku rasa....menyesal.

End POV.

Jaehee tak tahu apa nak buat. Dia terduduk kat sana. Sambung nangis, kat sana tak da orang. Jaehee rasa ada setitik air kat mata dia dan dia sure tu bukan air mata. "Tak guna." hujan... Jaehee lari kat pokok besar tu. Kesejukkan. Dia rasa menyesal,tak berguna, dan sejuk. Tiba-tiba, ada orang pegang payung hampiri Jaehee. Jaehee di depan lelaki yang pegang payung tu...

Mr.Pabo Miss RightWhere stories live. Discover now