Chapter 9

1 1 0
                                    

" Semua dah sampai jomlah gerak, kita pergi makan lepastu amusement park " kata Intan selaku perancang perjalanan mereka hari ni.

"Eh Intan, kau naik dengan sape?" tanya Nana.

"Dengan Wawa.. taknak aku berpanas naik motor dengan korang berdua. "

"cehh". Els membuat muka menyampah.

"Biasalah Els, sang puteri kita ni tak boleh kena panas, nanti melelehh" sakat Nana.
"bukan meleleh, sunburn tau tak. Korang berdua bukan nyer faham, berjemur dekat padang masa hari sukan pun kulit korang tetap sama. Aku ni nak setiap jam tepek sunscreen baru terjaga muka aku dari sinaran uv. "

"Ape2 jelah" kata Annelsy sambil menggeleng.

"Jomlah cepat, nanti lambat pulak balik" ajak Wawa. Intan memasuki kereta Wawa yang dipandu pemandu keluarganya. Kereta Wawa dan Intan gerak dulu diikuti Els dan Nana yang sama2 memboceng motorsikal masing2.
Els memang pandai bawa motorsikal tapi parents dia tak bagi bawa pergi masa sekolah. Nanti merayau ke mana2 takde org tau. Sesekali bolehlah. Bukan tak percaya anak, tapi zaman remaja dengan pengaruh rakan sebaya yang kuat macam2 boleh jadi. Jadi elaklah mana2 yang boleh. Dan sebab satu lagi, motor tu abang2 dia punya, nak pakai kena curi2 dan kalau tercalar sikit teruk Els dimarah abang2 nya nanti bukannya tak pernah. Nana pulak memang bawa motorsikal pergi sekolah. 2 orang tu ada orang hantar ambil balik sekolah.

Selesai makan, mereka menuju terus ke destinasi sebenar mereka iaitu amusement park.
"sebelum main kita cari headband dulu, biar lebih feeling gitu. " Mereka berempat memasuki satu kedai dalam amusement park yang menjual pelbagai souvenir. Semua mereka berpecah pusing satu kedai cari headband yang berkenan di hati.

"kau nak yang macam mana wawa? aku cari rabbit tak jumpa2, takkan takde jual pula? "

"i want this panda headband. Intan tu ke headband rabbit yang kau cari?" wawa menuding jarinya ke atas rak.

"haah lah. Puas aku cari nasib kau jumpa. Thanks Wawa" balas Intan.

" korang berdua dah jumpa ke headband yang korang nak? " tanya Intan kepada Els dan Nana yang berjalan ke arahnya.

" Dah. Mine is strawberry. "

" Dengan aku pulak this pink bow because i'm snow white. Mana tau terserempak prince aku pulak kat sini. "

" ye.. Snow white minah motor" sakat Wawa yang terus ketawa diikuti Els dan Intan.

"yelah, snow white versi moden"

Headband mereka dibayar oleh Wawa, bukan   yang lain tak mampu dah memang Wawa sendiri yang nak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Headband mereka dibayar oleh Wawa, bukan yang lain tak mampu dah memang Wawa sendiri yang nak. Apalah sangat headband tu, memori mereka kat sini nanti yang tak dapat dibeli katanya.

Keluar sahaja mereka dari kedai tu sedikit sebanyak menarik perhatian pengunjung amusement park tersebut. Keempat2 mereka lengkap berkaca mata hitam dan headband yang mereka beli tadi. Padahal banyak yang pakai macam tu, tapi all eyes on them.

Yakinlah yang mereka ni memang comel-comel dan cantik-cantik belaka. Sunglasses tu dari awal lagu Intan dah pesan bawa. Tamat sekolah hari Jumaat pukul 12 tengahari. Pukul 2.30 petang mereka sampai kat amusement park tu, teriknya matahari bukan boleh bawa main beb.

"Kita cari tempat bergambar dulu sementara masih cantik2 ni. Lepastu main indoor game dulu baru outdoor. Korang pun taknak kan pakai cantik2 bermake up main kat tengah panas kan." Intan menerangkan plan mereka harini.

" Hm..kitorang ikut je plan kau"

"ok jom"

Merata tempat mereka bergambar. Selepas puas bergambar mereka pun bermain indoor games seperti arcade,bumper car,claw machine dan rock climbing. Menjelang pukul 5, mereka keluar untuk menaiki ferris wheel, merry-go-round dan pirate ship.

"And here is our final destination..Haunted House."

"kau jangan main2 Intan, aku takut hantu..kita tak payah mainlah" Nana menolak.

"tak fun la kalau macam tu. Rumah hantu ni is a must try dekat sini tau. Bukannya seram pun aku pernah main. Kalau kau takut, tu Wawa Dan Els ada taekwondo nanti diorang terajang hantu tu untuk kau."

"Tapi kitorang pun takut Intan" celah Wawa dan Els mengangguk.

"Takde ape yang menakutkanlah,aku berani jamin..dh jom jom, tiket 4 bang" pinta Intan kepada abang penjaga kaunter.

"Nah.. " disuakan 4 keping tiket kepada Intan.
"dah masuk korang kena cari kunci pintu untuk exit. Pintu masuk dan exit auto lock, jadi takde kunci korang tak boleh keluar"

"alright"

"Korang berdua ikut belakang"kata Intan yang lantas menarik tangan Nana memasuki rumah hantu itu.

"Taknak!!" serentak Wawa dan Els menolak.

"habis tu nak depan?" dua kepala
menggeleng.

"dah2 jangan banyak songeh, cepat kita masuk cepat kita keluar" Intan menyimpan senyum jahat.
'Habislah korang..siapa suruh tak pernah try masuk. Rumah hantu ni memang dibina khas untuk orang penakut macam korang'

Dia Untukku (that smile..) Where stories live. Discover now