Chapter 17

0 0 0
                                    

' penatnya.. ". Rungut Els yang baring dikatil empuknya selepas membersihkan diri dari balik sekolah. Siling yang hanya berhiaskan kipas angin itu direnungnya.

'kalau ada boyfriend kan boleh bagi semangat sikit " .Els mendepakan tangan lalu membuka laci almari kecil di sebelah katilnya. Dia mengeluarkan sekeping gambar yang siap dilaminate. Yes, gambar dia dengan Sir Emir masa camping.
Dia menatap gambar itu lama.

'susah betul ke nak pandang aku. Kurang apa aku.Kalau dia bukan untukku kepada wujud perasaan cinta ni? Kalau tak suka kenapa dia baik sangat dengan aku? ' berbagai persoalan berlegar di minda Els. Handphone di tepinya dicapai dan dicarinya nama Sir Emir di contact whatsapp. Lets confim it once more. Satu persatu perkataan ditaipnya di chat Sir Emir.

Els: Sir Emir, I love you ❣️
Els: I really do ❤️‍🔥
Els: Sir taknak bagi peluang dekat saya ke? 🥺 🥺
Send.

' I must be out of my mind begging for love' fikirnya sebelum terlelap menunggu balasan dari Sir Emir.

Els hanya bangun dari tidurnya sejam kemudian. Handphone di sebelahnya di capai untuk melihat jam yang menunjukkan pukul 4.43 petang. Terpampar notification dari Sir Emir 40 minit yang lalu di skrin handphonenya.

Sir Emir: No. Berapa kali Sir dah cakap budak mentah macam kamu tak payah nak fikir pasal cinta masa ni. Kenapa degil sangat? And for your information, between us its impossible. Not now not in the future.

Sir Emir: Cermin diri dulu sebelum suka orang. If you thinks what i did before was a way for me to show affections for you. Youre greatly mistaken. Anjing jalanan pun saya bagi makanlah ni kan pulak nak tengokkan anak orang.

'As expected. Tulah kau taknak give up sampai macam tu sekali dia bagi' Sangkanya kenangan mereka bersama sedikit sebanyak dapat menggerakkan hati pujaan hatinya itu. Els menutup matanya yang sudah berlinangan. Menitis jua air matanya. Sedaya upaya dia menahan diri dari berlanjutan menangis. Taknak dia disoal siasat mummy dan daddynya sebab kenapa dia menangis.

Els bangun lalu menuju ke meja belajarnya dan mengulangkaji pelajaran hingga mummynya mengetuk pintu biliknya memanggilnya untuk makan malam.

Di meja makan
"Anne, dah siap ke? Kenapa sikit je makan?" tanya Mdm Roselle melihat Els menolak pinggannya yang masih bersisa.
" Takde selera mummy. Penat sangat kut sampai takde selera" Jawab Els. Penat tu 50 peratus je betul 50 peratus yang selebihnya tau2 la. Mdm Roselle dan Mr. Jerry memberi pandangan mata sesama sendiri.

"kalau betul penat, rehatlah Anne. Kalau belajar sampai sakit tiada guna juga. Kamu nak makan yang lain tak? Nanti mummy masakkan" kata Mdm Roselle.

" Nak ice cream" lagak Els manja.

" mummy tanya makanan dia nak ice cream. Ade je kat peti sejuk tu. Petang tadi daddy kamu dah restock. "

"yeke? Thanks daddy" ceria sikit muka Els dengan adanya icecream. Selepas mencuci pinggan, Els naik ke biliknya bersama icecream cornetto favouritenya. Menjelang nak SPM, mummynya membenarkan Els belajar di biliknya sahaja supaya dia boleh lebih fokus.

'Tok tok tok'

"Anne, daddy nak masuk boleh? " suara Mr. Jerry kedengaran dari luar bilik tidurnya.

"Masuklah daddy" laung Els dalam.

"Anne tengah buat apa? " tanya Mr. Jerry sebaik sahaja masuk ke bilik anak perempuannya itu lalu duduk.

" tengah buat SPM past year mathematics je daddy. " katanya masih membelakangi daddy nya yang sudah duduk di tilam.

"Anne duduk sini jap" Mr Jerry menepuk tempat di sebelahnya.

"okay" balas Anne lantas meletakkan pen di atas meja lalu duduk di sebelah daddynya.

"kenapa daddy? "

"Sekolah semua okay? dah ready dah nak SPM? Nak 2 minggu lagi nak SPM" tanyanya.

"semua okay daddy. Anne dah buat semua yang perlu nak dudukki SPM. selebihnya Anne berserah pada Tuhan. "

"Baguslah kalau macam tu. kalau ikut daddy kan, daddy nak Anne fokus belajar dulu masa muda ni. Yang lain tu nanti2 lah Anne fikir, lepas Anne dah bekerjaya semua. Boleh Anne? "

"boleh daddy "

"betul ni? Daddy boleh percayakan Anne kan"

Anne mengangguk kepalanya perlahan demgan rasa bersalahnya. Ragu2 dia kot2 daddynya ada terhidu bau pasal crushnya kepada Sir Emir. Mr. Jerry mengusap kepala Anne lalu memberikan senyuman tipis kepadanya.

"Anne sambunglah belajar, daddy nak keluar dulu. Jangan tidur lewat nanti, kesihatan kena jaga. "pesan Mr. Jerry.

" siap bos" balas Anne mendabik memberi tanda hormat.

Dia Untukku (that smile..) Where stories live. Discover now