The next day
"Nanaaa,bangunlah..kata nak tengok sunrise sama-sama" tubuh Nana digoncang oleh Els.
"aku tak jadilah Els. Mengantuklah..malam tadi lewat tidur" tolak Nana dengan mata yang masih tertutup.
" takkan kau nak biar aku pergi sorang2. Kalau apa2 jadi kat aku cam mane? "
"yang lain kan ada"
"mana kau tau,semua kat khemah kite ni pun masih tidur..jomlah, kalau kau tak ikut, aku merajuk sebulan dengan kau" ugut Els.
"yelah2, kau pergi sana dululah nanti aku ikut. Nak ke tandas jap" Nana bangun tanpa membuka mata.
"betul ni? ""ye" Dengan itu Els pun keluar dari khemah berjalan ke sungai. Ada beberapa orang yang berjalan di luar. Sejuk suasana pagi tu. Sedang dia berjalan ke arah sungai, Els melihat Sir Emir duduk berseorang di salah satu podok tepi sungai.
'Yes, chance ni. '
Kaki dilajukan berjalan ke arah Sir Emir.
"Morning Sir, boleh saya duduk? " sapa Els
"hm, morning" Sir Emir senyum mengangguk membenarkan Els duduk.
" awal Sir bangun, Sir nak tengok sunrise jugak ke? " Els memulakan berbicara sebaik sahaja duduk.
" Just a morning person bolehlah enjoy sunrise sekali. Kamu sorang je ke? ""haah"
'sejuknyer.. ' els menggosok lenganmya. Walaupun memakai sweater,masih terasa kesejukan di pagi hari.
" Sir nak coffee tak?saya nak buat coffee kalau sir nak saya boleh buatkan sekali"
"hm,bolehlah"
Els berlalu meninggalkan Sir Emir ke khemahnya dengan perasaan gembira dapat mrmbuat coffee untuk crush. Terlihat Nana berjalan ke arahnya lalu ditariknya Nana masuk ke khemah balik.
"kenapa kau tarik aku masuk balik ni, kata nak aku teman" tanya Nana dengan muka blur dengan kelakuan Els.
" kau keluar nantilah. Tak payah teman aku. Aku sedang menjalankan misi ngorat crush" kata Nana sambil menuang air botol ke water heater.
Nasib ada sedikit air panas di situ jadi tak lamalah dia masak air. Mungkin yang lain dah guna sebelum dia fikirnya.
" kurang asam. Dah ade crush aku kau tolak tepi. Payah tau aku bangun pagi2 macamni.Disebabkan kau aku gagahkan juga. " kata Nana yang tidak berpuas dengan Els.
" Alah Nana. Kau pun tau kan sangat rare untuk aku ada masa berdua dengan Sir Emir. " tambah Els. Tangannya masih sibuk membancuh coffee untuknya dan Sir Emir.
" macam ni. Aku akan tunaikan satu permintaan kau. Cakap kau nak ape?"
"hmph, senang2 je""kau nak ke tak ni? "
" aku nak conflakes madu yang mummy kau buat hujung tahun lepas" orang bagi kenalah guna sepenuhnya.
"deal, nanti aku request kat mummy aku,wish me luck Nana"
"ye, goodluck" Els keluar membawa 2 cawan berisi coffee. Sesampai di pondok,dia menyuakan salah satu cawan kepada Sir Emir.
"Nah Sir" dalam hati dia teruja sangat dapat membuat coffee untuk cinta hati.
"thank you, here" Sir Emir menolak beg kertas kecil di atas meja kepada Els. Memang dari tadi Els tertanya akan kewujudan beg kertas itu sebab mula tadi takde pulak Els tengok.
"apa ni Sir?" Dia membelek beg kertas tanpa tulisan apa2 tu.
" tu hadiah yang sir janjikan masa kamu top subjek English"
" lah yeke sir? Ingat Sir cakap suka2 je nak bagi hadiah. Lama saya tunggu hadiah takde pulak sir bagi. Saya buka ye Sir"
" hm,bukalah" els mengeluarkan benda di dalam beg kertas yang merupakan sebuah kotak. Dia membuka kotak tersebut.
"camera? Camera bukan mahal ke Sir" Els sedikit terkejut dengan hadiah yang diberikan oleh Sir Emir walaupun suka. Taulah Sir Emir tu kaya dari segi penampilannya. Kalau dia bagi untuk orang tersayang memang bukan ape2, tapi untuk seorang student tak ke over? Overthinking Els jadinya.
'aik? dia suka aku ke?memang aku special untuk dialah sebenarnya kan'
" takdelah, Sir ingat masa muda macam kamu semua kenalah tangkap banyak2 memori,nanti dah tua boleh tengok balik. "
"oh... kalau macam tu saya nak rasmikan kamera ni dengan Sir boleh? "
"up to you, dah kamu punya"
"okay" Dengan itu, gambar mereka berdua menjadi penghuni pertama kamera Els dari Sir Emir. Gambar yang membawa memori betapa mekarnya cinta Els kepada Sir Emir tika itu. Sehabis sunrise mereka pun berlalu ke khemah masing-masing. Nasib Elslah takde yang kacau daun masa dia berduaan dengan Sir Emir.
" Dah2 lah tu senyum2 macam kerang busuk. Nanti orang yang tak tau ingat kau kena something dekat sini." ejek Nana yang tercegat depan pintu khemah. Mereka masuk ke dalam khemah sama2."hi hi"
"dia ketawa pulak dah"
"kenape Els ni Nana. Macam lain je aku tengok" tanya wawa yang pelik dengan kelakuan Els yang masuk saje terus ketawa. Dia dan Intan dah pun bangun sebab nak pergi hotspring.
"korang tanyelah sendiri"
"kau kenape ni Els? Kau jangan buat kitorang takut. " kata Intan. Nana hanya berpeluk tubuh melihat 2 orang kawannya dengan muka blur dan sorang lagi tak henti senyum.
"korang tau tak tadi.. Aku spend sunrise dengan Sir Emir berduaan je, hi hi" Els melompat ke katil Intan lalu bergolek di situ sambil memeluk beg kertas.
"lepastu kan, dia bagi aku hadiah kamera untuk aku top English,lepastu kita bergambar sama2."sambung Els sambil meniarap lalu bergolek lagi sambil ketawa. Mereka bertiga membuat muka sesama sendiri.
"untunglah dia..dapat hadiah dari crush" seloroh Intan.
"hi hi, untung sangat2"
"dah2.ni kau tengok apa aku tangkap ni. " Nana membuka handphone lalu menunjukan gambar yang diambilnya tadi iaitu gambar Els dengan Sir Emir.
"Cantik, send kat aku nanti tau"pinta Els."kau ingat, kerja lebih ni aku nak conflakes sebalang tau"
"yelah2"
"aku pun nak juga Els" "aku pun" kata Wawa dan Nana.
"korang mintaklah dekat Nana nanti"
"hmph" Nana memalingkan muka.
"kalau ada lebih aku bagi korang"
YOU ARE READING
Dia Untukku (that smile..)
RomanceSynopsis will come later if i can think of a decent one. ---------------------------------------------------------------- Try bacalah dulu 🥺 kalau suka boleh share 🤗🤗 by : mimpicha Fun fact : masa nak buat sinopsis, I ended up making a chapter s...