Eskiye odaklanmak çoğu zaman insanı hüzünlendiren birşey derler. Herkes unutmak ister. Eski kötü anları unutmak veya silmek isterler. Bununla ilgili bir film vardı. Film bir çift aralarındaki bir sorundan sonra kız o adamla alakalı herşeyi siliyor. Ve bunu bir yer yapıyor. Bu yer baya popüler ve ayrılmalar nedense hep önemli günlere yakın oluyordu. Mesela sevgiler gününden önce herkes ayrılmaya başlıyor. Ve o silme yerine akın gelenler oluyor. Ve o kadın anıları siliyor. Ve erkek bunu öğreniyor. Sonra erkek de sildirmeye gidiyor. Ve bu silme işlemi başlayınca adam başta o anılara ışınlanıyor. Ve başta senden kurtuluyorum diyor. Ama sonrasında hayır olmasın diye kızla birlikte başka anılarda saklanmaya çalışıyor. İşte bu yüzden eski zamanda kalmayın. Ama eski anılar güzeldir. Ve onlarla mutlu olduğun gün işte o zaman herşey yola girmiştir. Eski hayattan bir zarar kalmadı artık. Artık sizin yeni sorunlarınız ve size sadece yeni seyler insanlar zarar verebilir. Hayatın her değişiminden sonra size veren illa birşey olacak. Ama en eski daha değişmeden önce kalan bir yaran yok. Ve yeni yarayı saracak. Gülüşün ve eski yarandan kalma ve baksana artık yarayı kapatıyor. Yaraları unutmak yerine yaranın üstünü kapatın ve iylestirin. Unutunca birgün o yaranın üstüne düştüğünde yine canın acıyacak. Bu yüzden yapılması gereken o yerleri görünce mutlu olmak baksana düzelmiş yara diyebilmektir. İşte bu evreye geldiğinizde hayat sizin daha kolay olacaktır. Çünkü herşeyle savaşacak güce sahipsiniz. Ama hepsiyle aynı anda savaşacak güçte değilsiniz. Hepsiyle tek tek savaşın. Çünkü: hepsi size büyük bir sorun yaratır. Ve bunlara karşı alacak. Bir cevap bulamazsınız. Çünkü bı tanesi a ise öbürü b dir. Ama sizin bir şık işaretleme hakkınız olduğu için ortalıkta daha büyük bir sorun çıkacak. Ondan tek soruna odaklanıp onun cevabını bulduktan sonra öbür sorunlara geçebilirsiniz. Ve bunu daha iyi anlamanız için bir hikaye anlatıcam. Hikâyenin kahramanı olan furkan üniversitenin ilk senin sonlarındaydı. Ve final sınavları onların yanında da arkadaşlık sorunları ve benzeri birkaç sorunu daha vardı. Bunların hepsiyle uğraşmayı denese de başaramadı. Sonra hepsini teker ele aldı. Ve hepsini kafasından tüm ayrıntılarıyla geçirdi. Ve hepsi mantıklı birşey bulmaya çalıştı. Ama yine olmadı. Çünkü bir olayı sonuça bağlamadan başka soruya geçiyordu. Bu da bir sorundu. Yine herşey birbirine giriyor. Ve sorunlar daha çok büyüyordu. Ve böyle devam ederse sınavı günü yaklaştığında sorunlarına kafası takıldığından sorunları daha çok olacaktı. Ve sırasıyla sorunlara göz gezdirdi. İlk önce arkadaşlarıyla alakalı tüm herşeye çözüm buldu. Ve ondan sonra pişmanlık duyduğu anılara döndü. Ve onların çözüm cevabı şuydu. A yı değilde B yi seçmiş olsaydık bile yine de başka bir acı olacaktı. Ondan yaşadığı herşeyin iyi tarafını görüp mutlu olmaya başladı. Herşeyin cevabını buldu, sandı. Ama bir sorun daha vardı. Zaman sorunu vardı. Her zaman ya geçmişe odaklı yada geleceğe odaklı bir hayat sürdürmek bir sorun yaratıyor. Ondan şuan ve şu saniye ye odaklanmanız lazım. Ama bunu başaramıyoruz. Ama bunu başardığında gerçek mutluluğu bulmuş oluyorsunuz. Ve işte o mutluluğu tatmaya başladıktan yeni oluşan sorunlara fazla baş yormadan cevaplar bulacaksınız. Ve bir sorun çıkar diyede strese girmeyin ki bu mutluluğu kaybetmeyin. Ve artık yanınızdaki insanlar sizden bu mutluluk nereden geliyor diye araştırmaya ve kurcalayacaklar buna izin vermeyin. İşte bu yüzden yalnızlık iyidir. Çünkü bazıları benim arkadaşlarım öyle merak etmez falan diyeceksiniz ama sorun şu onlara sadece bu olayı anlattınız. Ve herşey değişecek. Çünkü güzel şeyler birileriyle paylaşırsa o kadar çabuk bir sorun çıkar. O mutluluğunuzu güvene almazsanız. Birilerin o içteki mutluluğa dokunmasına izin verirseniz. İşte birşeyle çok ugraşınca bozulduğu gibi o mutlulukta bozulur. Herkesle mutluluğunu paylaşmak istiyorsun. Ama önce o mutluluk sebebinin etrafına bir koruma çek. Ve sonrasında anlatmak istiyorsan yine anlat. Ama önce ona koruyucu alan yaratmayı unutma.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalnız Yaşam 2
Teen FictionYalnızlık yaşamanız gereken birşeydir yalnızlıktan kaçmayın iyi gelecek size