12.bölüm: yalnızlık bir ödüldür.

1 0 0
                                    

Bu kitabın bazı bölümde dediğim gibi yalnız kalırsan değişirsin. Yalnız kalırsan güçlenirsin. Ve bu hayat güçsüz insanlar için hiç iyi bir yer değil. Güçsüz olursanız bu hayat sizi çok üzer. Size arkadaşlarınızdan kopup yalnız kalın demiyorum. Bu hayatta erken bir ölüm yaşamazsanız. Elinde sonunda o yalnızlığı yaşayacaksınız. Ve hayat sizi o yalnızlıkta sizi zararlar verecek. İnsanları kıskanacaksın. Sonra bu duygu hakkında düşüncelere dalacaksın. Çünkü sen yalnızsın. Kendinden başka biri yok. Ondan kendini düşünmelisin. Zaten tüm hayat yapmamız gereken şey kendimizi düşünmek. Ama saçma sapan şeyler düşündük. Ondan yalnızlık mutluluğa gidenbie yolun en büyük adımıdır. Şimdi diyeceksiniz. Ben yalnız olmadan arkadaşlarımla mutluyum. O mutluluk bir sorun sayesinde bitecek. Ama daha önce uzun bir süre yalnız kalmadıysanız. Hayatınızda insanlar varkende kendinizi güçlendirebilirsiniz. Ama bunun yine kendinize özel zaman ayırmanız lazım. Yalnız kalıp düşünmeniz lazım. Ve kendinizin hakkında düşünmeye ben napıyorum bu hayatta diye. Evet bu hayatın bir yerinde boşluğa düşebilirsiniz. Ama sorun yok o boşlukları doldurmak sizin elinizde ve hayatınızın sorunu erken fark ettiniz. Bu çok iyi haberdir. Hayaliniz yoksa bu dünya yaşanacak bir yer değildir. Hayaliniz yok diye size hayatınızı bitirin demiyorum. Hayal kurun. Sonra o hayal değerlendirin. Olma şansı varsa. O hayali gerçekleştirmek için çalışın. Ve bu yolda ilerlerken önünüze engel çıkmasına izin vermeyin. Çünkü bir engel bile herşeyi degiştirebilir. Ve hayalinizden kopmak istemezsiniz dimi? O engel size iyi bir yardım olarak gelebilir ama degil. Zaten engeller iyi olamaz. Tek amaçları sizi düşürmek veya yavaşlatmaktır. Bu engelleri geçmek yada onlara takılmak sizin elinizde. Ama o engel beni mutlu ediyor dersen. Sana şunu derim. Sonsuz mutluluk için savaşmak yoksa bir anlık mutluluk  için sonsuz mutluluğu bırakmak mı? İlerde pişman olursun. Ve bu pişmanlıgını o sana anlık mutluluk veren engelden çıkarırsın. O da artık sana mutluluk vermez. Ve dımdızlak ortada kalırsın. Seni bıraktığı yerde ağlarsın. Keşke o engele takılmasaydım dersin. Ama zaman zaten geçmiştir. Yapacak tek şey ayağa kalkıp o hayal için savaşmaktır. Bazı insanlarda o düştüğü engel ile hayal kurup yolda gitmeye çalışıyorlar. Ama bilmiyorlar ki. O engel bir kere giderse eskisi gibi o seni mutlu etmiyecek. Çünkü o engel senden korktu. Ona verdiğin onu bitirdi. Ve çogu zaman sana karşı farklı birisi olur. Neden böylesin derseniz çevap olarak bunu siz yaptınız derler. Evet aslında size karşı değil neye bilirlerdi. Siz onu üzdünüz ve onun da kendisini koruması gerekiyor. O engel ne kadar sizi sevse de kendisinin mutlu olması lazım. Bu yüzden kendini degiştirir. Yoksa kendinin üzülmesi devam edebilirdi. Furkanın da hayalleri vardı. Ve bu hayaller için ugraşıyordu. Ama önüne engeller çıktı. Bir uygulamadan arkadaş edinmeye başlamıştı. Ve hayali olan yazarlık hakkında hiçbir şey yapmıyordu. Tüm gün o tanıştıgı arkadaşlarla ilgileniyordu. Aslında böyle şeyler başında çok güzel hissettirirler. Ama sonrasında her şey degişti. Elin sonunda böyle dostluklar bozulur. Ama furkanın onlar ile olan dostlukları kısa mı uzun mu bilmem. Ama oldukça zararlı bir zaman geçirdi. O engele yakalandığında bir yazı yazmiştı. O da biri istediği için yoksa sadece mesaj yazıyordu. Ve o kadar boşluga düşmüştü ki ölmek istemişti. Çünkü bu hayatta kalma amacı yoktu. Sonra okul bir kız gördü. Sınav haftasıydı. Ve sınavlar farklı sınıfta ve farklı sınıflarda olurdu. İlk gün matematik sınavı vardı. Furkan çalışma kağıtlarını alıp sınav olacagı sınıfa gitti. Sonrasında sınavı bitirdi. Kağıdını verdi. Ama daha zile çok vardı. Furkan orta sıranın arkalarında oturuyordu. Şöyle soldan sağa bakarken onu gördü. Yüzü gözü herşeyi ile ona orda aşık oldu. İlk görüşte aşka hep inanırdı. O kadar aşık olmuştu ki. O ananaslı kalemliği bile çok güzel gözüküyordu. Zaten güzel birşeydi. Ama aşık olunca onunla olan herşeyi bir farklı görüyordun. Aşk sen ne kadar büyük bir şeysin ki. O nefret ettiği türde herşeyi sevdirirsin. Furkan'ı o engel bataklığındayken bu kız yazmaya itmişti. Nasıl mı? Bişeyler yazmayı sevdiği için ona mektup yazdı. Sonraki gün bu mektubu birisi sayesinde ona ulaştırdı. Ama o günlerde kızdan bir çevap gelmedi. Ve ikinci bir mektup yazıldı. Pes etmek yoktu. İkinci mektupta verildi. Kızda buna karşılık red mektubu yazdı. Tam red mektubu olmasada o anlamda bir mektuptu. Ve o günden sonra çok degişti. Artık önemsiz insanlar için o kadar çok çabalamıyor. Ve insanlar için üzülmüyor bile. Artık çok farklı biri oldu. Hayalleri için çalışması lazımdı. Yoksa böyle giderse o engelde pes edip ağlayacaktı. O mektuptan sonra furkan kolayca bitirmişti ki. Aslında hiç kolay olmamıştı. Basketbol oynardı. Arkadaşlarıyla sahadan çıkarken bir bildirim gelmişti. Bir kız furkana yazmıştı. Ve yazan kız o okulda aşık olduğu kişiydi. Ve uygulamada mesaj yoktu. Ama bilidirim gelmişti. Furkan hemen olmasada eve varınca yazdı. Ve gerçekten o kızdı. Ve furkana mesaj atmıştı. Çok mutlu olmuştu. Demek ki kızı hiç unutamamıştı. Ona akşam tekrar tekrar aşık oldu. Ama sonrası bildiğiniz gibi olmadı. Ama furkan o engelden kurtuldu. Size arkadaş yapmayın demiyorum. Sizi hayalinizden mahrum bırakacak bir arkadaş yapmayın diyorum. Bu hayatta hep öncelik hep kendi hayatınız olmalıdır. O engel de benim hayatım için iyi bir yanı vardı. Ama kısa süreliydi. Hayali olmayan şeyler sonsuz mutluluk vermez. Bide bu insanlar üstünden hayal kurmayın. Düşünme sistemine sahipler ne kadar sizi sevselerse bile onlarında kendi hayatları var. Ve o hayatın düşünürken size çok zarar verebilirler. Bu hayaller kendinizle alakalı olsun. Evlenip olsun gibi hayal kur. Ama hayalinr bir isimli birisiyle evlenecem deme. Bir şeyi çok şartlarsan sana o noktadan zarar verirler. O yüzden bir ismi olmayan şeyleri hayal edin. Siz anladınız beni. Ama bir engelde takıldınız. Ve birine aşık oldunuz. Gidin deneyin ama hayal içinde devam edin. Çünkü o aşık olduğunuz kişi engelden çıkarıp belki hızlandırır. Bazı şeyler denemeden belli olmazmış. Sonra pişman olmayın. Ve pişmanlık gibi şeyler bu hayal yolunu uzatabilir ondan duygularınızdan herzaman hayallerinizi koruyun.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 29 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Yalnız Yaşam 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin