Bölüm başlığı kafada çok soru soruşturmuş olabilir. Bölümü okudukça daha iyi anlayacaksınız. ilk önce ayrılıklar zordur. Herkes bunda aynı fikirdedir. Ne kadar bitmesini istesen bile biten herşeyden üzülmek zorunda kalırsınız. Oh bitti dersin ama elinde sonunda o oh dan daha çok üzülürsün. O zaman Furkan'ın hikayesine geçebiliriz. Furkan üniversite öğrencisiydi. Ve bölümünde tanıştığı arkadaş grubuyla fazla iyi bir arkadaşlığı olmasada arkadaşları vardı. Ne kadar arkadaş istemezseniz de üniversite arkadaşlık şart gibi ödevler sınavlar yada derslerle ilgili şeyler belki de sizin yerinize imza atmaları falan gibi şeylere ihtiyacınız olacak. Ondan bir arkadaş bulunmak iyidir. Zorla o grupta olsanız bile bir değişik hissediyordunuz. Üniversite olduğu her gün onlarlasanız birlikte eğleniyorsunuz. Muhabbet ediyorsunuz birlikte zaman geçiyorsunuz, gibi benzer şeyler aklınızı manipüle ediyor. Sanki onların yanında mutlu zannediyor. Ama aslında mutlu değilsin. Sadece farklı yapılan şeylerin böyle mutluluk hastalığı var. Sonra o okulun son günü gelir. Ve hiç kimse bu ortamdan ayrılmak istemez. Ama bazıları furkan gibi bitsin der. Ama bilmedikleri birşey var. O manipüle olan beyinleri bu adamın eski haline döndüğünü görünce direk üzgünlük baskın olmaya başladı. Ama anlamıyordu. Ben onları sevmiyorum ki onlardan ayrılınca neden üzülüyorum ki diyordu. Kendi kendine bunun hesabını soruyordu. Aslında iyi insanlardır. Ama nedense furkana göre değildi. O üniversite arkadaşlıkları ona biraz yanlış gibi geliyordu. Üniversitede herkesin bir arkadaş grubu vardı. Herkes mutluydu. Oraya gidip oturup dertleşiyorlardı. Ve sonrasında baya mutlu duruyorlardı furkan da buna benzer arkadaşlar istemişti. Ama bulamadı. Aslında gruptaki herkes mutluydu. Ama furkansa hiç ama hiç mutlu olamıyordu. Sadece rol yapıyordu. Evet gülüyordu. Ama arkadaşlarıyla konuştukları muhabbet hep aynıydı. Arada bir farklı oluyordu. Ozaman güzel geçiyordu. Ama çoğu zamansa o konuştuklarını duymamak istiyordu. Ama bunu yapamıyordu. Arkadaşlığını bir kere bitirmişti. Ama bazı şeylerin farkına vararak onlarla okulun sonuna kadar arkadaş olmak zorunda okulundan hala arkadaş ise şunu bilin. Onlar değişti. Yada furkan bu dediklerini yine yapamadı. Ve hayatına herkesi kırmaktan korkarak devam etti. İnsanlara karşı çok iyi bir yanı bu yanı insanlar ona karşı ne kadar kötü davranırsa davransın. Bir seviyeye kadar hiçbir şey yapmazdı. Aslında o seviyede bile maks yaptığı şeyler bile çok düşük seviye kötülüktü. Arkadaşlar birbirleri hakkında birşeyler bilir. Ve sevmediği ve hiç hoşlanmadığı şeyleri yapmazlar ise gerçek dostluk budur. Bazıları aynı fikirde olmayabilir. Ama dostunuz empatinin veya insanın mutlu olması gereken bir canlı olması gereken biri olduğunu biliyorsa ve sizi sinir etmekten mutlu olmuyorsa gerçek arkadaşlık iyi geçinmek ve aynı şeylere gülmek lazım birinizi üzen birinizin güldüğü şakaları düşmanlarınızda yapar. Arkadaşlığın tek fark ismi olmamalı yaptığı hareketler seni mutlu etmesi yanında olması seni anlaması gerekmektedir. Hadi seni anlamıyor ise senin keyfini yerine getirecek şeyler yapmalıdır. Bu anlattığım tür insan arkadaşlıklarına girersek. Kadınlar erkeklerden daha iyi arkadaştır. Bir tanım ortaya çıkıyor. Ve bu bence doğru iki kızın yüzde çoğunlukla birbirlerini üzerek yaptığı bir şaka bulmanız zordur. Ama erkeklere geldiğimizde ise bunu yoldan geçerken 5 kişiye sorsak hepsi şöyle der: Evet arkadaşlarım benimle dalga geçerek espri yaparak güldürürler der. Ve bazıları sonuna şu cümleyi de ekler. Ya gerçek arkadaşlık birbirine dalga geçip alınmamak değil midir? Hayır arkadaşlık değil bu düşmanlıktır. Evet arkadaşlarımızdan canımızı üzen şeylerde duymamız gerekir ama bunlar bizim dalga geçmek. Yada kanka bu kız senle tencere kapak olursunuz yakıştırmalarını da bırakın. Çünkü bundan hoşlanmıyorlar. Ve neden ikiniz olmaz. Sebebini de size anlatmak zorunda değiliz. Ben evlenmek yada sevgili istemiyorsam. Bu niye size dert miş. Gibi bana birini ayarlamaya çalışıyorsunuz ki. Biraz empati ya o tencere kapak diyenlere aynı şeyi yapınca sizde yapmayın. Ozaman noldu üzüldün mü? Bana yapılınca komikti. Şimdi güldürmedi mi? Ondan bazı erkeklerin erkek arkadaşları yok. Kız arkadaşları ve bu tür insanlara erkekler kötü kelimeler takıyorlar. Aslında o beyinlerinde o erkeklerin dalga geçmeden gerçek arkadaş olmaz diye yonutukları yer onları kıskanıyor. Keşke iyi arkadaşlarım olsa diyorlar. Ama şimdi o erkeklerden biri bu kitabı okursa hayır yok öyle birşey diyebilir. Sana şunu diyim sen öyle inan tamam mı. Belki birgün anlarsın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalnız Yaşam 2
Teen FictionYalnızlık yaşamanız gereken birşeydir yalnızlıktan kaçmayın iyi gelecek size