Setahun berlalu..
Nawra melangkah masuk kedalam rumah bersama senyuman yang menghiasi wajahnya. Nadhif yang berada disofa terus bangun dari duduknya lalu mendekati Nawra.
"Berapa results?" Soal Nadhif teruja walhal yang mendapat results Nawra bukan dirinya.
"9A!!" Balas Nawra sambil melompat. Nadhif tersenyum suka sebelum bersuara "congrats Nawra!!" Ucap Nadhif.
"Dekat aku taknak wish?" Sinis Naufall menyoal sepupunya. Dia elok berdiri dibelakang Nawra namun sepupunya tidak pandang dirinya. Nadhif menoleh sebelum tersengih.
"Results?"
"Same. 9A," balas Naufall sepatah. "Congratulations baby," ucap Nadhif seraya memeluk erat tubuh sepupu kesayangannya itu.
"Oi lahanat. Kau jangan ajak aku bengkoklah!!" Marah Naufall seraya menolak kuat tubuh Nadhif.
"Taknak!!" Balas Nadhif.
"Ishh kau pergilah gay dengan Yir," arah Naufall membuatkan Sayyir yang sedang minum air sambil menonton televisyen memandang kearahnya. "Bangang!!" Jari tengahnya diangkat tinggi.
"Aip Yir, sekolah agama kan. Tak baik!!" Celah Ziyad yang baru muncul dari dapur. Sayyir bangun dari duduknya lalu terus melangkah masuk kedalam bilik. Sempat matanya mengerling jam dinding yang menunjukkan pukul 3 petang.
Dia perlu kemas barang untuk balik keasrama petang nanti.
Ziyad melangkah mendekati Nadhif lalu menarik jejaka itu. "Jom gay dengan ak- aduh!!"
"Pala otak gay dengan kau. Pergilah. Kacau je," Naufall berjalan menaikki tangga lalu biliknya dituju.
Nawra menggelengkan kepalanya perlahan lalu turut melangkah masuk kedalam bilik.
NURALSYA membawa langkah masuk kedalam rumah dengan wajah memerah. Baru saja ingin melangkah naik kebilik, langkah mati apabila namanya dipanggil.
"Results?" Soal Puan Sarah yang berada diruang tamu bersama Encik Ilham, Shahril Iliayz dan Sophia Ileana. Nuralsya menghadiahkan senyuman nipis seraya menghulurkan sijil yang berada ditangannya kepada Puan Sarah.
"6A je? Memang malukan keluarga lah!!" Encik Ilham bangun dari duduknya. Tali pinggang yang dipakainya dibuka sebelum mula melibas gadis itu.
"Ayah!! Sakit!!" meraung kesakitan dibuatnya. Encik Ilham hanya menghiraukan raungan itu. Dia mencengkam kuat rambut gadis itu sebelum melepaskan tamparan kuat dipipi kanan Nuralsya.
"A-ayah," sebut Nuralsya cuba memberhentikan tindakan ayah angkatnya. "Aku nak jawab apa kalau orang tanya, huh?!!" Sekali lagi pipi gadis itu ditampar.
Dia mencengkam rambut Nuralsya semakin kuat. "Kau memang bawa malang!!" Encik Ilham mengheret anak angkatnya sebelum dilemparkan keluar dari rumah itu.
Dia menunduk sedikit badannya lalu membisik sesuatu "kau keluar cari kerja!! Selagi tak dapat kerja, jangan balik!!"
Bom!!
Pintu dihempas kuat membuatkan bahu Nuralsya terhinjut sedikit akibat terkejut. Nuralsya bangun dari duduknya lalu menyarungkan selipar miliknya sebelum melangkah keluar dari kawasan itu.
YOU ARE READING
𝐂𝐄𝐎'𝐒: 𝐇𝐈𝐒 𝐏𝐑𝐈𝐍𝐂𝐄𝐒𝐒 | 𝐂
Romance•𝒮ℯ𝓇𝒾ℯ𝓈 𝒯𝒽𝓇ℯℯ• ˢᵖⁱⁿ ᵒᶠᶠ ᶜᵉⁿᵈᵃⁿᵃ ᵃʳⁱˢˢᵃ ᵐⁱˡⁱᵏ ⁿᵃᵘᶠᵃˡˡ ⁱʳᶠᵃᵉˡˡ [Under N.I series] Nᴀᴅʜɪғ Iʀsʏᴀᴅ × Nᴜʀᴀʟsʏᴀ Mᴀᴅᴇᴇɴᴀʜ (𝐷𝑖𝑔𝑎𝑙𝑎𝑘𝑘𝑎𝑛 𝑚𝑒𝑚𝑏𝑎𝑐𝑎 𝐺𝑎𝑑𝑖𝑠 𝑃𝑖𝑛𝑗𝑎𝑚𝑎𝑛 𝑇𝑢ℎ𝑎𝑛 𝑡𝑒𝑟𝑙𝑒𝑏𝑖ℎ 𝑑𝑎ℎ𝑢𝑙𝑢 𝑏𝑎𝑔𝑖 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑔𝑒𝑙�...