Bismillahirrahmanirrahim
{16.BÖLÜM}
Nazenin, giden adamın arkasında öylece kala kalmıştı.
İmam mı demişti o? Bildiğimiz imam! Hani şu nikah kıyanından...
Genç kız tutunacak yer arayıp sandalyeye kendini bıraktığında göğsü heyecanla inip kalkıyor ve duyduklarını sindirmeye çalışıyordu. Tam o esnada mutfağa dalan görümcesi açtığı ağzını kapatıp kaşlarını çatarken kıza doğru yaklaştı. Burada ne olmuştu ve abisi neredeydi? Anlayamadı.
"Kuzen? Abim nerede? Sen iyi misin? Kız! Anneannemler soruyor sizi. Nazenin!"
Nazenin isminin seslenilmesiyle dünyaya geri dönmüş gibi baktı genç kıza. Lakin kafası hala nişanlısındaydı. Bu yüzden ağzından çıkan ilk şey "Ali... O, imam bulacağını söyledi Fatmanur! Akşam için hazır ol, dedi! Ne yapacağım ben? Bizimkilere ne diyeceğiz?! Bu ne yangından mal kaçırır gibi, demeyecekler mi, hı? Of Ali Haydar, of!"
"Ne?! Sen ciddi misin Nazen? Abime helal olsun valla! Sizi koruyacağım, dedi ve harfiyen uyguluyor bütün adımları. Allah'ım bize de şöyle..." deyip hayallere dalan Fatmanur'u cimcikleyerek uyardı Nazenin.
"Ah! Kızım ne yapıyorsun be!"
"Sus Fatmanur! Zaten canım burnumda. Biraz gerçekçi ol, dalga geçmeden dinle insanı ya! Bak tamam, biz her şeyin farkındayız. Ne kadar hızlı o kadar iyi... Evet biliyoruz ama dışarıdaki hiç kimse bilmiyor! Hadi aileyi hallettik diyelim. Mahallede ne dedikodular dönecek haberin var mı? Annemin başının öne eğilmesini kaldıramam ben. Hoş, şimdiden dönüyor ama..." deyip yılgın bir ifadeyle sustu neden sonra Nazenin.
Ondan lafı devralan kuzeni ise öyle düşünmüyor gibiydi.
"Ay aman kuzen ya! Milletin ağzı torba mı büzesin? Ne yaparsan yap konuşacaklar onlar, takma. Hem abim diye demiyorum, herkesin haddini bir güzel bildirir sen yorma o güzel kafanı. Ben en iyisi bahçedekilere akşamı haber edeyim de şoka gireceklerse hep birlikte girip çıksınlar değil mi ama? Zaten bu gidişle de siz bir aya kalmaz evlenirsiniz, demedi deme!" deyip gülerek çıktı mutfaktan.
Abisinin Nazenin'e karşı bir şeyler hissedip hissetmediğinden emin olamıyordu genç kız. Şimdi her şey havada gibi görünse de zamanla oturacağını bildiğinden ikisine de bu konuda seve seve yardımcı olmayı planlıyordu bu süreçte.
"Hey! Güzel ve geniş ailem bir buraya bakın!" Bütün yüzler teker teker kıza döndüğünde bombayı bahçeye atıp içeri kaçmıştı.
"Akşam abimle Nazenin'in dini nikahı olacak. Hepiniz yine burada toplanıyorsunuz. Is it okay?"
|•|•|•|•|•|•|•|•|
"Başkanım, bir kaç haftaya düğünü yapacağız. Biliyorum, biliyorum. Ama anca bu kadar hızlandırabildim. Ne? Ciddi misiniz?! Demek öyle, tamam ben halledeceğim inşaAllah. En kısa sürede bu sırrı çözüp yapabileceklerimi ispat edeceğimden şüpheniz olmasın."
Ali Haydar telefonu kapattıktan sonra çıktı dükkandan. Bu iş giderek karmaşık bir hal almaya başlamıştı. Nazenin'le evlenirse her şey daha kolay olacak mı sanmıştı? Tabii ki asla. Bu İngilizler nasıl devletine bağlı olur, unutmuştu. Aslında unutmaktan ziyade, aklı şu sıralar Nazenin'le dolu olduğu için gerçek görevini bir an göz ardı etmişti. Fakat bundan sonra daha dikkatli ve hızlı olmalıydı. Dayısından kalan sır neyse, evlenip onu aramalıydı artık. Arayıp bulmalıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DÖNEMEÇ
ChickLitİstihbaratta gizli görevde olan Ali Haydar ve babasını aynı uğurda kaybetmiş Nazenin'in aile apartmanında geçen aksiyon dolu aşk hikayesi. Adam sır küpüydü, kadınsa sabır... Adamın sırrı kadının sabrına mağlup olmamalıydı. Fakat hayat bu ya; hep olm...