Heng membeli long black ice dan hot cappucino lalu meletakkan di atas meja.
Dia lalu duduk di sofa memerhatikan Freen yang termenung jauh."Freen..aku ada belikan long black ice untuk kau."Heng yang pelik tiba-tiba Freen muncul di Hotel Triton,San Francisco beberapa hari lepas.
"Aku masih tak faham kau datang sini sebab hal kerja atau kau lari dari seseorang sekarang ini."Heng cuba memancing jika Freen ingin berkongsi.
"Aku saja datang nak check apa masalah hotel ini."Freen cuba berbohong.Heng tersenyum dapat menembak apa yang berlaku.
"Tak mungkin saja-saja datang.Pasti kau bergaduh dengan Becky kan."Heng tahu jika Freen bukan jenis orang boleh berenggang lama dengan orang dia cinta.Ini sudah 5 hari dia di sini.
"Becky tahu tak kau dekat sini.Hal hotel aku masih dalam siasat."Heng yang bangun lalu mendekati Freen sambil menghulurkan air.
"Thanks ka.."balas Freen.
"Dekat sini aku dah check semua sekali sehingga ke pangkal kau cuba teka apa yang aku jumpa."Heng menyandarkan tubuhnya ke dinding.
"Kenapa....."Freen melihat Heng seperti mencari jawapan.
"Folk ....try hapuskan bukti kerja kotor dia.Orang yang kau tolong itu ada parasit dalam hotel ini."Heng menunjukkan kepada Freen bukti yang transaksi account Folk dan bukti gambar.
"Habis itu mana dia sekarang."Freen mengepalkan jarinya.
"Aku dah bawak dia ke balai polis atas kerja bodoh dia ini.Tapi paling aku tak sangka Heidi kenal dia."Heng menunjukkan gambar Folk dan Heidi yang berada di dalam kereta.
"Aku pasti ini semua mesti ada kena mengena dengan minah ini."Freen mencampakkan bukti yang ada di atas meja.
"Aku nak kau rombak balik jawatan orang atasan yang ada di sini.Kau buat penilaian KPI dari tahun lepas dan tahun ini.Mana-mana yang terlibat dengan Folk kau bagi notis 24jam dan aku akan beri pampasan 1 bulan."Freen sudah habis fikir.Heng yang mendengar agak terkejut dengan tindakan Freen.
"Tapi keuntungan syarikat akan terkesan jika ramai yang kena buang.Confirm media akan cari cerita pasal skandal ini."kata Heng.
"Aku tak nak simpan pengkhianat dalam bisnis aku."Freen mehanyak punggung ke sofa.
Heng sudah masak dengan perangai sepupunya ini.
"Hal di sini kau tak perlu risau biar aku yang settle kan.Masalah sekarang kau itu.Jangan gaduh lama."Heng berlalu meninggalkan.
........
SKIP
Freen bersiar-siar di sekitar bandar cuba mengambil angin selama dia di sini.Dia tidak telefon Becky atau Sherly secretarynya.Lalu dia memandang telefon dan mendali nombor Sherly.
"Hello.. Sherly ini saya lady boss."Freen dapat mendengar suara Sherly yang terkejut.
"Lady boss....bos mana bos pergi.Saya sampai mati akal sekarang ini.Khun Becky hari-hari datang ofis cari bos.Bapa mertua bos lagi,client semua.. Banyak lagi benda tak settle boss....."Sherly yang tiada tanda stop bila panik.
"Sherly...hey... Sherly dengar ini..." kata Freen
"Iya boss ..."Sherly menutup mulutnya
"2 hari lagi saya akan balik.Awak sediakan dokumen yang nak saya sign nanti.Jika wife saya tanya awak apa-apa katakan awk tak tahu."Freen tidak ingin Becky tahu dia ada di mana.
"Boss...bos tahu tak Khun Becky sangat sedih bila tak jumpa bos.Saya nampak dia asyik termenung je bila datang sini."Sherly dengan suara risau.
Freen hanya terdiam bila Sherly mengatakannya.Dia masih belum sedia untuk terbuka.
YOU ARE READING
YOU MY DEEP LOVE [FREENBECKY MALAY VERSION]
Romance🔞 Becky bukanlah tipe orang suka sesama jenis tetapi pemintaan orang tuanya terpaksa dia terima.Freen Sedaya upaya mengambil hati Becky agar menerima penyatuan ini. Apakah akan berlaku perkawinan aturan orang tua mereka? Tolong vote ye.