Pencarian

874 45 4
                                    

DERINGAN telefon bertalu-talu dari tadi tak di jawab, Freen membiarkan kerana itu dari mama.Freen tidak ingin mama mengikut urusannya kali ini.

Alex hanya memandang Freen dari depan memastikan bossnya dalam keadaan stabil.Freen yang lari dari hospital tadi tidak ingin orang lain mengetahui kemana keberadaannya.

"Bos... kenapa tak jawab telefon itu pasti dari Puan."Alex menegur Freen.

"Aku tak nak libatkan mama.Sekarang bukan masa yang sesuai.Kau sendiri tahu mama macamkan."

"Kau hantar orang bawa mama ke rumah papa....biar dia stay situ aku tak nak dia stay seorang.Bagitahu yang lain jaga rumah papa."Freen memberi arahan ke Alex.Alex mengikut tanpa banyak tanya.

Freen sandar tubuh di kerusi velfirenya.Masih mencari cara untuk cari Becky.Kepalanya mula buntu.

"Awak kat mana baby."Freen yang meletakkan tangan di kepalanya.Air mata mula keluar tetapi cepat-cepat di lap tidak ingin di lihat oleh orang lain.

"Boss...kita dah sampai."Alex memecahkan kesunyian Freen.Mereka sampai di suatu tempat tidak jauh dari bandar Bangkok.

"Jom...."Freen turun dan melangkah keluar dari perut kereta.

Di hadapannya ada beberapa orang yang jangan di luar.Freen hanya menunjukkan di sebalik blazer grey.Mereka memandang lalu membenarkan Freen masuk dengan orangnya.

Sampai di suatu bilik Freen duduk dan menunggu seseorang akan sampai.Alex yang memegang bag hitam berdiri di sebelah Freen dan yang lain ada di belakang Alex.

"Long time not see our sister."Suara yang lama Freen tidak dengar.

"Chet...aku perlu bantuan kau."Freen bangun lalu menuju ke orang bernama Chet yang sedang merokok.

"Kau perlukan bantuan apa."Chet tergelak.

"Aku tak percaya dekat sesiapa sekarang ini aku nak kau cari 2 orang ini."Freen mengeluarkan gambar Becky dan Folk.

"Ini isteri kau kan...dan ini...siapa?"Chet memegang kedua gambar itu meneliti wajah lelaki bernama Folk itu.

"My wife kena culik aku tak pasti dia ke pelakunya sebab aku dengar dia dari US dan balik ke sini.Dia budak aku dulu.Tapi dia ada buat kerja sial kat belakang aku.Aku nak dia hidup-hidup.Ini deposit habuan kau.Balance kau akan dapat bila settle."Freen menyuruh Alex letak di atas meja.

"Wow ..... We make business very interesting.."Chet cuba bersalam dengan Freen.

"Aku nak mereka dalam masa 36 jam atau business kau lingkup aku tarik balik lesen kau..Faham."Freen memberi amaran.

"Deal ...."Chet faham.Dia tidaklan pernah mengecewakan gadis ini.Mereka berjabat salam.

"Aku akan stay sini sampai budak-budak kau jumpa bangsat ini dengan wife aku."Freen duduk di kerusi Chet dan Chet tersenyum dengan sinis meninggalkan mereka di situ.

Freen duduk di situ.Rasa lama dia tidak datang ke sini.Membina empayar caranya tersendiri.Chet..dapat akses semua kerja yang dia usahakan selama ini walaupun kerja ilegal.

Freen sudah mula menunjukan true colour dirinya di sisi lain yang selama ini dia sorokkan.Lepas papi meninggal. Freen meneruskan kerja-kerja papi yang legal dan sebaliknya tanpa pengetahuan mama. Sampai dia balik dari oversea dan mengembangkan empayar yang ada sehingga 50 syarikatnya yang kini pelbagai sektor dia cemburi dan labur.Cuma 4 tahun kebelakangan ini dia mula cuci tangan dan fokus pada empayar  yang legal sehingga dia berkahwin dengan Becky.Dia ingin hidup tanpa ada ancaman tetapi kerja legal atau tak pasti akan ada musuh dalam selimut.

..................

SKIP

BECKY yang merasa dahaga cuba mencapai botol yang ada di sisi Seseorang masuk dan membawah sesuatu.Lelaki itu meletakkan makanan di atas meja dan dia mendekati Becky lalu membuka ikatan tangan dan kaki.

"Dalam ini ada baju dengan seluar dan makanan kau makan aku tak nak kau tengok kau pakai baju ini atau kau nak kena rogol baru tukar.Kau jangan berani keluar dari sini,Faham."senyuman lelaki amat mengerunkan dia beredar lalu meninggalkan Becky lagi.

Becky yang ketakutan memeluk dirinya lalu mencapai bag yang di letak atas meja itu.Becky cuba mengambil air lalu membuka dengan laju tekaknya sangat perut ketika ini.

Becky mengambil baju dan seluar yang di berikan dia mula menjadi tahanan kepada orang yang tidak di kenali.Becky tidak kenal sesiapa musuh Freen selama ini dan dia juga kurang ambil tahu mengenai hal syarikat Freen.Syarikat papa pun Freen cuma uruskan dari Nara Group jika ada sesuatu keperluan baru Freen datang ke ofis papa.Becky memarahi dirinya dia sendiri tidak cukup mengenal Freen setahun lebih ini.

"Baby I nak balik..."Becky hanya menahan tangisan agar tidak kedengaran.

"MACAM dengan dia?"Seseorang datang berpakaian rapi.

"Kau suruh aku buat kerja ni.Lepas itu kau..."Folk merampas kolar baju lelaki itu.

"Aku suruh bukan dengan percuma okay.Kalau kau tak nak dari awal kau dah tolak."Lelaki itu tersenyum sinis lalu melepaskan genggaman Folk.

"Aku lari dari sana bukan nak tambah lagi masalah aku kat sini.Tapi sebabkan  perempuan itu,aku jadi camni."Folk memandang lelaki itu dengan pandangan tak puas hati.

"Kau memang buat kerja tak pernah clean.Sebelum aku balik ke Thailand lagi aku dah ingatkan kau.Tapi sebab perangai tamak kau lagi kuat.Dan kau rosakkan semua aku dah plan.Sekarang jika kau tak boleh follow apa yang aku plan ini kau boleh pergi mati."Lelaki itu mengeluarkan senjata api dan di acu ke Folk, membuatkan Folk tergamam.

"Okay....fine.."Folk berundur beberapa langkah lalu meninggalkan lelaki itu.

Dan lelaki itu menyimpan kembali pistol itu.Tiba-tiba panggil masuk dan lelaki itu angkat.

"Hello...semua dalam kawalan.Tetapi I tak boleh jamin sebab Freen dah start suruh orang cari Becky.You tak payah nak arahkan I. You bila nak sampai sini."

"Wait...what ...kena tahan..Siapa Heng ke?Shit."Lelaki itu mengepal tangannya.

"Kita ikut plan asal.And you stay dulu sana."Lelaki itu melangkah meninggalkan bangunan usang itu.

Ada beberapa orang menjaga kawasan ini.Dia harus segera meninggalkan kerana ada sesuatu perlu dia lakukan.

Folk yang memandang lelaki itu beredar dan mengepalkan tangannya. Semua kacau....Freen pasti akan cari dia sampai lubang cacing.Dia kenal Freen bukan seperti gadis biasa.Risiko yang harus dia hadapi,tersempit antara terdesak dan dendam.

"Jaga perempuan itu jangan sampai dia terlepas."budak suruhan Folk mengangguk dan menjaga bilik yang di duduki oleh Becky.

................

SKIP

Sudah hari ke 3 Becky hilang dan Freen tiba-tiba tidak dapat di hubungi.Mr.Armstrong sangat risau dengan kedua anak dan menantunya hilang.

"Abang macam mana ini.Saya dah tak boleh pikir lagi apa yang perlu kita lakukan Freen pasti cari Becky di mana-mana lepas dia lari dari hospital semalam."Mrs.Armstrong dengan kegusaran yang tiada berpenghujung.

"Awak boleh diam tak.Saya pasti Freen selamat lagi pun Alex ada dengan dia.Jangan macam ini besan kita itu ada dekat sini.Dia pasti risau juga dengan anak-anak.Saya dah hubungi pihak polis masih tak ada berita lagi."Mr.Armstrong tertekan dengan situasi getir seperti ini.

Mrs.Nun mendengar perbualan suami isteri itu.Tetapi dia ada di sebalik tembok agar tidak terlihat oleh mereka.Hatinya sangat gundah dengan kehilangan anaknya.

"Freen mana kau pergi nak."Mrs.Nun berkata perlahan dan dia memegang dadanya yang terasa sakit.

[TBC]

YOU MY DEEP LOVE [FREENBECKY MALAY VERSION]Where stories live. Discover now