Pertemuan

1K 49 0
                                    

SEMINGGU .....

BECKY POV

Aku memandang keluar tingkap mengambil mood untuk berkerja.Papa memintanya untuk masuk ke ofis dan belajar mengambil alih syarikat Armstrong Holding.

Kejadian seminggu lalu juga tetap di ingatan.Wajah gadis yang di kenali sebagai 'Tom' terus bermain di minda.

"Kenapa perlu aku ingat dia.Itu hanyalah kesilapan."Becky mengeluh.

Tetapi dia mula rindu sentuhan gadis itu membuatkan dia terbuai seketika mengenangkan adegan mereka.Becky membuang jauh pikiran kotor itu.

"Shit...."

Tiba-tiba pintu di ketuk, Irin membuka pintu.

"Khun Becky ada appointment dengan Nara Group lepas waktu lunch.Sebab Mr. Armstrong nak Khun Becky handle." kata Irin.

"Bukan ke itu papa yang handle saya tak ada dokumen itu."Becky mula stress apabila Irin menghulurkan dokumen dari Nara Group untuk di semak.

Terpaksa juga dia ambil lalu menyuruh Irin keluar.

"Papa memang tak nak bagi muka dekat dia kali ini."Becky menyemak satu persatu isi dokumen.

Hampir 2 jam dia cuba memahami dan isi dokumen itu.Becky memandang jam di tangan lunch break dia mula mengemas dan menuju ke tempat makan yang dia sudah booking. Irin sudah memberitahu pihak Nara Group untuk berjumpa tempat yang di janjikan.

Sesampai di Candlewood Suites Hotel,Becky mengambil tempat untuk VVIP.Sambil menikmati hidangan Salmon butter milk dan wine anggur.

Secara tiba-tiba kunyahan salmon itu terhenti apabila dia melihat wajah yang persis dia kenal.

"Hai..."sapa si pemilik suara.

Becky ketika itu hampir tersedak dengan kedatangan wajah yang hampir seminggu dia tidak temui.Apa dia buat di sini.

"Wait...what are you doing here?"Becky memandang kanan kiri.Ini VVIP room right.Kenapa dia perlu muncul sekarang.

Gadis itu menghulur busnies card lalu di beri kepada Becky.What suprise.... Becky memandang card itu tertera Nara Group CEO Freen Sarocha. Nafasnya mula tersekat di sekala 5. Kecil dunia ini, benda yang dia tak di jangka.

"How suprise what I see you here  'Wanda'...Opss Becky Patricia Armstrong.You know how much I miss your ....."Freen tidak menghabiskan katanya.Hanya senyuman terukir.

Muka Becky terasa panas.Bahang sehingga keadaan sejuk tida dirasai.

FREEN POV

Muka di hadapan terpapar kemerahan yang tak dapat di bendung.Freen menghulurkan tangan tanda pengenal mereka.Becky menyambut huluran Freen .

Freen mencium jemari halus Becky.

Freen tergelak apabila Becky menarik kasar genggamnya.

"Lama saya mencari awak tapi tak sangka kita jumpa di sini.Mr Armstrong nak saya kerjasama dengan anak dia.Bomb...what I get."Freen duduk tanpa pamit.

Freen mengenakan black suit seperti dalam gambar

Freen mengenakan black suit seperti dalam gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Becky mengenakan pink dress dan blazer.

Suasana menjadi kekok untuk Becky tetapi tidak pada Freen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suasana menjadi kekok untuk Becky tetapi tidak pada Freen.Justeru dia gembira dapat berjumpa wajah yang hampir seminggu hilang dari pandangan.

Freen melihat elegan pemakaian Becky ketika ini.Membuatkan dia ingin menyentuh wajah gadis itu.Tetapi dia perlu menahan diri agar apa yang di rancang berjalan mulus.

Freen memesan pasta oglio seafood dan wine juga.

Beberapa ketika makannya sampai.Freen mengajak Becky meneruskan makan.

"Just enjoy your meal okay."Freen mengangkat gelas wine menunggu Becky membalasnya.

Ting.

Bunyi glass dan mereka meneruskan makan tanpa bertanya apa-apa.

Freen tahu Becky salah tingkah sekarang ini.Tetapi dia tak nampak nak menikmat hidangan itu terasa menyelesaikan ketika bersama gadis di hadapannya.

SKIP.

Selesai makan Becky membuka dokumen yang harus di bincangkan tetapi Freen mengangkat tapak tangan ✋🏻.

Menghentikan perilaku Becky jam di tangan dia menunjukkan masih ada 30 minit lagi untuk mereka start meeting.

"Masih ada 30 minit lagi....untuk kita discuss .How not we know to each other.It better right?"Freen yang sedang bermain dengan glass wine membuatkan Becky memandang ketempat lain.

BECKY POV

Aku mula merasa tidak senang duduk bila Freen bermain glass terasa diri ini digoda.Tetapi Becky membuang jauh perasaan itu.

"How are you,Tom... Sorry I mean Freen Sarocha."Becky memulakan langkah.Dia tak ingin kalah emosi jika itu adalah Freen.

"Hahaha... I'm fine,but after I see you last week I everyday think about you every second." Freen menyandarkan badan di kerusi.

Aku terdiam mula tidak keruan jantung aku mula berkerja keras.Terasa mahu pitam tetapi dia cuba gagahkan.

"Saya rasa kita tak perlu bercakap mengenai hal yang tidak sepatutnya.Sebab kita datang untuk bincang hal projek di Ayutthaya.Lebih cepat kita discuss lebih cepat kita habiskan meeting ini."Becky mengalihkan hal peribadi mereka.

END POV

30 minit berlalu mereka memulakan perbincangan ini dengan serius.Freen mendengar Becky menerangkan mengenai alah tuju projek ini dengan detail.Membuatkan Freen fokus  mendengar detail disampaikan.

SKIP MEETING

Mereka akhir pendapat kata sepakat untuk teruskan projek ini.Bermakna mereka akan bertemu lagi dan lagi.

Becky berasa puas hati dengan syarat dan term yang di kemukakan oleh Freen.Sehingga dia bersetuju dengan segala konsep yang akan di bentangkan untuk next discussion.

"Thanks you for your choice.Saya pasti awak takkan menyesal dengan memilih kami sebagai Rakan kongsi untuk projek ini."Becky hulurkan tangan ingin berjabat salam.

"Saya pun tak rasa menyesal.."kata Freen.

Freen menyambut lalu mencium jemari Becky.Becky agak terkejut lalu dia ingin meninggalkan ruangan itu secepat mungkin.

Tetapi di halang oleh Freen.Tubuh mereka hanya sebatas 5 inchi.Mata mereka bertentangan.

[TBC]

YOU MY DEEP LOVE [FREENBECKY MALAY VERSION]Where stories live. Discover now