3 Juta Dollar

406 38 4
                                    

Chet dan beberapa orang suruhannya berkumpul dan memberikan info mengenai pencarian mereka. Masing-masing menggeleng dan membuatkan Chet mula marah.

"Aku nak korang periksa balik setiap kawasan yang ada jika tidak mati korang harini."Chet membuang putung rokok yang berada di tangan jika Freen tahu masak dia kali ini.

Chet yang masih marah di datangi oleh budaknya dari group lain dan mengejutkan.Mereka dapat mengetahui lokasi Folk itu berada.

"Bos,ini lelaki yang bos carikan kami ada nampak dia di pasar pagi tadi dan kami follow dia menghala ke sebuah bangunan terbengkalai.Tapi ada ramai yang jaga kawasan itu."budak Chet yang seperti takut-takut ingin mengatakan membuatkan Chet tersenyum.

"Bagus....bagus....cam ini la yang aku nak,"Chet tergelak akhirnya pencarian mereka menemui titik permulaan.

Chet memandang telefon yang di berikan melihat gambar-gambar budaknya ambil dan dia harus segera memberitahu Freen.

KEADAAN Freen yang masih menanti jawapan dari Chet.Freen menyemak filling yang ada mengenai keuntungan perniagaan yang Chet jaga.Semua dalam keadaan baik.Freen tak sangka dari seorang gangster hingusan dulu.

Chet sangat cekap mengenai hal keuntungan bisnis club dan kasino yang di jaga dengan baik oleh Chet.Dahulu beberapa tahun dia mengurus bisnis ini dia kurang gemar mengenai bisnis yang di wariskan ke dirinya tetapi Freen melepaskan segalanya dan demi mengejar impian yang lagi besar.

Tetapi setiap keuntungan 30% akan di beri ke salah sebuah syarikat miliknya sebagai dana yang harus di cuci sebelum di salur ke Nara Group.Agak licik cara ini tetapi dia tidak perlu menguruskan lagi bisnis ini.Chet adalah orang yang paling dia percaya.

Pintu di buka dari luar dan Chet masuk mendekati Freen.

"Nah....."Chet menghulurkan gambar-gambar yang budak dia ambil.

"Aku nak mereka bukan gambar."Freen yang mula naik angin ingin melempar gambar-gambar itu.

"Aku dapat info tempat Folk dan wife kau ada tapi ada yang jaga."Freen  tidak jadi membaling gambar itu.Freen melihat satu persatu. Gambar yang di tangannya.

"Kau pasti ke tempat ini."Freen ingin ke pastian dari Chet.

"Double confirm...aku dah pergi tengok dan memang aku pasti tempat ini."

Telefon Freen berbunyi dan ada nombor unknown.Freen menjawab panggilan itu.

"Hello... siapa ini."Freen cuba bersikap tenang.

"Hello Khun Freen...aku cuma nak inform kau.Bini kau dengan aku."lelaki itu tergelak.

"Apa bukti yang kau ada dengan wife aku?"Suara Freen mula berubah.

"Honey....tolong selamatkan saya."teriak Becky di talian.Freen terdiam mendengar suara Becky yang sedang menangis.

"Jelas sekarang?" Suara lelaki itu tergelak.

"Folk.... aku akan lepaskan dakwaan ke atas kau dengan syarat kau lepas dia."
Freen cuba bernego dengan lelaki itu.

"Kau rasa semua itu baik balik ke?Aku dah hilang semua benda dan kau punca."Freen mengetap bibirnya.

"Sebab kau,aku jadi macam ini.Senang kau nak lepaskan diri kau ya.Aku perlu susahkan diri aku nak balas apa yang kau dah buat."luah Folk.

"Kau yang tamak.Aku bagi kau kerja sampai kau dapat pangkat tinggi,kau memang tak nampak lagi ke.Kau yang hancurkan hidup kau.Kenapa perlu salahkan aku.Aku dah bagi banyak peluang dekat kau,bukan sekali aku dapat tangkap kau seleweng Folk."

"Aku sendiri tahu ini semua rancang kau dengan Heidi.Sekarang ini aku tanya kau lagi sekali.Heidi ada tolong kau ke sekarang?Aku suruh pantau dia  bukan suruh engkau kongkeng dengan dia sial,"Freen mula mengamuk tetapi dia cuba mengawal intonasi diri.

"Barang sedap kau rasa kucing boleh tolak ikan ke?Depan aku ini pun ikan sedap juga."kata-kata Folk meningkatkan amarah Freen.

"Aku dapat tahu kau apa-apakan Becky aku pastikan kau akan mati dalam tangan aku Folk."Folk tergelak.

"Nilai yang aku nak dari perempuan ini adalah 3 juta dollar.Dan aku nak kau yang hantar."Folk yang cuba memberi nilai yang dia inginkan dari Freen.

Freen belum jawab Folk matikan talian.Freen berang dengan tindakkan Flok melepaskan amarah dengan tendang kerusi di hadapannya.

Chet yang melihat cuba menenangkan Freen.Freen yang cuba menenangkan diri dan cuba menjernihkan fikirnya.

"Chet kau stand by 3 juta itu.." Freen mengarah Chet.

"Kau gila ke?3 juta dollar bukan 3 juta baht.Busnies ini tak boleh nak cover semua faham."Chet mengingatkan Freen lagi.

"Aku tak kesahlah... Business ini lingkup ke?Aku cuma nak bini aku balik."Freen yang mula menangis.Tidak than lagi.

"Baiklah..Aku akan cuba stand by kan tetapi modal untuk business ini akan berkurang.Aku tak boleh nak cover semua kau perlu keluarkan sedikit dana dari syarikat yang aku selalu masukkan itu."

Freen baru teringat dana yang selama ini dia dapat dari hasil business yang diuruskan oleh Chet.Dia menelefon Sherly dan meminta Sherly menguruskan pengeluaran dana itu ke akaun peribadinya.

"Sherly...saya nak awak uruskan satu syarikat bawah kita dan transferkan ke akaun peribadi harini.Dan jangan bagi tahu yang lain tentang ini.Terutama pemegang saham yang lain ini adalah kode merah.

"Baiklah bos jika boss nak saya uruskan secepat yang boleh."Apabila Freen menyebutkan kode merah Sherly faham dan tidak banyak tanya.

104.8juta baht adalah nilai yang harus dia sediakan untuk menjadi 3 juta dollar.Freen tidak kesah nilai tebusan yang penting orang yang dia sayang kembali dengan selamat.

Adakah Becky kembali dengan selamat?

Harap semua kembali baca novel ini,

.
.
.
.
.
[TBC]

YOU MY DEEP LOVE [FREENBECKY MALAY VERSION]Where stories live. Discover now